onsdag 29 april 2009

Blodet flödar, dripp dropp...


Lämnade Joel på dagis till frukosten. Strax efter 8 kom Annika förbi (på väg till jobbet) och vi tog en timmes promenad. Det var längesedan vi sågs och det kändes bra att få prata av sig lite och uppdatera varandra om läget i livet.
Annika har också haft cancer tidigare men är nu tillbaka och jobbar igen lite smått. Känns bra att prata med någon som verkligen förstår på "riktigt".

Efter en rask promenad och vi sagt hej då, hoppar jag in i duschen och ser till min fasa att "hålet" (där medicinporten tidigare stack ut) blöder IGEN! Jag är så jävla less rent ut sagt på detta. Inte nog med att man är sjuk i cancer, allt runt omkring vill jävlas också.
Ringde kontaktsjuksköterskan på sös och jag fick komma in på en gång. Efter snabb titt så kom hon fram till att en kirurg skulle titta på det. Fick tid på kirurgen klockan 14.50.

För att slå ihjäl tiden fram till dess så åkte jag till Sickla. Uträttade några ärenden och åt lunch med svärmor, sedan tillbaka till sjukhuset.
Läkaren konstaterade att jag har extremt mycket koagulerat blod under stygnen, det är därför det är en jätteböld, och så länge det är mycket blod kvar under såret så kommer det inte kunna läka.
Jag har en resa bokatd till Cypern den 18 maj! Jag måste vara hopläkt till dess!
Vad är det för klåpare som inte kan operera in en medicinport rätt från början? Från början är porten inopererad i Huddinge, sedan omopererad i Södertälje, för att slutligen vara utopererad på SÖS då stygnen aldrig höll.
Läkaren märkte att jag var deprimerad över saken och sa att han förstod... då bröt jag ihop och stackarn fick kanske ta lite väl mycket skit...
Han tröck i alla fall ur en hel del blod och det är tydligen bra att det blöder. Mera blod!
Ska tillbaka till kirurgen som opererade ut porten på måndag. Stygnen får sitta kvar till dess.

I morgon är det dags för SÖS igen, men då är det skiktröntgen som gäller och då måste man dricka en liter äcklig kontrastvätska igen.
Ganska så less på sjukhus!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud! Hur mycket kan hända egentligen? Jag förstår att du är less på sjukhus.En annan ruttnar ju efter ett besök på vårdcentralen.
Du är min kämpe! Ska bli så kul att ses på fredag. Håller tummarna så ni kommer iväg till Cypern. Det är du värd 100 ggr. om.

Bamsekram Heléne

Anonym sa...

Älskade vän, finner inga ord.... Finns här om du behöver mig!
/Maria

Anonym sa...

Mäh, vad är det som händer? Så mycket skit du måste stå ut med! Klart du måste få spy galla på läkaren (oavsett vems fel det är) innan man blir skogstokig.

Det är mer än 18 dagar kvar innan ni åker. Mer än 18 dgr kvar att läka. Det kommer gå bra.

Elisabeth, har saknat dig, och menar verkligen det direkt från hjärtat. Och då var det bara en vecka sen vi sågs;)
Ring precis när du vill, annars gör jag det:)

Du är bäst. Vi hörs.
S T O R A K R A M E N
/Gitt

Amanda sa...

huvvaligen, vad många jobbiga saker du tvingas gå igenom på samma gång. önskar jag kunde göra något för o hjälpa dig. men tyvärr. det enda jag kan göra är att hoppas o be för att allting ska bli bättre. kramar Amanda

Anonym sa...

Älskade Elisabeth !!
Vad är det som händer..... nya saker som tillkommer hela tiden.
Jag vill bara säga att jag finns här, bara ring om du behöver hjälp med något. Jag är bara 4 svängar bort..... Saknar dig redan, fastän vi hade en promenad tillsammans igår, med en hund vid namn Svea som badade i en DYPÖL i skogen.
Cypern !! Klart ni ska dit !!!!!!

Många VARMA kramar
Åsa

Fillis sa...

Precis räcker det inte med att du redan är sjuk, varför ska det vara en massa andra problem. håller tummarna att ni kommer iväg till Cypern, så måste det ju bara bli.

Anonym sa...

Håller med alla som skrivit innan....men som sagt nästan 3veckor tills ni åker och det är klart att ni kommer i väg!!!

Monkan