tisdag 6 juli 2010

Cancerblogg

För tillfället följer jag bara en blogg och det är George från Tv-programmet; "Himlen kan vänta".
Idag skriver han om två personer som kämpat mot sin cancer och som har blivit stjärnor på himlen. Här är ett utdrag från hans inlägg. Inlägget känns skrämmande nära, som om man kan ta på det, och det berör.

Fram till att dessa två individer gick vidare kämpade de mot sin cancer, cancern skördade deras liv, men försökte skörda annat också, som hoppet och glädjen.
Men där fick cancern tji, den blev lurad på godsakerna!!!
Att den vann i slutändan betyder inte att glädjen dog, eller lugnet eller hoppet!
Att fortsätta leva, att veta att det inte handlar om hur LÄNGE man lever, utan att det handlar om HUR man lever!
Att hoppet, glädjen och allt som är liv är något cancern inte får stjäla, inte får skörda.

Jag vill bara sparka cancern där det känns, och när cancern ligger ner skall jag inte vara en gentleman och sluta, utan jag skall fortsätta sparka, fortsätta hata, fortsätta stampa!
Eld skall med eld bekämpas, cancer skall med hat bekämpas!
Det är den enda gången hat är ok, det är i kampen med cancern, annars är hat en farlig och onödig känsla!


Jag säger bara LEV LIVET NU, i morgon är ett oskrivet blad för alla.
/Elisabeth

4 kommentarer:

Malin sa...

Hej! Jag hade utvecklingssamtal med chefen igår. Det är svårt att planera hösten när jag bara kan planera 2 månader i taget.
Hoppas att du får lugnande besked om röntgen.
Kram från Malin L

Lena C sa...

Ja det är verkligen sant det berör mycket! och att lära sig att leva och njuta nu är en konst, vi vet verkligen inget om morgondagen men vi hoppas alltid att den blir givande! Massa kramar till dig som jag gillar sååå mycket!! Kram Lena

Anonym sa...

Jag följer din blogg, och den känns skrämmande nära och DU berör!
Jag önskar mig inte din sjukdom men gärna en del av din enorma styrka. Stora, starka och varma sommarkramar till dig och hela familjen! //Lisa Staaf

A.H sa...

Hej!

Jag heter Anna och är designer/konstnär. Precis startat en hemsida och har där en kollektion armband där vinsten går oavkortat till Cancerfonden. Köp gärna ett smycke eller hjälp till att länka min hemsida så att fler smycken kan säljas till förmån för Cancerfonden. Live Life & Dream <3

www.ahdesignandart.se