tisdag 21 augusti 2012

Sjukhuset v 33

Måndag den 13 augusti läkarbesök hos onkolog Ulla. Vi diskuterade att göra en bukröntgen.Det var 3 måndagar sedan som jag gjorde ultraljud på Nacka sjukhus som inte visade några tydliga tecken på vätska i buken. Endast lite vätska i små fickor. Hon frågade om jag ville ligga kvar och vänta på akuttid på måndagen eller om jag ville återkomma på tisdagen. Men jag hade ju lovat Adam oxfile och hasselbackspotatis på kvällen så jag ville vara hemma på måndagkvällen. 
Mormor sov över natten hos oss, dock rasade jag på badrumsgolvet på natten och mormor fick väcka Jörgen som sprang upp o hjälpte mig.
Åsa kom förbi och hade sushi med sig till lunch med philadelphiaost, crabsticks, avokado och lax. Mums. En liggande transport kom 14.30 och hämtade mig för färd till Nacka sjuhkhus. Mormor följde med först på röntgen och sen upp till avd 52. Där beslutade SAIH läkaren att jag skulle åka vidare till SÖS akuten för ytterligare röntgen då han såg att det var stopp i tunntarmen. Efter mycke om o väntan fick jag ditsatt en sond i näsan för att inte kräkas upp kontrastvätskan som måste ner.  Efter 6 timmar uppe på AVA-avdelningen röntgades magen för att se var vätskan tagit vägen. Påfyllning av morfin o stesolid i omgångar under natten. Kl 7 akutbajsa på SÖS. Tillbaka till Nacka sjukhus i rullstolstransport. Och det var inte roligt! Värsta färdtjänst jag åkt.


Lördag 18 augusti ringde jag mormor. JÄTTEONT I MAGEN.
12.30 fick jag åka till SÖS akuten och där så småningom efter många försök att sticka i armar o handleder efter lite blodprover, kom dom fram till att magen skulle tömmas. Adam och Jörgen kom direkt efter  Adams match och löste av mormor som fick åka hem. Adam stannade ett tag men Jörgen fick stanna hela natten. Dom tömde påse efter påse från min mage, totalt 9,5 liter till söndag morgon. VILKEN JOBBIG NATT. Som tur var fick jag flytta över till en "riktig" säng efter ett tag och Jörgen tog över min akut-brits och somnade väl till i två timmar.  Jörgen följde mig tillbaka till Nacka på söndagmorgonen där mormor kom o löste av honom. Han behövde hem o sova lite.Jag var också jättetrött och som tur var hittade vi en riktigt skön rullstol som man kan halvligga i och i den låg jag medan mormor gick en promenad med mig ut i solen - och jag sov. Senare på kvällen kunde jag faktiskt sitta i en riktig fåtölj en stund. Magen var nästan borta! Och sen gick jag med rullatorn tillbaka till mitt rum, ca 10 meter!!! Med viss hjälp förstås, man höll mig under armarna som extra stöd. Men i alla fall.

130 kommentarer:

Anonym sa...

Kärlek till dig<3.
Massor med kramar från västkusten.

Anonym sa...

Du är en fantastisk kämpe Elisabeth. Jag är så imponerad av dig. Denna styrka mitt i det svåra. Man önskar att kunna vara som du. Så klok i att ta vara på livet.

Anonym sa...

Kram från Irene

Maria sa...

<3<3<3<3 skickar massa styrke kramar till dig <3<3<3<3

Anonym sa...

Åh, fina Elisabeth!!! Skickar härmed mina varmaste kramar och all min kärlek till dig. Kommer ihåg hur fantastiskt roligt det var att gå på dina pass! Så otroligt glädjefyllda och med din otroliga pedagogiska skicklighet. Samma glädje, värme och säkra hand har du när du så ärligt och fint delar med dig av ditt liv här i bloggen.
Styrkekramar
Lena

Unknown sa...

