söndag 26 april 2009

Sol, deklaration och täppt i näsan

I morgon kommer Adam och Jörgen hem från Finland efter att ha varit där 4 dagar på hockeycup. Tiden har gått så fort. Måste erkänna att det är ganska skönt att vara ifrån varandra ibland, det är ett helt annat tempo här hemma och färre aktiviteter att fara på.

Solen har skinit hela helgen och grannarna har fixat i sina trädgårdar. Jag satt i alla fall på altanen några timmar igår men har inte haft ork att ta tag i så mycket mer.
I går kväll bjöd familjen Lydin oss och Brohälls på middag. Jättegott och trevligt! Jag och Isac var där. Joel sov hos farmor o farfar.

Är fortfarande förkyld (utan röst) och nu är det mycket möjligt att det är allergi också när grönskan exploderar. Nässpray, astmaspräy och hostmedicin...

Har i alla fall tagit tag i deklarationen och är snudd på klar. Min e-legitimation fungerar dock inte på skatteverkets hemsida?? Fungerar på banken och försäkringskassan. Vad gör jag för fel?
Tänkte att jag deklarerar i pappersform men ruta 44 som jag ska fylla i finns inte på papperskopian? Pratade med min chef som bekräftade att ruta 44 finns på deklarationen på nätet men INTE på pappersdeklarationen. HUR KAN DETTA VARA MÖJLIGT?
Jag får väl rita dit en egen ruta....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Detta inlägg var lite mysigt att läsa.
Så enkelt.
Så soft.
Tack, Elisabeth.

Angådende deklarationen har jag inga specifika saker att deklarera, därför sms:ade jag andra året i rad in min deklaration. Smidigt!

Däbbt i näsan? Vad skönt om det nu är allergi istället för en infektion (utan för den delen lida med dig och alla andra allergiker, för det gör jag;)

Du var verkligen värd en lugn helg som denna.

Vi hörs,
Kramen Gitt

Anonym sa...

Hej vännen...

Här kommer då mitt första inlägg på din blogg(har skrivit kommentar innan men har tyvärr inte följt alla steg... Nej , jag vet att jag inte är någon IT hacker)
Jag förstår att du har haft en lugn helg med Isac. Hoppas det också gått bra för Adam i Finland.
Skall bli mysigt att ses på fredag, jag kan gärna hjälpa dig att fixa i trädgården om det är någonting du behöver hjälp med..Grabbarna lär ju hålla på inomhus med lite målning.

Kramis till dess att vi syns på fredag !!

/Din vän Jenny

Amanda sa...

Hej Elisabeth.

Är en ny läsare av din blogg,hittade dig via din vän ulricas blogg.
Vet inte vad jag ska säga. Tycker livet är så fruktansvärt orättvist, jag menar varför ska så många drabbas av cancer och varför ska den J***la sjukdomen behöva finnas överhuvudtaget....Lider med. Önskar jag kunde göra dig frisk. Önskar dig allt gott o hoppas att du kämpar på.
Ta hand om dig och din familj. Kram Amanda