fredag 30 mars 2012

Joel är trogen och hejjar på AIK...

Alla grabbar i familjen är inbitna AIKare och tröja med autografer sitter på väggen i Adams rum.
Och Adam spelar för................... ja, just det..... Djurgården=)

Det gick inget vidare för AIK ikväll men i morgon ska vi hejja på DIF (Adams lag) när de möter Södertälje i SM Semifinalen i Gävle.
Att AIK förlorade ikväll spelar ingen roll för Joel. Idag på Ballongen hade han tagit fram bild på Dick Tärnström på datalektionen och ett AIK märke. Överst står det "Jag älskar Dick Tärnström".
Oj, vad vi skrattade när han kom hem och visade upp sitt alster stolt. Hoppas Dick känner att han har en trogen supporter no matter what.

 Jag är AIK huligan.

Idag har det varit soffläge på eftermiddagen och en del tänkvärda ord passerade mitt huvud när jag läste Paulo Coelho och utdrag ur Aleph och Zahiren.
Läs och begrunda. Det går liksom inte att snabbt läsa igenom utan verkligen tänka på vad man läser. Så tänkvärt!
Ljusets krigare skjuter inte upp besluten. 
När han har börjat, går han hela vägen.


Vi är inte det som folk ville vi skulle vara. 
Vi är den vi bestämmer oss för att vara.


Rädslan dröjer sig kvar ända tills det ofrånkomliga börjar, därefter blir den meningslös.
Allt som då återstår är hoppet, om att vi har fattat rätt beslut.


Jag tror på tecken. Jag tror på ödet.
Jag tror på att alla människor varje dag kan fatta rätt beslut i allt de gör.

8 kommentarer:

Guro sa...

Hej Elisabeth!
Har precis börjat läsa din blogg nu. Så mycket spännande, tänkvärt och HEMSKA grejer du har fått vara med om... Ser fram emot att följa din blogg!

En annan Elisabeth sa...

Hej! Vilka ord! Starka som järnspett. Hoppas du får en fin helg och att Adams lag vinner. Håller alla mina tummar för allt möjligt när det gäller dig och de dina.

Anonym sa...

Hejsan Elisabeth!
Jag har vunnit en liten tävling för att jag ville skicka priset till dej =) Har vunnit den av Anja... & hon har verkligen en hjärta av guld... Skicka din adress till min mail så jag kan skicka vinsten till dej när jag fått den... kirstie.ulfsdotter@hotmail.com...
& kika jättegärna in på hennes sida... Fast då ser dujuh vad jag vunnit till dej =P Hennes adress är...

http://vitamoblerochbarnbus.bloggplatsen.se

Ha det så bra nu somdet bara går...
Massa Varma Kramar //Kirstie

Anonym sa...

Ord som berör och ger oss verktyg längs med vägen <3
Härliga Joel, inga tveksamheter där inte ;)
Lyckospark till Adam och kärlek till er alla!!!

Megakramen från "vi-som-har-två-tomter-att-vårstäda-på-TOPPEN!" :)

Anonym sa...

Hej. Vill berätta om ett preparat som du kan prova om du vill. Jag använder det och en kompis pappa har ätit det länge just för skelettcancer och han lever ännu. Haft skelettcancer minst i 8 år. Hör av dig till min mail anneli.larsson@bredband.net Kram anneli

Anonym sa...

Detta inlägg har Tärnström fått tagit del av då jag känner hans syster Johanna som har sin son spelandes i Lucas lag. Hon vb denna länk till honom och skrev spontant: À va fint! Har vidarebefordrat det till honom.

Bara så du vet.
Kramar om Joel extra mycket från mig.
K R A M <3
/Gitt

Anonym sa...

Du berör mig och jag beundrar din styrka mitt i all bedrövels..Många kramar till dig och din underbara familj..

Anonym sa...

Du är finast min vän...behövs inga mera ord.

//Camilla