Du är enastående full av beundran över dig. Din stackare det finns inte ord. Men jag ger dig all styrka o energi att ta dig igenom detta. Varma kramar Beijan

Anonym sa...

Herregud!!! Vilken fighter du är!
Låter i alla fall skönt att du blivit av med vätska- om än att det inte är trevligt när det görs......

Hoppas du får må lite bättre nu!
Många fina dagar med de dina önskar jag dig!

Kram Madde-Umeå

Helena W sa...

Kära Elisabeth!
Vet inte vad jag vill skriva. Ord känns så futtiga. Men usch vad du får vara med om.
Men du verkar vara så fantastiskt klok och närvarande. Vilken kämpe du är!
Kramar i massor.
// Helena W

Anonym sa...

vad skönt att du fick bort vätskan i magen. Du måste tillåta dig själv att bli omhändertagen jag tror inte att det varken är trevligt för dig själv el dina nära att ha så ont. Jag hoppas att du kan finna frid och känna att du gjort vad du kunnat. Du är en fantastisk människa. Hoppas du slipper smärtan i magen nu. kram Anna

Anonym sa...

Heja dig!!!Vilken kämpe du är/Catarina

UmeHilda sa...

Varma, varma kramar till dig <3

Anonym sa...

Hej Elisabeth!
Du finns dagligen i mina tankar. Sänder dig tankar härifrån sundsvall. Hoppas det fungerar lättare för dig nu när du tömt buken på massa vätska.
Kram kram
Hälsningar
Katarina

Anonym sa...

Tisdagskram Ylwa!

Anonym sa...

Du är fantastisk!
Vill bara säga Tack för allt du hjälper mig med fastän du inte känner mig.
Många styrkekramar från en som stått bredvid två nära vänner i samma situation.
Du berör så oändligt mycket.
Styrka även till dina fyra killar;)

Anonym sa...

Hoppas du slipper smärtan i magen nu.kram<3

Linda sa...

Vilken kämpe du är... Mina varmaste tankar till sug och din familj!

Ewa sa...

Kärlek och styrkekramar til Dej ikväll
från
Ewa

Anonym sa...

;-( Styrkekramar till er alla!!!!

Anonym sa...

Många stora Styrke-kramar till dig och dina nära!!!
Du är otrolig!! Vilken kämpe! Tänker på dig och din familj varje dag!
Kram Maria

Anonym sa...

Hm, vad du får stå ut!

Tack och lov att de fick bort vätskan och du fick bli piggare!! Wow 10 meter, härligt!! Du fantastiska kämpe!

Kramar Kerstin 2

Anonym sa...

Åh Elisabeth, önskar att du slapp genomlida det där cancer-helvetet. Den där cancern som kommer in och saboterar för en massa fina människor och familjer. Önskar så att allt var annorlunda! Bär med stolthet "fuck cancer"-armband runt min handled.

Önskar så att du får må lite bättre nu så att du och dina killar kan få njuta av tid tillsammans.

Fuck cancer - MEN störst av allt är kärleken. Inget kan ta kål på er kärlek<3 ingen cancer i världen!

Största kramen
Hanna, G-berg

Bettan sa...

9,5 liter, inte konstigt att du haft ont och varit rund om magen.. Hoppas du får må bättre nu. Att gå 10 m är ju en bra början, för du måste ju vara helt slut efter en sådan tömning!
Skickar varma kramar från Göteborg

Sister Moonshine sa...

Jag påminns om hur snabbt allt förändras och blir rädd. Då är det skönt att kunna läsa om hur modigt du hanterar allt du genomlider och hur du och din familj samarbetar och hjälps åt. Kärleken är stor och övervinner allt. Hoppas vätskan håller sig borta från magen nu och att du kommer på fötter igen. Kram.

Helena A Halland sa...

