tisdag 26 januari 2010

Handkirurgen med mera

I går måndag var det dags att besöka det så fruktade Södersjukhuset. Jag har för tillfället checkat ut därifrån och har inga planer på att vara där så mycket i närmsta framtiden heller. Och så länge jag inte behöver gå rakt fram i huvudentren och svänga till höger längst bort..... Onkologen.
Denna gång var det Joel som skulle till Handkirurgen. Vi träffade en trevlig läkare som Joel också kände sig bekväm med. Det planeras nu botox i vänster arm och hand inom kort. Detta skall sedan utvärderas under ett år med en påfyllnadsdos av botox var tredje månad. OM detta visar sig fungera bra för Joel så kan man göra en permanent lösning där man gör en mindre operation enligt läkaren och "lossar" lite på de mest spända musklerna.
Jag håller verkligen tummarna för att detta ska fungera. Det skulle bli en jätteskillnad för Joel och han skulle få det lättare med både rullstolskörning och rullatorgående med två hyfsade händer.

Idag har jag varit och tränat BodyPump på morgonen och sedan har Aftonbladet varit här och intervjuvat mig. Självklart kom det tårar ibland men jag känner mig stark för tillfället och det gick bra. Kanske att det var lite rörigt med Isac som kom hem från skolan med en kompis, Joel som kom hem med taxi från Ballongen mitt i allt och Jörgen som kom hem från jobbet. Men för att vara i vårat hem så var det en lugn eftermiddag. Adam åkte direkt från skolan till träningen så han såg vi inte skymten av.

Min härliga vän Milene på Eventim bjöd på 4 biljetter till Björn Skifs i kväll så jag tog med mig mannen och mina föräldrar. Vi passade på att äta på Cirkus innan och firade att pappa fyllt år. Det var en kanonshow och min pappa njöt i stora drag. Ett STORT Tack Milene!!

3 kommentarer:

Lena C sa...

Det känns verkligen härligt att läsa att du mår ganska bra nu, som jag sagt så ser det ju alltid så ut.Nu går vi mot ljusare tider och jag hoppas verkligen att du ska fortsätta att bara må bättre och bättre. Du är en sådan kämpe en glad och positiv sådan, det beundrar jag dig verkligen för.Jag läser alla dina inlägg men skriver sällan tillbaka,men jag tänker mycket på dig!!
Massa kramar från Lena C

Vera sa...

Hej! Hjälp vilken "lugn" dag...haha! När kommer reportaget i Aftonbladet? Kändes det bra? Hoppas verkligen de skriver om "KÄMPEN ELISABETH"... Håller yumme för att det går bra med Joels behandlingar! Kram

Anonym sa...

Håller alla tummarna för Joel! Kramar Petra o Emma