måndag 5 juli 2010

Sol och bad

De senaste dagarna har det blivit mycket sol och bad.
I lördags var det en heldag på Björnö med svärföräldrarna, igår en kortis till lilla stranden i närheten, och ikväll blev det middag på stranden med kvällsdopp.


I övrigt i helgen så har vi hunnit med lite spa, grill och fotbolls vm hemma hos Maria och Robin, middag hos Johan och Anna igår kväll, samt barnkalas för Joels kompis Wille som fyllde 5.



Adam har det bra i USA men har hemlängtan. Jag tror det kommer att gå över efter ett par dagar. Jag vet ju själv hur det var när jag reste bort som yngre. När jag var 14 åkte jag till England på språkresa och när jag var 16 åkte jag som utbytesstudent till USA. Första dagarna är alltid lite jobbiga, dels för att allt är nytt och man måste anstränga hjärnan hela tiden på grund av språket. Och jag vet också att det gick bra på dagarna men när man går in på sitt rum och lägger sig i sängen då känner man sig ensam. Ensam på andra sidan jordklotet. Ensam, långt bort från mamma och pappa.
Och det är precis så Adam känner nu och det gör ont i hjärtat. Men jag vet att det kommer bli bättre och särskilt när hockeyträningarna kommer igång. På hockeyplan känner han sig hemma även om det är en hockeyplan på andra sidan jordklotet.

Adam
, det du gör nu är en jättestor prövning men jag vet att du i slutändan kommer ha med dig detta som en av de största erfarenheterna i livet. Och antagligen kommer du längta tillbaka direkt när du kommer hem igen.
Du är en riktig tuffing!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt äldsta barnbarn (14 år)är i USA 6 veckor i sommar. Första veckan var lite tuff, men nu är hon glad igen och de hittar på så mycket kul. Det går säkert bra även för Din son. Sköt om Dig i sommar och njut av värmen och baden.

Anonym sa...

Känslig som jag är rinner självklart en tår när jag läser dina visdomsord till Adam.

Jag är så imponerad av honom, och det kommer att gå bra ! Adam är stark, tuff och trygg, både inne och utanför hockeyrinken.

Kramiz Jenny