torsdag 8 juli 2010

I morgon börjar semestern på riktigt. Eller?

I morgon åker vi till Dalarna med Jenny, Camilla och deras son Elliot. De ska följa med över helgen. Vi sticker direkt efter Joels träning på Move and walk vid lunchtid.
Det är planen i alla fall...
Jörgen är seg efter att ha fått Borelia och äter nu penicillin. På väg till apoteket nu på kvällen så var det väldigt varmt i bilen. Utetemeperaturen visade på 28 grader och det kändes nästan lika varmt i bilen... Vi kunde snart konstatera att fläktmotorn har gått sönder. J-la skit!
Hur tajmat kan det vara på en skala? Vi kan ju inte åka 35 mil i denna värme!

Jörgen åker med Joel i taxin klockan 8 i morgonbitti och sedan hämtar jag dem på vägen då det ligger i Solna. Innan dess ska jag försöka få tag på en verkstad som kan förbarma sig över bilen. Det vore bra om jag kunde få en tid i nästa vecka eller om de kan ta emot den på en gång (mindre troligt). Som tur är har vi ju två bilar och det får bli att vi tar Hondan till dalarna. Den går minst lika bra men lastutrymmet är inte lika stort som i Chryslern varvid vi får lämna en del av Joels hjälpmedel hemma samt hans trehjuling.
Jörgen och Joel åker sedan hem på söndag för att gå sista dagarna på intensivträningsperioden. Att hålla på och fixa Chryslern då är inget han föredrar.
Jag och Isac är kvar i dalarna då Isac påbörjar sitt hockeyläger på söndag.

Det kom även kallelse till ny datortomografi av buken. Detta har varit inplanerat till vecka 32 då jag har återbesök hos läkaren vecka 34. Tror ni att jag fick någon tid den planerade veckan? Nix, utan den 13 september. Jag har ringt och roddat med detta idag och det är bökigare i semestertider när inte ordinarie personal finns på plats. Vi får se om jag kan få en tid tidigare på Ersta i stället för SÖS. En sköterska ska höra av sig i morgon.
Angående slätröntgen som gjordes förra veckan har jag inte fått något mer besked.

Ikväll pratade vi med Adam som verkar ha det bra i USA trots hemlängtan. Han blir riktigt bortskämd låter det som av underbara Sarah med familj.
Här en bild på två av fyra småsyskon som Adam har där samt hans nyfunna kompis Chris.
Jack, Chris, Olivia and Adam:

Idag gjorde jag och Maria en repris av förra veckans "lunch på en klippa" och åkte ut till Björnö en kortis. Jag badade till och med. Ja, det är jag, den där sälen som försöker ta sig upp.... Maria tyckte det lät bättre att säga sjöjungfru, så vi kanske kör på det istället!?



Nu är klockan midnatt och det är bäst man går och lägger sig så att man orkar ta tag i morgondagen... sjuk man, trasig bil och jag glömde skriva tidigare att min dator krånglar. Detta inlägg gör jag från Isacs minidator.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Värmen i bilen gick sönder i vintras när det var 20 minus. Jag var som en stel pinne innan jag kom fram till ishallen där Lucas spelade och hallen upplevdes som varm i jämförelse.
Vad skulle du välja: 35 mil i 28 graders värme utan AC eller 20 minusgrader?
Inget är att föredra.
Förstår att man blir matt när det väl händer och roliga utgifter kan man ju få....

Hur som helst har du inte nämnt om ditt onda knä, men förmodar att det blivit bättre?

Härliga sommarbilder du bjuder på och skönt höra att Adam blir bortskämd. Go, Adam, Go!

Önskar er underbara dagar i Dalarna.
Hälsa mams & paps, dina övriga goa grabbar och krya på karln din.
Bamsekramen Gitt

Anonym sa...

Ha det skönt i Dalarna. Vå åker til Skåne i morgon där vi hyrt ett hus vid havet en vecka. Ska bli underbart.
Kramar från Maria Ennefors

Jag är Elisabeth sa...

Kommentar angående mitt knä.... Det fungerar, men mer än så är det inte. Jag kan gå ok men trappor och backar är knepigare och känns. Lite svullet men vardagen fungerar. Orkar inte söka för det just nu. Väldigt less på sjukhus!

Anonym sa...

Tänkte på din hockey-kille Adam igår. Hörde på dagens sommarpratare på radion, en annan hockey-kille, nämligen Mats Sundin. Jag gillade hans program, skön musik också.
Kanske kan vara nåt för er att lyssna på när ni ligger i en solstol under parasollet i Dalarna och tänker på Adam.
Det går ju att lyssna i efterhand på programmen på sr.se
kram Eva F