fredag 10 april 2009

Långfredag på oresjön

Som alltid på långfredagen så är det korvgrillng och fiske på isen som gäller.

Då påsken är sen i år så vågade vi oss inte ut på isen utan höll oss på "strandkanten" och grillade korv och pinnbröd. Vädret bjöd på sol så en del av oss ser lite mosiga ut i ansiktena ikväll.

Åsa L med man och son har varit här hela dagen och lapat sol med oss och intagit en hel del godsaker under dagen. De har precis åkt tillbaka till sin stuga i Hedemora efter att vi avslutat kvällen med helgrillad fläskfile och en god kladdkaka som Åsa tagit med sig. Nu ligger vi samtliga i horisontellt läge....

Hade ont i halsen i morse när jag vaknade men har känt mig ok under dagen. Nu i kväll börjar jag känna mig lite hängig igen. Hoppas det inte blir något mer av det. Jag får inte bli sjuk. Får jag mer än 38,5 C så måste jag åka in till sjukhuset och de har jag definitivt inte lust med.

Min ländrygg ser bättre ut i alla fall. Har haft sådana "brännblåsor" från strålningen men nu börjar de torka ut.

JOEL chockade oss alla idag när han stod vid datorn och tröck på tangentbordet och stavde sitt namn högt.
-J, O, E, L, -JOEL!
-Va kan du stava ditt namn?
- Ja såger han och tar det en gång till! J, O, E, L -JOEL!
Så frågade jag;
-Vet du vad du heter i efternamn?
-Ollas Mattsson.
-OK, vet du vart du bor också?
-Ingarö.

Alla rätt! jag kommer inte ihåg hur det var med de andra grabbarna i den här åldern men stava sitt namn när de var 2.5 år kunde de i alla fall inte! Räknar till 14 kan han också.
Tyvärr har jag inte någon kamra med mig till Dalarna och kan delge er lite fina bilder, men lägger upp några bilder från Sälen där vi var samma tidpunkt förra året.
Skidåkning vid hundfjället och bowling på kvällen i Lindvallen.




2 kommentarer:

Anki sa...

Välkommen in i bloggen värld, här är så skönt att få skriva av sig lite och dela erfarenheter med andra. Fruktansvärt tråkigt att du råkat ut för denna "skitsjukdom"! Jag har också följt Sabinas och Ulricas bloggar, har köpt boken och lider med alla er som drabbats.

Hoppas trots allt att ni har en Glad Påsk!!

Åsa L sa...

Tusen Tack hela familjen Ollas-Mattsson för en underbar långfredag hos er ! Det var en mycket mätt, nöjd & trött ( Frisk luft !! hela dagen ) familj som körde tillbaka till Hedemora på kvällen. Många kramar Åsa & Co