tisdag 24 november 2009

Superseg

Igår måndag var det fullt schema.
Röntgade handlederna på SÖS, får svar inom en vecka. Tillbaka till Gustavsberg och vårdcentralen där jag hade en sjukgymnastiktimme inbokad.
Har även idag tagit dos 2 av Svininfluensavaccinet. Egentligen ville min läkare att jag skulle tagit dos två redan förra veckan men jag kände mig inte redo då jag efter första sprutan fick ont i kroppen och blev riktigt seg.
Efter denna dos 2 började jag få ont i huvudet i går kväll, (men innan hann jag och Joel baka lussekatter.) Var tvungen att gå upp under natten och fylla på med alvedon. Morfinet tar inte på huvudvärken.
Vid 7 när Jörgen gick upp med Joel låg jag och kved i sängen. SÅ ont i kroppen och huvudet sprängde. 2 till alvedon och 1 timmes sömn till så kändes det ganska bra.
Varannan tisdag har vi städning mellan 9-14 och då vill jag helst inte vara hemma.
Pallrade mig iväg till Nacka och hade tänkt ta en promenad men hamnade på Barnens Hus med Julklappar i händerna när jag gick ut.... Då var jag ju tvungen att gå tillbaka till bilen igen. Passade på att handla på ICA Maxi och avslutade sedan min roadtrip i Nacka Forum.
Fick en hel del julklappar fixade idag vilket känns jätteskönt.

Under eftermiddagen och kvällen har jag mestadels legat på soffan och segat. Fick ont i kroppen igen och började frysa. Tog tempen, 38,8 C.... Mer alvedon.
Fixade middagen tills Jörgen kom hem med Isac från hockeyträningen. Lax och tomat i ugn med kokt potatis och romsås. Jörgen städade upp köket efter middagen medans jag återigen låg på soffan. Nu sitter Joel och Isac i TV rummet och spelar playstation 3 och Jörgen har åkt iväg med Adam på hockeyträning. Snacka om curlingpappa.

2 kommentarer:

Vera sa...

Men Elisabeth! Jag blir trött bara jag läser din blogg! Du gör mer än jag på jobbet (jag jobbar 100%) en dag. Ska inte du ta det lite lugnt ibland??? Speciellt om du har tagit spruta och vet att du blir vissen. Kroppen försöker säga något till dig....Lyssna! Alvedon är bra - men men,,,, SKÖT OM DIG! Kram V

Therese sa...

Stackare som blir så dålig av sprutan :( Hoppas du mår bättre nu.
Det är tur att ni är 2 föräldrar som är så engagerade, ni verkar ju ha fullt ös hela tiden :)