torsdag 14 januari 2010

Kortison

Var hos ortopedläkaren idag och fick en bedömning av mina handleder. På slätröntgen kan man se en liten förändring vid tumroten men han kan inte säkert säga att det är därför jag har ont.
Då inte anti inflammatorisk medicin har hjälpt så prövade han nu med att ge mig en kortisonspruta i vänster handled. Nu skulle jag vilja skriva massa svordomar för jä-lar vad det gjorde ont och sedan har jag haft en molande värk hela dagen. För hoppningsvis blir det bättre om några dagar. Om kortison fungerar så ska jag få en spruta i höger också. Om det inte fungerar så blir det operation, men det är ingen garanti att det fungerar på mig heller då jag inte hör till "typexemplen".

Tog en promenad i kylan längs vattnet bort till Hornstull och tillbaka. Efter det var jag och klippte mig. Madde min frisör tunnade ur mitt svintohår rejält. Det har blivit så tjockt och lockigt efter att jag fick tillbaka det.

12 lunchade jag och Åsa på Tornhuset. När vi satt där fick Åsa SMS från en kompis som också tidigare haft cancer och nu misstänker återfall. Det såg tydligen inget vidare ut men man ska inte måla fan på väggen förrens man får ett klart besked. Och inte ens då! Jag har inte målat någon fan på min vägg i alla fall!!
Självklart blev vi jätteledsna båda två där vi satt men vi håller tummarna.

Var även inne på Pinnochio och scannade storlek 104 hyllan. Ibland kan man göra så bra fynd där och det är perfekt att lämna in kläder och leksaker. Det är bra att det blir ett kretslopp.

Ikväll har vi sedan varit på hockey. Det blev förlust, men Joel var nöjd att få titta på domarna...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elisabeth. Jag hoppas innerligen att du får ett bra år. Du skrev ett väldigt bra, vettigt och fint brev till dina barn. Vad kul att det går bra för lilla Joel.
Ni har väldigt fina barn. Du ser vansinnigt snygg ut på bilden där du är på jobbet. Jag håller tummarna för att kortisonet funkar.
Kramar från Petra Drevstam.

Anonym sa...

Tack för i fredags, Elisabeth.
Visst är det underbart att få skratta tillsammans?

Här kommer några tänkvärda ord:

"De lyckligaste människorna är inte de som har det bäst,
utan de som på bästa sätt använder det som de har"

Du lever verkligen upp till dessa ord som jag starkt försöker följa.

Puss vännen,
/Gitt