5344000de besökaren är jag. Tänk om jag och alla dom andra besökarna hade kunnat ge dig en lillfingernagel hälsa. Då hade du varit frisk som en nötkärna! Tittar in genom ditt cyberfönster varje dag och önskar varje dag att jag kunnat göra något för dig/er. Tyvärr så kan jag bara hoppas på att du har det så bra som du kan! Du har verkligen berört mig och en massa andra med din öppenhjärtiga blogg. Konstigt egentligen att en helt främmande människa kan få en att inse hur mycket livet är värt!!
Hoppas du fått hjälp med smärtlindring nu när vätskan har "tappats" ur din mage!
Styrke och återhämtnings KRAMAR till dig och dina killar!!

Anonym sa...

Du är fantastisk! Din vardag är så gripande, blir så berörd. Tack för att du orkar dela med dig av ditt liv. Varma kramar Kristina i Sundsvall

Anonym sa...

thrWFrån en "gammal" lekkamrat!!! Kämpa, kämpa! Ge aldrig upp!

http://www.youtube.com/watch?v=t6CfT3rz5eI

http://www.youtube.com/watch?v=_hkdMuQc1wE

(vile hitta den med Ainbusk men lyckades inte)

Alla kramar och mer

Anonym sa...

Herregud så mkt vätska 9,5 liter. Hoppas det lättar så gott det går. Fina, rara kloka människa.
Du ger mig energi, ödmjukhet till livet & genuin värme sprider du med dina ord. Fast det är ledsamt ger du så mkt. Du är fantastisk & vilken kämparnas drottning du är.

<3 <3
Kram

Hockeymorsan från norr

Anonym sa...

Du är så underbar!
En sådan fighter!
Kramisar, alltid!

Anonym sa...

Energi, ödmjukhet och genuin värme!
Och att E ger så mycket!
Kunde inte sagt det bättre
Du prickade sååååå rätt!

Anonym sa...

<3<3<3<3<3<3<3<3
Tänker på dej,och din familj,varje dag,flera gånger! Kära du,lider med dej,vad du får gå igenom..
<3<3<3<3<3<3<3<3

Anonym sa...

underbara fighter, skickar dig all kärlek, både till dig och din familj...finner inga mer ord...alla ord känns bara tama i denna kamp..!! Jag skickar dock all energi genom cyberymden <3<3<3

Anna-Carin sa...

Skickar styrka, mod, kärlek och allt ni behöver för att ta er igenom det som ligger framför er...

<3 Tack Elisabeth<3 Du ger så fantastiskt mycket!

Kramizzzar från Anna-Carin

Helène sa...

Vilken kämpe du är Elisabeth.
Kramar till dig och din familj
<3<3<3

Anonym sa...

❤❤❤
❤❤❤
❤❤❤

Laila sa...

Tänk att det var möjligt att tömma magen i alla fall. Jag blir både glad och arg. Glad för din skull idag men arg för att du har behövt utstå onödigt lidande.

Underbara Elisabeth, jag hoppas att du nu får ro i din mage och får fortsätta utan besvär.

Sen sänder jag dig massor med kramar och energi från Jämtland!

Anonym sa...

Galet många kramar till vackra du!

Anonym sa...

Hej Elisabeth!
Vad bra att det gick att få bort
magen:)skönt va.Och extra eloge
att kunna GÅ.Gissar du fortsätter
att satsa på mer.
Tänker på Dig,o du får mer TID!
mångavarmakramar
Kicki Vö (m make)

Anonym sa...

Kram!!!
//Lisa S

Theolina sa...

Önskar dig all tid, styrka, kraft och kärlek. Du är fantastisk! En medmänniska och beundrare i Halmstad

Anonym sa...

Elisabeth, vilken fantastisk människa du är!
Många kramar

Anonym sa...

Stora, varma kramen från Pernilla i Skåne.

Anonym sa...

Stora varma kramen från Pernilla i Skåne. Önskar dig fina dagar!

Anonym sa...

Önskar dig fina och goda dagar, stora varma kramen från Pernilla i Skåne

Anonym sa...

Önskar dig fina dagar! Stora, avrma kramen från Pernilla i Skåne

Anonym sa...

