måndag 6 april 2009

Tar steget in i Bloggens värld...

Jaha, och hur gör man det här då? Har precis lärt mig att läsa och följa andras bloggar och nu sitter jag här med en egen blogg som min underbara vän Gitt har lagt upp åt mig. Det är många som har velat att jag ska blogga och jag har väl själv snuddat vid tanken men inte haft energi till att ta reda på hur man gör.
I lördags när jag hade tjejmiddag här hemma med 13 stycken av mina närmaste kompisar så kom det på tal igen. Bloggandet alltså. Flera har talat om facebook men jag känner inte riktigt hundra för det och när nu Gitt guidade mig in i Bloggens värld så verkade det ju faktiskt inte så krångligt som jag trott. (Gitt har lagt upp konto och fixat layouten och dessutom gjort en manual till mig på 9 sidor... Om jag ändå inte förstår så har hon bifogat både hem och mobilnummer.... service dygnet runt?:):)
Dagens inlägg är lite av en test och jag kommer att ta med mig datorn till Dalarna nu över påsk och ska försöka sätta mig in i det här lite mera och dessutom försöka lägga in lite inlägg från min dagbok det senaste halvåret.
Tanken är väl att ni ska kunna följa min bergodalbana hur jag mår, cellgiftsbehandlingar, sjukgymnastik, provtagningar etc. Dessutom kommer jag också skriva lite om min man och våra underbara söner. Särskilt kommer det nog bli om minstingen Joel och hans läkarbesök, ortoped, ögonläkare, ortoptist, neurolog, sjukgymnastik osv. Och självklart om Joels alla framsteg som gör mig så glad och håller mig levande.

4 kommentarer:

Jag är Elisabeth sa...

Underbart, Elisabeth vännen!
Och det känns x-tra bra att jag blev den första att kommentera;)

Välkommen in i bloggens stora värld.

Du har verkligen skrivarkänslan i kroppen. Ditt första blogginlägg får mig att rysa för att du skriver direkt från hjärtat. Du krånglar inte till det. Härligt.

Lycka till nu.
B A M S E K R A M E N
/Gitt

Annica sa...

Hej!

Helt underbart skrivet. Kan bara hålla med Gitt. Super kanon!

Ha en underbar Påsk och lycka till med skrivandet.

Hälsa till familjen!

Kram
Annica

Annika sa...

Hej!

Jag håller med tidigare inlägg, du skriver helt fantastiskt!

Ni får ha en riktigt trevlig Påsk i Dalarna.

Kramar Annika

MiSt sa...

Då är du up and running... Grattis! Kör så det ryker! Stor kram från familjen uppe i trädtopparna :)