onsdag 23 februari 2011

Dröm till verklighet


Det var tider det. Faktiskt så hade jag redan haft bröstcancer när denna reklamkampanj var men det fanns inte i hela universum att cancern skulle komma tillbaka.
Jag kollade upp min knöl i december 1997 och någon dag senare fick jag beskedet att det var bröstcancer. Jag har för mig att det var på annandagen jag sedan fick akut operationstid. Nyårsafton firades som vanligt och jag var glad att de tagit bort cancern och inte hittat någon spridning.
Ingen efterbehandling med cellgifter eller hormoner, dock strålning 25 gånger som jag gjorde varje vardagmorgon innan jag gick till jobbet.
Cancern borta och LIVET gick vidare.

Adam var liten, jag jobbade heltid, pluggade och hade flera aerobicpass i veckan. Den här bilden är från en reklamkampanj som jag gjorde för WORKOUTEN i Stockholm. Det var bilder både i bussarna och i tunnelbanan.
"Gör dröm till verklighet". Hmmm jag hade många drömmar då. Många har jag fått uppleva men oj vad mycket mer det finns i livet som jag vill göra. Min högsta önskan är att få se barnen växa upp.

Idag har jag gjort datortomografi med kontrast för bäcken, buk, bröst och lungor. TROTS värmedyna och pumpandes med armar och händer så lyckades de inte sätta nålen på en gång. Efter att se ut som en nåldyna på min vänstra arm så bad jag dem ta i högern då jag vet att kärlen är "rakare" där. De är inte lika sönderstuckna då man inte har fått sticka mig i högerarmen på alla år sedan de tog lymfkörtlarna där. (Nu säger läkarna att det är ok, då det är så längesedan.)
Svar får jag inte förrens efter sportlovet men det är klart jag redan nu går och grubblar på vad de hittar i min kropp.

Hmm, men tills dess jag får svar ska jag FORTSÄTTA DRÖMMA.

Nu ikväll har jag och Isac tittat på filmen EAT PRAY LOVE. Ni som sett den förstår att den faller mig i smaken för tillfället. Mycket tänkvärt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig bild Elisabeth!!!!
Har sett filmen på bio, men köpte den idag, så vi kan se den här hemma, I love it.

Vi ses imorgon, många kramar Åsa

Anonym sa...

Ditt vackra leende på bilden säger så mycket om den människa du är.
Helt fantastisk.
Säger som Åsa.
Syns imorgon.
Stor kram
/Gitt

Anonym sa...

Filmen är sevärd och ger en tankeställare helt klart.

Ha en riktigt mysig kväll nu allihop, finns med i tanken <3

Kram Maria

Anonym sa...

Hej vännen,

Eftersom du och jag hängt ihop i så många år nu, kommer jag verkligen ihåg när satt på reklamen på alla bussar och tunnelbanor i Stockholm. Eftersom jag själv var i branchen på den tiden, var det bara såå häftigt...
Kommer dock också ihåg när du med Adam på höften, berättade att du fått bröstcancer..det var bara så overkligt.
Du är en fantastisk person som verkligen lever i nuet, på riktigt !
Hoppas ni får en toppenmysig kväll.

Kramis din "gamla" vän Jenny

Anonym sa...

Kära vän, jag håller tummarna att de senaste undersökningarna visar att skit sjukdommen håller sig lugn i din kropp! Tänker på dig. Kramar från Tina L

Berit sa...

Jag är i samma läge som du några dagar fram till röntgensvar på onsdag. Gjorde datortomografi i tisdags, bröstkorg och buk. Har metastaser i skelettet, levern och lymfkörtlar. Äter Xeloda också.
Tänker så mycket på dej och vill verkligen peppa dej nu under denna väntan på besked. Själv har jag levt med min cancer i så många år att jag har hittat någon sorts rutin på väntan, ångest, osv. Konstigt eller hur? Rutin på ångest... Nu håller vi tummarna för oss!

Varm varm kram till dej och din familj!

Anonym sa...

Hej, håller tummarna för att du får positiva besked.... lider med dig i denna hemska väntan på provsvaren.
Massor av solskenskramar från Tanja uppe i norr. (Här har vi jätte kallt, - 30 grader nu en hel vecka.)

Lena C sa...

Ja ditt leende det finns alltid där på alla bilder och när man möter dig! Man blir glad av dig! Vilken styrka du har som kan förmedla så mycket positivt i din jättesvåra situation! Jag önskar verkligen att alla provsvar ska vara bra. Skäms nästan men nu ska jag resa till solen 1 vecka ... Det var faktiskt ett tag sen sist! Hi hi Massa kramar från Lena