torsdag 24 december 2009

GOD JUL

Vi hade igår kväll lite uppesittarmys här hemma. Vi bjöd på skinkmacka, lax, ris a la malta, glögg, pepparkakor, julmust och godis. Hade köpt Kinderägg med Nalle Puh Julornament i till barnen vilket var uppskattat.
Det var avslappnad stämning och inte ett spår av julstress.
Riktigt härlig kväll i gott sällskap:

Pepperkakstjuven, med signum på handen… hmm, kan det vara Joel med sin Ville viking tatuering?

Klockan 20 bänkade vi oss i soffan och kollade på Anna Anka. Oj, oj vilka diskussioner och kommentarer det blev. Som jag sagt tidigare så är det väldigt provocerande men det är väl det som säljer och gör att många med mig tittar på det. Ha ha!

Joel satt och myste med Åsa och JP.

Nu på julaftonsmorgonen har Jörgens bror med familj varit här och barnen har bytt julklappar.
Grötfrukost:

Till kusin Ida från mina grabbar, en Hello Kitty spegel som jag beställt av min kompis Katrin som målar:

Joel är nyfiken på sitt paket:

Och nu ska vi ut och ta en promenad och sedan kommer föräldrarna. Då blir det lunch, Kalle Anka (eller Anna Anka….) och julklappsöppning. Spännande!

Då återstår det bara att önska er alla bloggläsare en riktigt GOD JUL från hela familjen Ollas-Mattsson.

1 kommentar:

Vera sa...

Verkar haft en jättemysig och lugn uppesittarkväll i goda vänners sällskap! Härligt! Kram och God Jul och Gott Nytt fr fam Rydberg