måndag 21 december 2009

Julgran

Vi brukar faktiskt inte ha julgran då vi oftast firar julen hos antingen mina eller Jörgens föräldrar. (Taskig barndom kan en del säkert tycka om att inte få ha gran varje år.)
Men i år blir julen hos oss och då måste vi självklart ha en julgran. Särskilt för Joels skull för nu börjar han ju bli medveten om vad som händer när det är jul. I alla fall att man får paket!
Vi har tidigare haft plastgran, men när den såg för bedrövlig ut så hamnade den på tippen och ingen ny har införskaffats.
Köpte en riktig gran i år. Ville ha den minsta billigaste vi kunde hitta då den bara ska stå i vardagsrummet till nyår. Sedan åker den ut!
Tycker att vi lyckades hitta en riktigt fin gran för 199kronor på Plantagen. Vi hjälptes åt att pynta den i går kväll, men barnen fick bestämma var allt skulle vara. Vi satt många små saker längst ner så att Joel kan komma nära och se. Det ser lite tomt ut nu men på onsdag lägger vi dit lite paket också. Julen närmar sig verkligen med stormsteg.
I kväll har jag gjort köttbullar och en julskinka. Ska bara griljera den också.

Det är ingen amerikagran precis men den duger åt oss.
Såg på Anna Ankas jul igår när hon och Anna Skipper skulle välja gran. Wow. Snacka om att Ankan kan provocera. Hon konkurerar även med Kalle Anka klockan 15 på julafton.

Joel är fortfarande hostig och snuvig och natten har väl inte varit den bästa. Även Isac är lite hostig, seg och ont i halsen på mornarna.
Hoppas de mår bättre tills i morgon för då ska vi till Åland över dagen. Jag, mamma, Joel, Isac och Isacs kompis Filip är det som åker. Försökte få med mig stora drummeln också men det gick inte. Det var alldeles för tidigt att gå upp på morgonen. Adam är verkligen en riktig tonåring nu.
Jörgen jobbar i morgon.

Jag mår ganska bra för tillfället och håret växer som bara den. Känns tjockare och mer lockar nu än innan cellgiftsbehandlingen. Handlederna värker dock som vanligt.

5 kommentarer:

Lena C sa...

Hej!
Har inte läst på några dagar och va roligt det var med så mycket att läsa! Inte nog med att du gör hur mycket som helst du hinner skriva om det också!! Jag säger som alla andra du är Heeelt otrolig! Skönt också att du mår ganska bra nu!Det syns även på håret!!Hoppas de andra kryar på sig också och att ni alla får en Riktigt Skön Jul
God Jul Kramar från Lena C

Anonym sa...

Hej Bettan!
Gick in på ICA vid jobbet nu på morgonen och köpte Mama. Läste artikeln vid skrivbordet och tårarna strömmade. Det är som du skriver, intrycket när vi träffas är ju inte att du är så sjuk. Hoppas du och familjen får en härlig jul vid granen! Vi ses snart för pulkaåkning och korvgrillning hoppas jag!
Kram från Tina L

Unknown sa...

Klart ni ska ha en gran. God Jul på er och tack för fisken.

Marie Lindgren sa...

Hej!
Oj vad ni hinner med saker=)
Visst är det så himla mysigt när de små börjar bli medvetna om julen! Hoppas ni haft en trevlig dag på Åland, och att ni får en riktigt God Jul! hälsa Joel ifrån oss, jag har ju inte sett honom så mycket på sista tiden.... Kram Eltons Mamma!

Anonym sa...

Jag beundrar dej, Elisabeth...allt du orkar med och hinner med barnen...det gör väl att du knappt hinner tänka på din sjukdom...på gott och ont, kan jag tänka...måste vara skönt att ha mycket omkring sej...men du får vara rädd om dej själv också..men du verkar vara en klok kvinna så det tänker du nog på...ha en underbar jul hela familjen, jag ska köpa tidningen och läsa om dej...min dotter tipsa om det idag...hon har tydligen uppmärksammat att jag läser din blogg...kämpa på för din och familjens skull...kram från en bloggläsare i Malmö