Tänker på dig och skickar massor med kramar.
Maria

Anonym sa...

Önskar er fortsatt styrka att uthärda detta! Hoppas du har det litet lättare nu efter denna pärs!

Anonym sa...

Stor Kram <3

Anonym sa...

Lilla vän, vad jobbigt du har haft det. Man blir helt matt av att bara läsa hur tufft du har det.
Jag hoppas att du får en lugnare vecka nu, när magen är tömd.
Varma kramar till er alla.

Carina i Lerum

FridoLi sa...

Tänker på dig hela tiden, det är riktigt jobbigt att läsa om allt du måste vara med om. Du verkar vara en fantastisk kvinna som trots ditt svåra tillstånd fortfarande verkar sprida sån glädje och energi runt dig! Du är fantastisk!!

Anonym sa...

Har tänkt så på dig dessa sista dagar. Vad skönt att magen är tömd med jobbig procedur. Många varma kramar Elin A

Anonym sa...

Så mycket du får utstå Elisabeth!!
Hoppas verkligen att du nu kan få må lite bättre....
Över 9 liter ja-det är ju inte lite direkt!
All kärlek och styrka till dig och din familj!!
mariab

Karolin sa...

Ork, vilja och mod! Ni går igenom något av det värsta en familj kan uppleva.
Kärlek till dig och familjen!
Kram Karolin

Veronika sa...

Stora varma kramar fyllda med stryka kommer till dig <3

Monica R sa...

Finaste Elisabeth! vilken upplevelse. 9,5 kilo!? inte konstigt du känt det som om du ska spricka?

Jag hoppas du får må bättre nu
Tänker på dej, önskar jag kunde trolla!

kram MOnica R

Anonym sa...

kära fina Elisabeth, mååååånga varma kramar

Charlotte Siwers sa...

Lilla gumman. Fantaskiska person. Vilken forebild Du ar.

Anna sa...

Tänker på dig o hoppas så att du ska slippa smärta. Du är en otrolig kämpe! Varma kramar från Gotland

Anonym sa...

Finast på denna jord.
Är du.

Hur kan man missa denna enorma mängd vätska i buken?
Jag ser 9 1/2 mjölkpaket i magen på dig. Tror sjutton att du varit svårt svullen.
Stackare.
Du ska inte behöva lida i onödan.

Känns skönt att du omger dig av din älskade familj.
Ni behövar varandra.
Mer än någonsin.

Skickar hela världens kärlek och kramar till dig.❤❤❤
Din vän Gitt

Anonym sa...

Kämparnas kämpe,det är du det!!!
Jag är inne på din blogg flera gånger om dagen.Att läsa den betyder mycket för mig. Glädje,sorg,tårar och rädsla.
Det är fantastiskt att du orkar dela med dig av allt.
Dina nära och kära är också helt fantastiska,för hur lätt kan det vara att se den man älskar må så dåligt...
Alla världens kramar från Malin

Anonym sa...

Beundrar sej starkt, du är en riktig kämpe, du kommer finnas med i mitt liv som en stor förebild!!!!<3<3<3
Kram Nina

Eva sa...

Styrkekramar till dig och din fina familj. Jag tänker ofta på dig.Hoppas du kommer att må lite bättre nu. Men varför har dom inte gjort detta tidigare? Kram :-)

Anonym sa...

Goa Elisabeth!
9,5 liter....att det skulle dröja tills det blir akut känns vansinnigt, detta borde ju läkarna ha kunnat räkna ut tidigare kan man tycka:( Jag drömde om dig i natt, kanske inte så konstigt med tanke på hur mycket du just nu finns i mina tankar och hur du påverkar mig med hur du lever ditt liv här och nu och bara det att Du är Du:)
Kramis Kicki

Anonym sa...

Oj så mycket vätska i buken 9,5 liter
och det har du ju haft länge!! Varför
har dom inte tagit bort den tidigare? Stackars dig, så onödigt.
Jag hoppas att du får smärtlindring
och ångestdämpande, som hjälper dig.
Många styrkekramar!

