måndag 16 januari 2012

Snart, snart, snart

Snart hoppas jag vårt badrum blir klart! Turerna kring vår fuktskada i Badrum och WC har hållt på sedan i september men nu SNART borde det vara klart.
Så här ser det ut nu efter att vår kakelkille har varit här;
Det känns som man kan se ljuset i tunneln vad gäller fuktskadan i alla fall. 
I morgon kommer rörmokare och snickare hit från försäkringsbolaget igen och återställer badkar, handfat och toalett.
Ytskiktet ingick inte i försäkringen så därför valde vi att anlita egen kakelsättare och nu när han är klar måste jag in med hantverkarna som försäkringsbolaget skickar igen. Håll tummarna att inget galet händer nu när det nästan är klart...

Idag har jag varit på vårdcentralen i två omgångar för att ta prover. När jag var där på morgonen så fanns bara en remiss inlagd.... så typiskt! De hade enbart lagt in för blodstatus. Jag skulle även ta prover inför skelettbehandlingen samt ta leverprover. Så efter att åkt och fixat spegel på glasmästeriet, handlat, varit på apoteket, kört ett yogapass (den avkopplingen behövde jag verkligen) så åkte jag tillbaka till vårdcentralen innan jag åkte hem och lunchade med Åsa. 
Åsa och jag har inte setts på över en månad så vad passade bättre än att bjuda henne på grötlunch!?
Vi grötade och tog en promenad med Svean. Skönt.

I morgon ska jag och mamma på informationsmöte på Skanskvarnskolan som är ett av alternativen för Joel till hösten. Efter det hoppas jag vi hinner en lunch innan jag ska vara på sjukhuset klockan 12.30.
Här läser Joel i sin  "lätt att läsa" bok. Små bokstäver är knappast något problem;
På sjukhuset är det Cellgiftsbehandling och skelettbehandling. Vet att proverna var ok för behandling och mitt HB är 109!! Yes, förra veckan 103 så blodpudding, blutsaft och leverpastej kanske fungerar trots allt!?
Leverproverna får jag svar på i morgon. Lite rädd för att stjärnor kan ha dykt upp. Riktigt öm över levern. 

Jag tror på tecken. Jag tror på ödet.
Jag tror på att alla människor varje dag kan fatta rätt beslut i allt de gör.
Paulo Coelho


7 kommentarer:

Anonym sa...

Elisabeth...vilken duktig liten kille Ni har..eller förresten ganska stor(5,5)...hoppas att dina värden är bra och köp hem MYCKET blodpudding :)) Varma tankar från Ulla (U:s mamma)

Anonym sa...

Hej vännen,
Härligt att se att erat badrum ÄNTLIGEN börjar att ta form, blir riktigt snyggt!!
Blir så impad av Joel och hans läsning, han är bara bäst.
Vi får se till att ses snart igen,inte bara små "snabbisar" i hockeyhallar.
Tänker på dig !
Kram din vän Jenny

HeleneL sa...

Jättefint Badrum, nu håller vi tummarna för att försäkringskassans hantverkare sköter sig.
Underbara Joel är bara bäst!
Massor av kramar,
Helene L

Anonym sa...

Det är helt otroligt hur mycket energi du verkar ha!

Anonym sa...

Jisses vilken duktig kille ni har! Han är ju superduktig på att läsa, bara 5,5 år gammal. Blev alldeles häpen när jag såg klippet, jag har inte träffat många 5,5-åringar som läser SÅ bra ska du veta.

Joel, vad bra du läser! Nu får DU läsa saga för mamma. ;o)

Kramar/tvåbarnsmamman

Busmamman sa...

Duktiga Joel - vilken kille!!
Kram /Nadja

Anonym sa...

Följer er här på bloggen...gud va duktig Joel är på att läsa...så gulligt att höra...håller tummarna för att allt snart blir färdigt hos er...kramizar från södra Sverige