måndag 20 april 2009

Behandling x 2 (17-20 april)


Idag är det måndag 20 april och jag ligger och skriver med en hand här i sjukhussängen samtidigt som jag får behandling. (proverna var alltså ok idag)
Måste ligga still med armen då jag får giftet direkt i ett kärl i armvecket, ingen port längre att använda.
Tänker nu skriva om helgen i Skövde istället och en helt annan behandling, närmare bestämt ansiktsbehandling..

Fredag:
Vi åkte i Åsas vita Lexus (som Gitt gillade skarpt). Direkt när vi kom fram var det dags för våra förbokade ansiktsbehandlingar. Jag o Jenny Hade en duktig tjej och njöt i full drag. Gitt o Åsa hade en tjej som gärna pratade mycket och särskilt om "penetrering"!!! Bra oljor som penetrerar och öppnar upp för kommande salvor... Inget konstigt med det tycker vissa men för oss tre fördes tankarna till annat... ha ha.
Middag åt vi sedan på hotellet där vi bodde, Billingehus, med magnifik utsikt.


Lördag:
Sov länge, åt frukost länge, INGA MÅSTEN så skönt.
Tog en promenad i solskenet och Gitt hade med sig kamera och tog massor med fina kort. Lägger in ett axplock inom kort.

På eftermiddag tänkte vi kolla in Sövde centrum men vi kom aldrig dit. Fastnade i en inredningsbutik på vägen som stängde när vi kom dit egentligen men innan vi fyra gått lös som galningar där inne så var klockan 15.30... Glömde jag skriva att det var 50% på ALLT!
Blev sedan tipsade om ett cafe (Rådhuset) på torget i Skövde som verkligen var bra. Bjöd på bra bakverk och mackor och även massa sol. Där satt vi länge, och den tänkta yogan tjejerna bokat in sig på fick de ringa och avboka.
Vi hade så kul och berättade historier och körde rebusar med varandra, bla att översätta köp, se, stol, tio "buy see chair ten".Jag såg direkt vad det blev och Åsa var snabb därefter men Jenny satt och sa detta om och om igen och undrade vad vi skrattade åt. Säg det fortare och högre... jag skrattade så jag tjöt och tårarna rann. Undra vad skövdeborna trodde om oss..
Tror klockan var närmare halv sex innan vi kom därifrån.


skriver mer ikväll, batteriet slut...

Mår lite halvpyton från behandlingen idag men nu kommer slutet. (kl är nu 23)
Middag blev på en rekommenderad restaurang av Skövdefolket. MANGO. Vi instämmer!
På bilden, Åsa, Tjockbettan och Jenny. Gitt som vanligt bakom kamran.


Tillbaka på hotellet avslutades vinflaskan i rum 309 som påbörjades innan middagen i rum 311. Mycket trevligt "shit chat" och klockan blen halv två innan vi kom i säng.


Söndag:
Efter morgonpoomenad och frukost så var det dags för hemfärd. Vi hade dock ett stopp på vägen.... Rutans inredning med 50% på "Rubb o Stubb" som efter ett SMS på lördag natten öppnade enkom för oss butiken på söndagen en timme!!! Så shoppade vi loss igen en timme. Gitt berättade i bilen hem att hon släppte sitt eget shoppande för en sekund för att kolla läget för oss andra men hon fick inte kontakt med någon då alla var fullt upptagna och besatta i sitt eget shoppande.

Här måste det verkligen in en bild som vi tog när si skulle packa bilen för hemresa.. självklart var det Gitt som höll i kameran så jag får komplettera i efterhand när jag fått tag på den.

Avlutningsvis får Gitts ord avsluta detta inlägg med en sammanfattning om helgen.
En del saker är det kanske bara vi som var med som förstår men jag delger er bloggläsare hela klippet.

By see chair ten kommer toppar helgens tokgarv;)
En Lexus som bågnade av Rubb&Stubb-saker kommer på andra plats.
Den lilla goda negerbollen på Rådhuset gick inte av för hackor.
Ett glas juice=1 liter juice beställdes av tanten som tillhörde Billingehus inredning;) Orörd sen 80-talet.
Om man träffar Persbrandt på Vivos grönsaksavdelning på Ingarö står man snart med två jättegurkor i varsin hand
Gå till Optikern om ni börjar styra bilen med växelspaken;)

Listan kan bli hur lång som helst, men bäst av allt, att vi TRIVS så himla bra tillsammans!

9 kommentarer:

Fillis sa...

Hur bra som helst "buy see chair ten" ...precis min humor. Ni verkar ha haft det riktigt kul och skön helg ;)

Anonym sa...

"buy see chair ten" hur roligt som helst!!
Och penetrera...haha, kanske inte läge att prata om det när man ger ansiktsbehandling :-)

Kramis Monkan

Anonym sa...

Bajs i stjärten! Jojomen Jenny det tog tid för mig också att fatta det.
Härlig chokladboll på bilden! Inge godisförbud den helgen va?
Kramar mamma

Åsa L sa...

Så underbart !!
Jag skrattar högt fortfarande, när jag tänker på buy see.....
Härlig helg !!

Kramen Åsa L

Anonym sa...

Hej!

Det låter verkligen som ni har haft en underbar helg med mycket skratt :).

Ha det bra så syns vi på lördag!

Kramar Annika L

Daniel sa...

Bra med mat, familj, vänner och annat skoj som piggar upp tillvaron!

Du e så stark!

Anonym sa...

Blir så glad, så glad när jag läser om vår mysiga helg. Smilbanden är uppsträckta hela tiden.

Dessutom ska jag få träffa dig imorn igen. BouncE nästa;)

Kramen Gitt

AnniR sa...

Kikar in här sedan en tid tillbaka. Åhh, låter som om Ni verkligen har haft en kalashelg! Testade "bajs-i..."-ramsan på en kompis per mail idag. Fick tillbaka "Vaddå KÖP SE STOL TIO"??? *skratt* Till slut ramlade det ner o per tel skrattade vi nästan ihjäl oss!! Tack för den underhållningen Elisabeth!! Kram till Dig!

Anonym sa...

Finns inget som är så kul som bajs-humor, skrattar fortfarande.....
Ser fram emot imorgon, tror att föreställningen är grym :)
Ses på Ljung-någonting, kommer direkt från jobbet!
Stor Kram Maria