Anonym sa...

usch, vad Du får gå igenom.....9,5 liter vätska.....det är ju inte klokt och det har Du fått släpa kring med.....hoppas Du kan återfå lite mer kraft efter att ha blivit av med den tyngden...vilken tur Du har en familj som finns där för Dig, många kramar till Dig fina, fina Elisabeth/ C

Anonym sa...

❤ du e en fantastisk kämpe!
Du har fått mig och många mer att verkligen vara glad och tacksam för de vi har!

Kramar Elin

Anonym sa...

Underbara, fina, rara lilla du! HUR orkar du sammanfatta allt?! TACK för att du delar med dig! Inte för att jag har att göra med DITT liv MEN.. jag lär mig SÅ mycket om hur det är att leva med cancer. Har själv förlorat min lilla mamma men tack vare ditt bloggande så ger du mig en bredare kunskap om cancer och vad som händer runtikring...
Och vilken familj du har... rikare än kärlek och omtanke från en varm familj kan man ju inte bli!

Stor varm kram och hoppas magen känns något bättre nu.. 9,5 L?!?! Jäklars du!

KRAMAR

Anonym sa...

vilka fantastiska människor du omges av-din mamma, verkar vara en super människa- var tar hon all sin ork, kraft ifrån? kämpa på! kramar från skåne

Anonym sa...

Tack Elisabeth för vad du bidrar med till oss som läser. Det är otroligt vad du orkar, att du är så generös med vad du berättar om ditt liv. Jag känner att jag lär mig så mycket av att läsa det du skriver, så TACK. Jag önskar att jag kunde förmedla att du verkligen, verkligen har en viktig roll i så många människors liv genom att så öppet berätta för så många. Dina barn kan vara stolta över dig!! Och din mamma - jag känner så med henne, och gläds över att de dina har varandra att hitta tröst hos i framtiden.

Anonym sa...

Du finns i mina böner!

Unknown sa...

Kramar till dig! Du är verkligen är kämpe!

Anonym sa...

Hej Elisabeth.
All min kärlek och varma tankar till dig och din familj.

Karin i Sundsvall

Anonym sa...

Jag sände en ängel att vaka över dig inatt,
Men hon kom tillbaka och sade att.
Vi vakar inte över andra änglar.....
Finaste Elisabeth önskar dig allt gott till Dig
Och din fina Fam .

Anonym sa...

Elisabeth ! Är inte klokt vad du ska gå igenom,som någon skrev, varför dom inte gjort detta för längesen, när din mage har varit så stor 9½ l ,det är mycket, hoppas du mår bättre av det nu.
Skickar styrkekramar till dej o din familj.Ska inte skriva att du ska kämpa på, för det vet jag att du gör.Ha de så gott du kan Kramizar från Gull i skåne.

Anonym sa...

Är inte klokt att man inte kan tyda siffror o bokstäver, fick skriva om det 5 gånger, till sist tröttnar man.

22 år och tvåbarnsmamma sa...

Du är en alldeles enastående kvinna!
Massor med styrkekramar till dig <3

Fia sa...

Elisabeth, vilken kämpe du är.
Stor styrke kram till dig och din familj.

Anonym sa...

Kära Elisabeth.

Så länge vi andas lever vi!
Och att ta tillvara på livet som du gör är fantastiskt!
trots din svåra sjukdom håller du löften till dina barn och tänker så på deras välbefinnande. Hoppas att samma styrka som du har finns inom oss alla någonstans! Du är min största förebild!

Jag tänker på fjärilen inom dig och inom oss alla!

Kramar Cilla

Anonym sa...

Skickar massor av styrkekramar till dig kramenom Sophie

tjockismamman sa...

Stor kram till en fantastisk kvinna som ger allt för sin familj. Tänker ofta på dig och dina barn!

Anonym sa...

Jättestor kram till dig och din familj/Lillan

Anonym sa...

