måndag 7 mars 2011

Missat sjukhusbesök idag

Efter en hel del strapatser med en bil som strejkade igår kväll så är jag äntligen hemma. Var på Mekonomen i morse i örebro strax efter 7 som smörjde upp alla bromsar. Vänster fram hade kärvat ihop och om det var det som gjorde att höger bak luktade bränt vet jag inte. Huvudsaken jag kunde köra bilen hem till Stockholm.

Tyvärr missade jag mitt viktiga läkarbesök men jag har fått en tid i morgon kväll. Och som sagt så spelar det väl ingen roll när jag får beskedet. Det som spelar roll är väl VAD det är för besked jag får. Det återstår och se.

Helgen har i alla fall varit mysig i Örebro och Isac och Gustavsbergs Bandy 00or kom till final men förlorade den mot GT. Det var ett riktigt kämparlag och jag tror killarna har haft jätteroligt i helgen och spelat totalt 6 matcher. Isac stod för de flesta målen men alla kämpade och roligast att se var när de grabbar som inte så ofta gör mål verkligen får till det. Det är verkligen total lycka både på plan och bland föräldrarna.
Jag försökte filma en match och lyckades fånga 2 av Isacs mål i den matchen. Isac är röd med vit hjälm och har nummer 3. (Jag vet inte hur man zoomar med min mobil…);


Här är två bilder från söndagseftermiddagen. En där Pernilla tvättar av rutorna på min otroligt skitiga bil. Kunde inte ens se ut i backspeglarna innan… Den andra bilden är från uteserveringen på MAX vid BEHRNS ARENA i Örebro. Så härlig vårdag;


Lämnade Pernilla vid lunchtid hemma i Stockholm igen. Var tvungen att göra ett studiebesök i hennes härliga lägenhet med vindsvåning. Hela lägenheten är som en inredningsaffär.
Pernilla myser;

TACK Pernilla för att du följde med då Jörgen låg hemma med lunginflammation.
Vad hade jag gjort om inte du följt med? Brutit ihop totalt när bilen strejkade igår? Kanske hamnat på psyket i Örebro?
PUST, helt slut nu och med sprängande huvudvärk. Ska försöka komma i säng i tid ikväll.

8 kommentarer:

Lena C sa...

Ja herregud va du ska råka ut för mycket! Men du är ju överallt hela tiden på alla dina uppdrag. Du klarar allt väldigt bra . Du är en riktig fixare o trixare som inte bryter ihop i första taget . Oh vad jag hoppas på ett bra besked i morgon. Det borde finnas lite rättvisa! Jag tänker så mycket på dig! Kram Lena

Marie Hamberg sa...

Hej! Trist med bil men skönt att ni kom hem ordenligt!! TYcker du är fantastisk som kämpar på <3<3<3 Kram från Marie Hamberg

Berit sa...

Snälla vän! Vad bra att ni hade det trevligt iallafall innan missödet med bilen. Hoppas nu på ett bra besked i morgon.

Kram!

Anonym sa...

Otroligt härligt att Pernilla följde med dig som en skön medvind i motvinden i helgen.

Hoppas dessutom att Jörgen mår bättre så ni kan vara två som tar hand om vardagsbestyren framöver.

Jag ÖNSKAR av hela mitt hjärta att du får positiva besked ikväll. Har svårt tro annat med den härliga livsådra du bär på.

Kosmos varmaste kram till Dig.♥
Din stödjande vän Gitt
ps om Pernilla läser detta, så vilar ögonen på bilden från din vackra vindsvåning. I like ;)

Anonym sa...

Elisabeth,
Håller tummarna för ett bra besked i kväll!
Kram Marie

Anonym sa...

HEj min vän,

Jag tänker på dig och hoppas verkligen att du får positiva besked ikväll !

Bamsekram Jenny

Anonym sa...

Tänker på dig nu och hoppas verkligen att det är positiva besked du får.

Kramar Annika Lydin

Anonym sa...

Jag öser Dig & Familjen med ♥ KÄRLEK ♥
Styrkekram Gitt