onsdag 3 augusti 2011

Joel 5 år

Igår fyllde minstingen 5 och är nu ”en stor kille” enligt honom själv.
På dagen var Joel, jag, farmor, farfar, Isac och Isacs kompis Philip och badade på Björnö. Isac och Philip fiskade och Joel lekte i sanden och blåste såpbubblor. Tyvärr kan han inte sitta själv så länge, men här har vi kilat ner honom i sanden lite och han sitter ”indian”;


På kvällen hade han några kompisar här och för första gången kunde kompisarna Elliott och Wille komma IN i huset med sina permobiler.

Här öppnas det paket i vår nya stora hall;

Joel ville självklart att de skulle gå ut och ”racea” med sina elrullar nu när han också fått en. Elliott och Wille har haft sina i några år.
Att äntligen ha fått en ramp efter 3,5 år in till huset är SÅ skönt. Och vilken grej för Joel att kunna ta sig in och ut själv ur huset med sin elrulle!!



Joel på väg ut för att slå lite golf på tomten;

Något mindre roligt på tisdag kvällen var att avloppet inte fungerade korrekt. När man spolar så kommer det upp vatten i duschen…. Känns inte riktigt som det ska vara? Grrrrrrrrrrr, ORKAR INTE!!!! Nu, ett dygn senare verkar vi slippa översvämning i duschen men istället svämmar det över i tvättstugan i stället när man spolar i toaletten. NÅGOT har blivit galet när de har kopplat på nya tillbyggnaden på gamla delen. I morgon kommer de och gräver upp avloppet på tomten igen. Jippie! (Ni förstår att jag menar tvärtom va?)
Alltid är det något. Man kan liksom inte få ha lite bra flyt ett tag?

Idag onsdag kom mamma hit för att hjälpa mig med Joel under dagen medan Jörgen jobbar. Vi tänkte åka och bada när Maria och Robin frågade om vi inte ville hänga med dem på båten. SJÄLVKLART som alltid när de frågar så vill vi följa med. Stockholms skärgård är balsam för själen. Vi åkte Ingarö runt sjövägen. Riktigt kul att försöka lokalisera sig vart man är från sjön sett.

Robin fiskade med Joel men trots att Joel försökte ropa och sjunga för fiskarna så fick de inget napp;

Nu i kväll har jag så grymt ont i huvudet igen men jag hoppas att det beror på att jag druckit för lite under dagen och ingenting annat.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Söta Fina Elisabeth, så UNDERBARA och FINA bilder, tårar trillar ner för min kind, när jag ser dom, vilken glädje för Joel, att kunna ta sig in & ut i sitt eget hem !!!

Hoppas avloppet löser sig snarast,
bara måste det !!

Vi ses snart, då får du en STOR BAMSE KRAM AV MIG,

Puss Puss Åsa L

Unknown sa...

Vilka härliga bilder på killarna i sina elbilar.
kRAM

Berit sa...

Vilken fröjd för Joel att kunna röra sig fritt in o ut ur huset. Så bra plats för alla i hallen! Blir så glad när jag ser det och när jag ser glädjen hos killarna när de susar runt i sina elrullar! :)
Du ska se att rörmokarna fixar avloppet. Hoppas det rör sig om mindre justeringar.

Hade ont i huvudet ikväll men har svettats floder under en lång bilresa idag. Efter att ha skopat in säkert 5 dl vatten och ätit en kaviarmacka känns det helt ok.

Kram!

Anonym sa...

Stort grattis i efterskott till tuffa Joel från oss på Calle flygare 17! //Peter

Anonym sa...

Stort grattis på 5-årsdagen Joel och även till Adams 15-årsdag. Kram till er alla från Mia, Bernt, Ebba, Oscar och Hanna