måndag 13 april 2009

Tankar vid midnatt

Satt precis och läste ulricas blogg som jag följer (hon har samma diagnos som mig) och hon skrev några rader som speglar precis vad jag känner:

Varför hände det mig? Hur kunde det bli så här? Varför blev jag sjuk igen?Jag tänker också mycket på vad mina närmaste får utstå på grund av mig. All oro. All sorg. All rädsla. Jag vet att jag inte ska tänka så, men det ger mig dåligt samvete. För hade jag inte varit sjuk så hade de haft ett betydligt bättre liv. Jag vet att jag inte har valt att vara/bli sjuk, men nu är jag det och det är många som mår dåligt på grund av det.Det är konstigt med den här sjukdomen (och andra sjukdomar också), det är en som bär på sjukdomen, men så många som blir drabbade.

Gå gärna in och kolla hennes blogg. Ulrica är den tjej som fortfarande är i livet av de tre tjejerna som medverkar i boken " Livet kan inte vänta". Jag kan även rekommendera er att köpa boken. (vet att den är slut för tillfället men är på tryck och snart leveransklar)
ulricasboxofchocolate.blogspot.com

Inga kommentarer: