lördag 19 december 2009

Fredag, Vilken dag!

Min kompis Lotta och hennes lilla Sofie kom förbi på förmiddagen och vi tog en timmes promenad i det underbara vintervädret. Klarblå himmel och det riktigt knarrade under skorna. Jag kände mig mer mammaledig än sjukskriven där vi gick med våra vagnar. Joel som varit förkyld och risig sista veckan somnade i vagnen men vaknade på slutet och skrek att han hade ont i fötterna. Stackars krake, måste köpa värmare till honom som han kan ha i skorna.
Efter promenaden fikade vi med varm choklad först och sedan glass och äppelpaj som jag gjort på morgonen.

På eftermiddagen tog mamma hand om Joel och jag var uppe på jobbet och hälsade på. Träffade vår före detta CFO (som nu är på dotterbolaget). En underbar, klipsk kvinna med skinn på näsan. Det blev lite kramkalas då det var längesedan vi sågs. Hon kom och hälsade på mig när jag var som eländigast och var inlagd på sjukhuset. Hälsade även på nya VDn för Sverigebolaget. Mycket har verkligen hänt under det dryga året jag varit borta. På huvudkontoret där jag jobbar räknade jag att det har kommit 9 nya på den här tiden, och då är vi inte ens 30 totalt på kontoret.
Fikade sedan med kollegorna och pratade lite smått om att försöka jobba några timmar i veckan efter nyår. Jag måste suga lite på den nyårskaramellen först.

Flanerade lite i Sicklagallerian medans jag väntade på Åsa, då hör jag en bekant röst ropa mitt namn. NynäsLena! Vi har nog inte setts på 2-3 år tror jag och det var ett kärt återseende. Hon hade hunnit träffa ny, förlova sig och fått en bebis.
Vi lärde känna varandra på en språkresa i England sommaren 88, och har umgåtts fram och tillbaka i perioder under de här åren. Det blev en kort sammanfattning om livsläget innan jag sprang ut till Åsa som hämtade mig med bilen.

Åsa hade bokat bord på Portofino. En trevlig restaurang på söder med bra service. Har bara hört så gott om detta ställe tidigare så det var kul att få en egen erfarenhet. Jag kan varmt rekommendera Portofino med kanonmat och trevlig personal.
Mätta och belåtna bar det av mot Globen och Julshow med Peter Jöback.
Den första jag får syn på när vi kommer in är min favoritinstruktör Oscar Nilsson (Peters fästman). Vi lärde känna varandra för över 10 år sedan när vi gick BodyPump utbildning samtidigt. Sedan dess har våra vägar korsats och mötts i olika ”gym”sammanhang. Senast var när han hade klasser på WorldClass Värmdö. Det blev många kramar när jag kort sammanfattade mitt senaste turbulenta år. Någon tår fick också hållas tillbaka.
Han är så charmig och utstrålar sådan karisma. Även om vi inte träffas så ofta så finns det alltid en äkthet i det han säger och gör.

När jag skulle gå tillbaka till min plats möttes jag av säkerhetsvakter och i släptåg självaste Kungen och Drottningen! Tänkte jag skulle fråga Majestäten om jag fick ta en foto på oss, men njä.. det passar sig kanske inte. Fick ju en bild på Oscar i istället.
Men nu kan jag ju i alla fall säga att jag har gått 1 meter nära vår Majestät och att de satt snett bakom oss tre rader upp!
Förväntansfulla tjejor, Åsa och Jag:

Efter konserten träffade jag ytterligare ett bekant ansikte och det var min före detta chef, företagets koncernchef som nu är koncernchef på Swedbank. Mycket sympatisk och jordnära människa som var ett bra stöd när Joel föddes för tidigt och sedan även när jag blev sjuk förra hösten.

Det har verkligen varit en toppendag med många härliga möten och kul upplevelser.

Köpte förresten Jöbacks nya skiva också, så nu blir det nya melodier i bilen

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen,

Det som ploppar upp i mitt huvud är...va...var detta verkligen summering av 1 dag...du har ju hunnit sååå mycket. Hjälp vad gjorde jag själv igår ...nja inte så mycket mer än jobba och slappa...
Kram till dig och alla dina grabbar från mig & Amilia.

Anonym sa...

Vilken Kanondag, Bettan! Låter helt fantastisk!Härligt, och träffar Knugen och Sillen så där bara! Vilken juldag! Kraaaaaaaaaamen! Fia

Therese sa...

Ja oj vad du känner folk båda här o där. Och som sagt vilken händelserik dag =)

Kupongfrun sa...

Jag är avis, hade sååå gärna velat se Jöback. Det är bara till att gratulera dig!! Har i alla fall hans julskiva- den får väl uppväga lite mot en livekonsert :).

Sanna sa...

Hej Elisabeth!

Jag läste om dig i MAMA och ville bara titta in för att säga hej. Jag tycker att du verkar vara helt fantastisk!

Många kramar från Sanna på Värmdö