fredag 20 januari 2012

Joel är Buzz lightyear

Jag har inte vågat gå in i badrummet i dag. Nästan så det känns som läskiga vibbar där inne. Om jag sätter mig på toaletten så kanske den lossnar. Spolar jag vatten i badkaret så kanske det spolar ut vatten i hela badrummet och om jag använder handfatet så kanske det lossnar från väggen....
Nej, så ska det väl inte vara men dagen igår var så psykiskt påfrestande att det måste få mogna fram några dagar innan jag går in och börjar "inreda" och städa av allt.

I morse var jag på YinYoga på Niyama. Man sitter eller ligger i 3-5 minuter i varje position och fokuserar på andningen. Jätteskönt. Mest i meditativt syfte för mig personligen faktiskt.
Jaquline, ledaren, delade ut 3 buketter tulpaner efter passet. En av buketterna fick JAG! En bukett för att jag trots min sjukdom tar mig i väg till yogan de stunder som jag kan. Jag blev riktigt rörd och fick en klump i halsen. Tack Jaquline för att du bryr dig och ger mig energi.

All energi jag kan få nu behöver jag. Det har varit så mycket kring mig och min familj SÅ länge nu att jag är helt urlakad. Så fort jag tror att det ska bli lugnare så dyker något nytt upp. Nu vill jag i alla fall slippa hantverkare ett tag.

Från idag och fyra dagar framåt ska Joel vara Buzz lightyear! Dosorna blinkar hela tiden så han tycker faktiskt de är ganska coola.

Tror han i alla fall. Han har fått mätare på armarna, på ena foten och en runt magen. Det är Astrid Lindgrens Barnsjukhus som studerar effekten av Botulinumtoxin på barn med CP avseende barnens gång, totala rörelseaktivitet och användningen av armarna. Man mäter 4 dagar innan injektionen och sedan i 4 dagar igen cirka 3 veckor efter för att se hur mycket skillnad det är.

4 kommentarer:

Sister Moonshine sa...

Det är klart att du ska ha en blombukett! Du får en av mig också för att jag inte för mitt liv kan begripa hur du orkar och hinner med allt du gör. Själv behöver jag timmar för att vila varje dag och ändå har jag bara mig själv att hålla ordning på. Du är suverän och en förebild och borde få alla tulpaner i världen! Kram.

Marie sa...

Oj, trodde du hade satt in en bild på min Lucas! När man tittar hastigt är de väldigt lika varandra :) Även vi börjar så smått kolla på olika skolor. Fast här är inte så mycket att välja på och det är kanske lika bra det.

Jag är dålig på att kommentera din blogg men läser den alltid.

Kramar!

Anonym sa...

Du är värd många buketter tulpaner som Du kämpar på med allt runt Dig, men det verkar som Du får in små stunder med avkoppling och det är nog viktigt...tänker på Dig...Allt gott från Ulla (U:s mamma)
Idag har jag haft glädjen att passa lilla Doris (U:s vovve) vi har såå mysigt tillsammans.

Anonym sa...

Håller med de andra som har kommenterat. Det är klart att en kämpe som du är värd det!

Sen angående din förfärliga upplevelse med toaletten, ska inte stolen skruvas fast med rostfria skruvar? Far det inte ned smuts och sånt i de tomma skruvhålen?
Kram.