söndag 13 december 2009

Lucia

Idag har vi varit på Ekvallen (idrottsplatsen i Gustavsberg) större delen av dagen.
En liten avstickare på förmiddagen till Hille på Luciafrukost vilket var jättemysigt. Vi var några familjer där och det bjöds på risgrynsgröt, skinkmacka, pepparkakor och lussebulle. Det var andra året vi fick komma och jag hoppas det är en ihållande tradition. Första skinkmackan är verkligen speciell. Mmmm…


Isac har totalt spelat 3 bandymatcher under dagen., Jörgen en hockeybockeymatch och Adam en hockeymatch.
Samtliga matcher resulterade i vinst.
Isac var den som utmärkte sig mest med 17 mål och 6 assist. Och detta bara på dagens matcher! Det är lite kul att han är så duktig för han är ett år yngre än de andra. Undra om det är mina gener? Nä, förstås inte. Ni som känner oss vet att bollsinnet står Jörgen för. (Jag står för den intellektuella delen)
Här kommer Isac med mål i sikte:

Joels kompis Elina hejjade på sin storebror som var målskytt i motståndarlaget:

Jörgen och hans korpengäng vann med 9-1. Och Värmdös Team 95 där Adam är med vann över serieledaren Arlanda Wings med 4-1. Denna vinst var välbehövlig. Det har varit tungt för killarna ett tag med flera förluster, men nu i veckan vann de mot Spånga och så en seger idag så vi kan väl hoppas på att det har vänt.
Adams idolfoto:

Har känt mig väldigt ”frisk” idag. Och inte tänkt så mycket på skitsjukdomen vilket känns skönt. Men nu när vi kommer hem och kollar schemat för veckan så blir jag påmind igen. Sjukgymnastik i morgon och läkaren på tisdag.

Nu ska jag ta på mig hörselskydden och gå ut i köket och göra klart lasangen. Joel är domare och just nu är det mycket ”Blockering!” och så blåser han i sin visselpipa.
Folk som varit hemma här och sett detta och hört det förstår mig, annars kan jag förstå att det verkar ”koko” att gå runt med hörselskydd…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar dag fam Ollas-Mattsson har haft idag. Här har vi bakat lussekatter idag, mums.
Hittade några kloka och underbara rader i Femina, bra presenttips!!

Till din fiende, ge förlåtelse.
Till en motståndare, tolerans.
Till en vän, ditt hjärta.
Till varje barn, ett gott exempel.
Till dig själv, respekt.
Kram Åsa L

Anonym sa...

Lilleman är väl för skön som får sin mamma att sätta på hörselskydd när det ska lagas mat. Skrattar lite för mig själv eftersom jag kan se dig stå där i köket med dom på huvudet;)

Som vanligt ett kryddat idrottsprogram för familjen Mattsson/Ollas. Kul att det går så bra för Isac.

Kanonfin bild på Adam.

Hälsa Jörgen att man kommer långt på att ha bollsinne;)

Goodmorning, folks;)
Kram Willners people

ps Åsa, kloka ord!