Stora styrke kramar till dig som är så tapper och kämpar så! <3

Anonym sa...

Stor varm kram från mig som du inte känner. Jag beundrar dig och tycker att du är enorm på alla vis! Styrka & Kraft!! ♥

Anonym sa...

Varma kramar till dej!! Har följt dej sen sofias änglar och beundrar dej verkligen. Vill även ge din underbara familj styrkekramar också men även dina och Jörgens föräldrar som stöttar ER. Kram Barbro

Anonym sa...

Som ganska många andra upptäckte jag din blogg efter att ha sett dig på Sofias änglar. Jag blev väldigt berörd, det blir man alltid när man ser människor som går igenom jobbiga livssituationer, men eftersom jag kände igen dig blev jag extra berörd. Jag kommer själv från G-berg men bor numera i Sollentuna. Jag är ett år äldre än dig och jag känner igen dig från korridorena i Kvarnbergsskolan. Minns att du alltid såg glad ut. Du är verkligen en sådan stark kvinna, som går igenom något fruktansvärt men lyckas ändå sprida så mycket kämparglöd och du skriver om ditt liv rakt på, utan krusiduller och det går rakt in i hjärtat. Det finns så mycket man skulle vilja säga men ord känns överfödiga. Tänker på dig o din familj och önskar er allt gott! Många kramar till dig

Ingegerd sa...

Kramar från Ingegerd M. Jag håller med Lena i allt vad hon skriver om dig och dina pass. Såå roliga och tuffa.
Du ger styrka till många. Ta vara på dig själv också.

Anonym sa...

Du är fantastisk!
Du har verkligen berört det innersta i mitt hjärta...
Varför finns dessa jävla sjukdomar???
Vet att inga ord hjälper dig...
Men dina ord och tankar hjälper mig och många andra att uppskatta livet vi lever!
Tack!

Emma sa...

Hej! Har följt dig sen Sofias änglar, har nog inte skrivit ngn gång.... Många många kramar till dig, du en förebild med livsglädje;)

Busmamman sa...

Vilken fantastisk kämpe du är, fina Bettan!
Kramar /Nadja

Anonym sa...

Kramar från en medmänniska!

Anonym sa...

Du tappra tappra kvinna. Massor med kramar

Anonym sa...

Fina, duktiga du =) skönt att du har fått hjälp nu med magen och att den nästa är borta. Hoppas smärtlindringen fungerar som den ska nu så att du får en skön och smärtfri tid framför dig med dina nära och kära <3 KRAM!

Åsa,Norge sa...

Lilla gumman...känner så för dig och din familj. Styrkekramar i massor och önskar du får må bättre nu. <3

Karin sa...

Önskar så, att jag kunde göra något. Vifta med ett magiskt spö och ge dig allt tillbaka. Har följt din blogg sedan jag såg "Sofias Änglar" Beundrar dig som orkar ge av dig som du gör på denna blogg. Ja, jag önskar verkligen att jag hade ett magiskt spö <3 Varma kramar från mig !

Anonym sa...

<3 En stor varm kram till dig.

Anonym sa...

Vi hade skolstart idag och jag har tänkt på Joel, har han också börjat? Fina killen, det kommer att gå jättebra för honom för han är lik sin mamma, en tuffing....

Anonym sa...

Stora varma styrkekramar till dig och hela din familj.

Anonym sa...

Fina Du<3
Vilken kämpe du är. Jag tänker på dig dagligen och jag förstår att det är tungt det du går igenom. Jag ser så mycket av detta i mitt jobb och jag lider med er alla. Hoppas att det känns bättre nu när de tömt buken på dig. Du har en fantastisk familj och du kommer alltid att vara i deras närhet även om det blir andligt. Vila nu så du orkar med mer fina dagar med familjen. Bamse kramar Camilla

M sa...

Fann en dikt för länge sedan, minns ej ursprunget. Vacker är den dock. Kanske har du redan hört den, kanske är det första gången. Stor kram till dig! Ett lyckorus går genom mig vid varje uppdatering från dig.

"Systrarna vandrar vidare
Lämnar barnen bakom sig
Går in i skuggornas land
Traskar tröstlöst dödens stig

Vill inte, rasar och gråter
Finns ingen återvändo
Finns ingen utväg
Måste, måste över bron

Gråten är gråten, finns inte mer
Ödet förbannat tills orden tog slut
I tomhet efter rasande storm
fogar vi oss och finner frid

Nu släpper vi taget,
Nu lämnar vi er
Om vi kunde skulle vi stanna alltid, alltid
Och hålla vår kärlek runt omkring er

Men vi måste gå, vi måste tro
Att vår stund på jorden blev den bästa
Och att de vi lämnar har vår kärleks pansar
Som skydd vad än framtiden bjuder"

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att du mår lite bättre nu när du blivit av med vätskan i buken!Den lär väl komma tillbaka men då vet du ju att man ju alltid kan tappa av igen!
Tappra människa...Tänker ofta på vad orättvist det måste kännas att vara i din sits. Kan inte ens börja att förstå hur du har det... Hoppas du får några bra dagar nu!

Anonym sa...

Har läst dig sen länge, alla här skriver så fina kommentarer. Kan bara hålla med. Har varit på en kyrkogård idag o. sett ut var jag vill vila i minneslunden. Känns OK tack vare dig, livet är så här. Men du kommer att följa din familj från ovan - är säker på det. Kan bara skriva Kram - finns inget mera att säga - Birgit i Höga Kusten!

Anonym sa...

Du fantastiska, starka kvinna!!
Många kramar till dig...

Anonym sa...

Det är svårt att se ditt lidande nu Elisabeth o bilden idag tog rakt in i magen. Det finns ingen mening med sådant här. Tänker på dig massor och skickar all styrka jag kan men också en bön lm klokskap till dina doktorer så dom ger dig all tänkvar hjälp du kan få. Det är en mänsklig rättighet att slippa ha ont och att slippa ha ångest. Det sätt dom har skickat runt dig till olika ställen känns inte ok. Vill att du ska få ro nu, smärtfrihet och en fin sista tid med dina kära. Snart ser du bakom spegelglaset och du får dina svar. Dom som vi alla väntar på. Jag tror vi alla ses igen, några går bara före. All Kärlek till dig, den strömmar. Frid Elisabeth. <3 Från Karin

Anonym sa...

Det är svårt att se ditt lidande nu Elisabeth o bilden idag tog rakt in i magen. Det finns ingen mening med sådant här. Tänker på dig massor och skickar all styrka jag kan men också en bön lm klokskap till dina doktorer så dom ger dig all tänkvar hjälp du kan få. Det är en mänsklig rättighet att slippa ha ont och att slippa ha ångest. Det sätt dom har skickat runt dig till olika ställen känns inte ok. Vill att du ska få ro nu, smärtfrihet och en fin sista tid med dina kära. Snart ser du bakom spegelglaset och du får dina svar. Dom som vi alla väntar på. Jag tror vi alla ses igen, några går bara före. All Kärlek till dig, den strömmar. Frid Elisabeth. <3 Från Karin

annika sa...

En, i stort sett, full hink med "vatten" i magen det kan man kalla smärta som heter duga!!!!
Du har ju blivit misshandlad av sjukvården som inte gjort något tidigare, skäms alla som gör så här mot Elisabeth och mot alla andra i en sån här sits! Faktiskt borde det in en anmälan, men vem har ork till det, när man har fullt upp att ens orka överleva.
Stumpan det gör mig så ont det du går igenom!

Tusen varma styrkekramar till dig!

Anonym sa...

Massor styrke kramar till dig <3333

Anonym sa...

Styrkekramar <3

Helen sa...

Herre gud vilken kämpe du är....skickar de varmaste kramar till er alla...

Anonym sa...

❤❤❤
❤❤❤
❤❤❤

Anonym sa...

