söndag 15 november 2009

Årets mama gala

Riktigt höstväder denna söndag när jag, mamma och Maria åkte bilen in till den stora staden. Vi hade bestämt att vi skulle möta upp Jenny och Gitt i Gallerian vid 13 för att äta lite lunch ihop innan galan som sedan höll på mellan 15-18.
På Mama galan som i år gick av stapeln på Berns bjöds det på afternoon tea med cupcakes och snittar samt champagne.

Mark Levengood var konferencier och prisutdelare.

Jag trodde att det skulle kännas lite konstigt att vara där och studera spektaklet som jag egentligen skulle vara med i som nominerad men det kändes faktiskt helt ok. (För er som missat så var jag en av fem finalister som de tog fram i början av september, men på grund av en miss från Expressens sida då jag befann mig i USA så tog man in en reserv och ANTOG att jag lämnade WO) Jag vet innerst inne att jag är årets mama hjälte för många runt om kring mig i alla fall och behöver inte få det bekräftat med en lite glasstaty.
Årets Mama hjälte:

Men vem vet, jag hoppas leva ett år till och kanske kan få min revanch då!?
Och det kommer att komma ett reportage om mig ändå i Mama tidningen i januari.


Jennifer Brown sjöng sin senaste singel, fasiken vad bra hon var. Har aldrig direkt lyssnat på henne förut men kommer nog att göra det från och med nu.

Mamas omslagsmammor hade modevisning tillsammans med sina barn vilket var uppskattat. Paolo Roberto som årets Papa var ensam man på scen i rosa shorts och kavaj…

När allt var slut så ville jag få säga hej till Lotta Gray då vi ändå har haft både mailkontakt och via våra bloggar och hon var en av dem som nominerat mig till Årets Mama i år.
Vi väntade och väntade men hon dök aldrig upp men då är det tur att man har Gitt med sig som verkligen har mål i mun. Hon traskade in på VIP avdelningen och sa att Elisabeth var här och ville träffa Lotta. Marknadschefen visste precis att det var mig hon pratade om (bra att ha ett annorlunda efternamn, och då menar jag Ollas och inte Mattsson…) och jag fick följa med bakom kulisserna.
Lotta kände igen mig direkt och jag fick en stor kram. Hennes otroligt söta son Lennox var också där och pockade på mammas uppmärksamhet och ville ha godis..
Har aldrig tidigare sett att hon har Lennox namn tatuerat stort på insidan av överarmen. Hmmm, kanske något jag också skulle göra. Tur att mina barns namn är korta då jag har tre stycken. Eller kanske tur att jag är lång och har långa armar, ha ha.
Jag fick i alla fall en bild på oss tillsammans. Lägger ut det här på bloggen trots att jag ser ut som ett blekt uppsvullet hormonfetto brevid snyggt mejkade Lotta!

Lotta var verkligen så levande och snygg som hennes blogg avspeglar. Kan tänka mig att all glamour hon har runt omkring sig kan få människor att tycka hon är ytlig och att det är för mycket ”bling” men hon har verkligen ett äkta varmt hjärta.

Med oss hem fick vi en tung goodiebag med oss hem som innehöll, en sjal, ett smycke, hudkräm, schampo, dricka, godis mm.

Det blev en härlig eftermiddag på Berns med mina underbara vänninor och min fantastiska mamma. (Saknade dock min kära Åsa som var i Jönköping i helgen.)

Mor och dotter:

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så fantastisk dag som verkligen toppades av Gitts härliga driv och kommunikationsförmåga, mötet med Lotta kändes verkligen som pricken över i:et denna dag!

Inte så konstigt att "alla" visste vem Elisabet Ollas är, bläddrade igenom mama-tidningen och såg på sista sidan att nästa nr (nummer 1 som kommer ut 22 dec) kommer att innehålla vår egen mama-hjälte alla kategorier!!!

TACK!

Kramar till er alla,
Maria

Anonym sa...

INGET.
Precis inget går upp mot ett mänskligt möte med medmänniskan.

Hur mycket champagne, titlar och glamour Mama-galan bjöd på så var ändå ditt möte med Lotta vikigast denna dag.

Du är lika vacker som Lotta.
Två sagolikt vackra själar som delar med er av era tuffa, men inspirerande liv.
Det krävs mod för det.
Och det har ni.

Klart jag velat sett vår egna Mama-hjälte på scenen igår men du kommer ALLTID vara vår HERO.

TACK för en mysig dag tillsammans.
Extra kul att Anita och Maria var med som jag inte träffar lika ofta. Saknade också Åsa, men hon är med nästa gång det smäller;) Var så säker!

Puss på er alla.
/Gitt

ps vilken julklapp för alla när Mamatidningen nr 1 kommer ut!

Lotta vimmelmamman sa...

Hej Elisabeth. Såg att det var ok med dina värden. Skönt!!!! Åg det var så kul att träffas på galan. Så dåligt samvete bara för jag kanske verkade stressad, Lennox var gnällig och min väm Micaela väntade därnere på mig sedan länge. Förlåt i så fall. Absolut inte meningen. Fortsätter att läsa din blogg

Kram Lotta

Studio * Plong sa...

Vilken underbart inlägg! Det kändes nästan som om jag var med er och själv stod där med lilla champagnen! Haa ha! Du är fantastisk Elisabeth, du suger åt dig av allt, önskar att jag hade den egenskapen. Ja, varför inte lite snygga tatueringar, era barn har ju snygga namn? kram och kram - Fia

Unknown sa...

Instämmer i att du hade varit självklar i kategorin. Du tar dom nästa gång.

Anonym sa...

Hej vännen,

Verkligen en supermysig söndag, dock lite glammigare och annorlunda mot de flesta andra söndagar som vi båda oftast spenderar i någon kall hockey hall. Tack för att jag fick följa med er härliga tjejer denna dag.

Ser fram emot att ses på fredag..

Kramis från Jenny

MiSt sa...

Vilken grej att du var med och minglade på Berns. Ser verkligen fram emot MAMA numret där du fått ditt egna reportage.

Way to go my heroine (hjältinna)