lördag 25 juni 2011

En midsommar i Stockholm fick det bli

Vi började med sillfrukost klockan 10 hemma hos Benny och Rian på Ingarö. Jessicas föräldrar. (Tack så innerligt för inbjudan) Vi hade med oss lite sill och jordgubbstårta som bidrag.
Först var det sillfrukost, observera utan nubbe.

Joel sitter självklart nära sin idol Hampus Sjödahl så fort tillfälle ges;


Sedan var det fotbollsmatch nere på gräsplanen och Joel var med och stod i mål med elrullen.

Joel och Benny var även publik i gräset.
Inte trodde vi väl att vi skulle få en så härlig solig förmiddag på midsommarafton?!

Efter den obligatoriska jordgubbstårtan som Jörgen gjort åkte vi in till staden och parkerade vid Ersta sjukhus.
Vi promenerade till Kungsträdgården med en del mat stopp på vägen, det var korv och pizza och en glass som muta innan vi gick tillbaka till Ersta. Jag kan meddela att jag tror inte jag sa ett ord på vägen tillbaka från Kungsträdgården till Ersta.
Jag var HELT slut. Kortisonet och alla mediciner härjade runt hej friskt i kroppen på mig.

Joel åkte elrulle hela vägen men på väg tillbaka fick Jörgen göra i ordning en liten anordning med band då Joel själv höll på att somna och inte orkade styra elrullen själv.


På kvällen åkte vi hem till familjen Sjödahl/Nilsson och grillade. Barnen badade i poolen och spelade en del fotboll på gräsmattan.
Inte en midsommarstång har vi sett på hela dagen och inga små grodor. Efter middagen slog jag mig ner i deras divan i uterummet. Kändes som en lagom midsommar.
Inga måsten och inga planeringar på hela dagen. Skönt. Knäna höll men idag midsommardagen har jag varit ganska trött.

En fika hemma hos Åsa och JP var dagens höjdpunkt i deras nya hus vid skurusundet.

Vill också poängtera att detta är mitt första inlägg från min nya dator. Tänk att det ska vara så svårt att komma igång med nya tekniska saker. Har haft datorn i 3 veckor men det är först nu jag grejjat av ett inlägg.
Man tror ju att det bara ska vara att köra igång men det första jag var tvungen till var ju att installera word och excel som jag bara känner att jag måste ha. Sedan har jag Media Go där jag tar in in alla bilder som jag fotar med mobilen. Min kamera är Olympus Master så egentligen skulle jag vilja ha ett program för den också men nu har jag fått in dessa bilder i Media Go. Något jag inte lärt mig ännu är att maila iväg bilder och spara ner dem så att de blir mindre. Varje bild är ju gigantisk och tar upp massa utrymme på hårddisken. Och sedan alla program som dyker upp varje gång jag startar burken. Vill du installera? Hur ska jag veta?
Jag vill att det ska fungera som med bilen. Man tankar och kör. (sedan är det någon annan som servar den när jag inte ens märker det...)

PS. såg att någon kommenterat att man ska hålla sig från sötsaker och kolhydrater när man har cancer och i alla fall sötsaker har jag hört. Borde verkligen försöka tänka på sockret. Men om livet nu är så kort och mina månader är räknade. Ska man inte äta det man vill då? Kluven. Vill verkligen komma igång med träningen igen för då äter jag bättre automatiskt. Rygg och knän sätter käppar i hjulet för mig. DS

PS2. Ni som fortfarande mailar på min arbetsmail. Gå in och ändra om så att ni skickar till min GMAIL adress i stället. DS2.

6 kommentarer:

Kajsa Bergman Fällén sa...

Det verkar ha varit en mysig midsommar!

Det där med socker tror jag inte ett dugg på. Ät och njut av livet säger jag. Jag har ställt frågan till min onkolog också, och han säger samma sak. Finns ingen som helst seriös forskning som visar på att någon särskild kost gör att man blir sjukare i eller får bröstcancer. Säger han då och jag litar nog på honom :)

Eva sa...

Härlig midsommar och fint väder verkar ni ha haft. Klart du ska få äta godis och andra godsaker känner jag, måste få njuta av det livet erbjuder. Men om det är rent extra farligt för dig så skulle jag nog fråga en läkare, det står så Mycke blaj ibland. Ta av allt gott livet har att erbjuda.
Kramar till dig och familjen.

Anonym sa...

Ha ha vad jag kände igen mig ang ny dator, så exakt detta med alla jäkla program. Jag gjorde misstaget och sa ja till allt och ooops så blev den nästan full hårddisken p g a ingenting vettigt som det verkar. Suck.

Ät det som DU mår bra av, tror precis på det som Kajsa här ovan säger (och hennes doktor).

Hälsningar Malena - jag har skrivit någon gång förut, känner inte dig men hittade hit via Lindas blogg och kom då på att jag läst om dig tidgare i Mama - tycker att du är helt otroligt stark och verkar ha en väldigt fin familj också.

Anette Broman sa...

Hej Bettan!
Hittade just din fina blogg.
Härliga bilder och du skriver så BRA .Men akta dej för knäppskallarna som försöker tala om för dej hur du ska leva!
Hoppas vi ses snart!
/ Anette Broman

Anonym sa...

Ät det som är gott och som du tycker om! Är så innerligt trött på alla råd om ditt och datt. Jag tycker det räcker med att vara förnuftig! Lät präktigt!!

Sister Moonshine sa...

Oj, jag äter massor av socker, är jag rädd. Men jag tror inte det påverkar min cancer. Däremot kan jag tro att sockret ger mig det ovälkomna bukfettet och det är ju inte hälsosamt.

Vilken härlig midsommar du har haft! Skönt med barn och vänner omkring sig. Det är nyttigt det. För hela kroppen!

Kram

/Åsa