Tänker på er och hoppas att du i denna stund är smärtfri och ä tillsammans med dina nära och kära! <3

Johanna sa...

Blir helt mörkrädd... Vilken kamp med denna mage. Så klart du haft ont och magen har växt med tanke på allt som de fick ur dig... ♥

Hoppas nu att du får några lugna och behagliga dagar framöver

Tänker på dig

KRAMAR ♥♥♥

Anonym sa...

Jösses förstår inte hur dom har kunnat missat vätskan i buken! En riktig sann kämpe är du <3. Och jag skriver det igen du har berört mig så o fått mig o tänka efter o stanna upp. Bamsestyrkekramar från Dalarna! /Maria

Anonym sa...

Håller min hand runt ditt hjärta !

Anna sa...

Massa kärlek o styrka till dig <3

Anonym sa...

Vilken enorm människa du är. Beundransvärd. Du kommer alltid att finnas med mig.
kram maria E

Anonym sa...

Hej !
Här kommer en varm kram till dig, tänker på dig mycket och önskar dig bra dagar med din familj.
Hälsn Sofia

Johanna sa...

Åh kära Du! Vilken kämpe du är <3 Tonvis med kärlek och styrka till dig och din familj.

Sara sa...

Fina underbara... du är så fantastisk!!!!! Önskar det fanns något jag kunde göra för att hjälpa dig att bli frisk. Känner så med dig och din familj, all världens kramar till dig!! <3

Malin sa...

Oj, 9,5 liter! Det måste kännas som en stor befrielse att bli av med så många liter. Hur mår du nu? Hur gick skolstarten? Krama i massor

Anonym sa...

kärlek till dig!Hoppas det känns bättre nu!! Kramar Helene S Värmland

Anonym sa...

Så ledsen jag blev när jag såg bilden på dig... Blir tydligt så snabbt du blir sämre nu... All styrka och kärlek till dig och dina nära och kära! <3

Anonym sa...

Finner inga ord,om alla vore som du så skulle världen se annorlunda ut.....Du slipper snart denna hemska smärta och får ett lugnt fridfullt liv där du kan vaka över de dina kram till dej Elisabeth

Anonym sa...

Hoppas du nu fått mindre ont när de hjälpt dig att få bort så mycket från magen.
Massor av varma tankar och styrkekramar,Sippan

Anonym sa...

God natt vännen. Irene

Grodmamman sa...

Och här sitter jag och gnäller över en snorig näsa...
Du är en verklig kämpe och du har många gånger fått mig att få perspektiv på mitt liv. Jag är frisk och kan välja vad jag ska göra med mitt liv. Du har inte det valet, men ändå försöker du hela tiden göra det bästa av ditt liv. Förstår att det inte kan vara lätt alla gånger, men jag beundrar din kämpaglöd.
Kramar

Anonym sa...

Tack! Du ger mig mod, du ger mig hopp, du ger mig ork! En dag får du träffa min älskade syster som är lika gammal som du och som kämpar i samma skede mot samma sjukdom som du. Ni får njuta tillsammans i det paradis där ingen onska o smärta mera finns! Jag beundrar er båda två oändligt! Ni har lämnat era avtryck på jorden!

Anonym sa...

<3

Anonym sa...

Lilla vännen! Vad jobbigt du har det, men du gör rätt i att se ljusglimtar i fin vardag? Annars blir det bara ännu värre! Men beundrar din styrka! Kramar i massor

Anonym sa...

Många styrkekramar till dig <3<3<3
Du är en helt fantastisk människa!!
Silken kämpar drottning du är :).
Fuck cancer!!!!
Många varma kramar till din kämpandes familj också <3

Anonym sa...

<3 <3 Du underbara kvinna, önskar att den goda fen kom och trolla med sitt spö så du blev frisk.

Helen sa...

Din bligg är den enda jag följrr och den enda jag någonsin kommenterst. Du är en underbar person och knspiration för alla som följer dig i din kamp. Många hjärtliga kramar till dig och din underbsra familj