torsdag 23 april 2009

Hur sjuk är jag egentligen?

Var ute och gick med Åsa på förmiddagen i Hemmesta, 7,5 km. Lunch vid Grisslinge havsbad. Kände mig pigg och nöjd över prommenad och att jag fått frisk luft.
När jag kom hem deckade jag i soffan. Är inte så frisk som jag tror att jag är. Glömmer liksom bort att jag är sjuk ibland. Tittar mig i spegeln och blir påminnd. Känner inte igen spegelbilden.
Precis innan jag blev sjuk:

December, utan och med peruk:




Peruken ligger numera i byrålådan. Det dyra schampot man var tvungen att köpa till är orört, har inte använt peruken en handfullgånger ens en gång. Jag kör naturellt.

Lägger här in en kommentar från Monkan på bloggen:
Elisabeth du är:
Stark som en björn
Trogen som en hund
Har minne som en häst
Lugn som en ko
Glad som en lax
Flitig som en myra
Pigg som en mört
Kvick som en vessla
Arg som ett bi
Äter som en häst
Stolt som en tupp
Envis som en åsna

Men framför allt är du:
STARK SOM EN TIGER OCH MODIG SOM ETT LEJON!!!!

Jag försöker leva upp till det Monika så gott jag kan. KRAMEN!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med Monkan.
Sagolikt fint skrivet.
Och så sant, så sant.

Du växer ett steg i taget med dina inslag här på bloggen.

Ett stort steg starkare
Ett stort steg modigare
Ett stort steg tryggare
Ett stort steg gladare

Ett STORT steg närmare dig själv och dina kära.

Du är bäst;)

TACK FÖR IGÅR!
BOUNCE VA´BRA DET VAR;)

Puss & Kram
/Gitt

Anonym sa...

Längtar till att bilderna från Bounce föreställningen kommer!!
Tjejor ni kommer bli avis på Bettan och mig.....bilderna får tala :-)

Monkan

Anonym sa...

Helt galet kul i går kväll :) Fantastisk stämning och en och annan ny upplevelse(!) Att kvällen sen avslutas med att jag "fastnar" på ett väg-gupp för att vi skrattar så mycket gör ju inte saken sämre. Ska bli oerhört intressant med bilderna...

Stort TACK till Er alla, ser fram emot nästa gång vi ses!
Kram Maria

Stevens mamma sa...

Tjena. Jag tycker du som naturell ser riktigt bra ut;). Hoppas mötet gick bra idag och att ni fick någon hjälp av mina ostrukturerade papper;(.
Hoppas ni får njuta av det vackra vårvädret i helgen, kram Patrice

Celias Spetsar sa...

Hej!
Ja, det är viktigt med kontaktnätet, alla underbara vänner som stöttar i vått och torrt. Men man är ändå ensam i "skitsjukdommen"...
Mitt hår är också på utväxt. Jag har kört naturellt, ofta med en keps på "pallet". Liksom hos dig står även mitt "nödvändiga" dyra peruk-schampo oöppnat på hyllan.
Kan kanske använda det som algmedel på staketet ;-).
Hälsning Linda

Ullis sa...

Bettan min Bettan,

Vet inte när det var du ropade på mig på gymmet och det tog 5 sek innan jag fattade vem det var. Hår eller inte hår, dig känner man igen ändå :-)
Du vet var jag finns om det är något om än bara kräkas ur dig massa sjukhustermer till någon som förstår vad de betyder. Hoppas att få se dig lite då och då på gymmet eller "Golfen" och jag lovar att inte be dig ta av mig mina skor då ;-)

Ullis (WC Värmdö)

Ps. Och jag har oxå börjar blogga
ulrikahedman.blogg.se

Anonym sa...

Äntligen!!! Har jag lyckats att läsa igenom din fantastiska blogg.Du är ju bäst på allt du gör.Du vet väl hur mycket vi beundrar dig som alltid varit vår stålkvinna.Tack för bloggen, känns skönt att kunna följa dig när vi bor så långt borta.Det gör mig så ont att inte kunna vara hos dig.Tur att du har så många andra nära vänner.Älskar dig o tänker på dig varje varje dag.Du är lika fin nu som då. Kramar Heléne .S.