tisdag 7 augusti 2012

Inga vackra bilder på mig men Joel rockar

Här bjuds nu på lite nakenchock. Ni som känner mig som den där spralliga aerobicinstruktörern som körde pass i ur och skur och hoppade i mina vanliga jeans direkt efter förlossingen.... titta en gång till. Min mage håller på att sprängas, De hittar ingen vätska utan det måste vara mina organ som växer. Hemskt obehagligt och väldigt ont och spänt är det i alla fall.
 Benen som varit svullna och utan känsel från knäna och nedåt och sedan superspinkiga lår har nu också fyllts av vätska. Natten mellan lördagen och söndagen var jag tvungen att ringa ASIH på grund av smärtorna i buken. Nu har vi uppptäckt att jag bajat ut alla Oxycontin. Alla andra mediciner verkar tas upp förutom just morfintabletten. Strange!?
Här är bild på insidan lår som har blivit vätskefyllt och stasat. Ont som attans.
 Fötterna är inte direkt vackra heller...
Nu idag har jag även fått vita små utslag på fötterna och upp på smalbenen;
Nog om alla mina krämpor.
En riktigt kul grej är att Joel går på sommmarkollo med sin assistens Malin denna vecka. Sommarslottet kallas det och de får prova på olika saker. Igår var de och badade hela dagen och idag har de varit och KLÄTTRAT!!?? vid Telefonplan.
Snacka om att chocka oss allihopa;
Och det där var bara början. Tillsammans med instruktören så klättrade han hela vägen till toppen, 14 meter!
I morgon är det brandstationen på Arlanda Flygplats som är utflycktsmål. =)

144 kommentarer:

Stina sa...

Kramar till er!

Anna sa...

Fy tusan vad du får lida :( Beundrar din styrka mitt i allt - kan inte ens föreställa mig hur det måste vara att bara gå och bli sämre och sämre...:(

Jävla skitcancer!!

Många kramar till dig <3 /Anna

Anonym sa...

Underbara kvinna som skriver så vackert!
Men du ska inte ha ont, du behöver en smärtpump där du själv kan trycka då du behöver smärtlindring. Kan också gå kontinuerligt och däremellan tycka vb. Koppas till portacarthen och går intavenöst. Liten och smidig och väger lite.
Vätskedrivande intravenöst bör lindra dina symtom.

Tankar från en med lång erfarenhet av palliation.
Styrke kramar till er alla

Pernilla sa...

Usch & fy.... FUCK CANCER!!!
Det var i a f skoj att se dig i söndags! E så imponerad av att du tog dig t ishallen. Å Adam som gjorde mål åxå :-D
Å Joels strapatser då.... ja det syns ju från vem han fått sin kämpaglöd!!

Sköt nu om dig Elisabeth! Å hälsa familjen.

Kran Pernilla J.

Anonym sa...

Tisdags kram! Ylwa

Anonym sa...

Fuck Cancer!!!!! Håller alla tummar att det ska lätta för dig. Kram

Anonym sa...

Det gör ont i hela mig när jag ser din stackars Nalle Phu mage.
Min mamma fick starka morfinplåster när kroppen inte ville ta emot tabletter... (vet att de säkert gör allt för dig men kan vi här väcka tankar hos dig som du kan bära med dig och ställa en fråga om till DIN sjukvård så kan det ju hända att det rätt som det är dyker upp nåt som passar just DIG!)
Tänker massor på dig o din fam och blir SÅ varm i kroppen när jag ser Joel ta sig upp för det 14 m väggen!!!

STOR VARM KRAM

Lena sa...

Sitter her med tårer i øynene!! Min datter Elisabeth har en cyste i hjernen, hun har vært igjennom over 40 operasjoner og jeg trodde det ikke kunne bli verre....men dette er ille!!!
SOM du kjemper på, men selv om jeg er en ny leser så vil jeg nok ALDRI glemme deg Elisabeth!!! Du har vist meg at en MÅ kjempe, man MÅ vise at man er glad ihverandre og du gir aldri opp!!

Takk for at du har lært meg det kjære deg, UNIK er du!!!

Skal lese litt mer her inne, men vit at i Norge så sitter en 3 barnsmamma og er både imponert og stolt over deg!!! FANTASTISK mamma er du!!!

Kjempeklem fra Lena ♥

Sofie sa...

Håller med FUCK CANCERN!!
Sänder varma tankar till dig, önskar att dom kom på ett mirakel snart!!! Kram på dig vackra kvinna/ Sofie

Anonym sa...

Ni finns i mina tankar varje dag och jag önskar jag kunde tagit ditt lidande och dina smärtor i alla fall för en dag eller två.
Styrkekramar
Agneta

Anonym sa...

Kan inget annat än skicka många varma kramar och tusen tankar till dig med cyberrymden <3

Anonym sa...

Åh jag är så tagen av dig Elisabeth och din kraft och mod. Du får oss alla att bli mer medvetna om livet, det verkliga livet. Tänk vad många du berör! Hälsning från Lina i Linköping

Anonym sa...

Sommarslottet är toppen. Min Joel har gått där i många somrar och älskar det. Klätterväggen är jättekul tycker han också liksom brandstaionen på arlanda och givetvis att bada, bada, bada.

Dina problem är ju mindre kul. Det ser ju jättehemskt ut. jag förstår att det måste göra skitont. Men kan man inte få morfin eller annat smärtstillande via infarten eller på något annat sätt så att kroppen tar upp det?

Jag hoppas verkligen också att du kan få lite praktisk hjälp av någon annan än Jörgen. Ni två ska väl kunna använda den dyrbara tiden till att ha trevligt tillsammans eller bara få vara nära utan krav på att J ska hjälpa och du ta emot.

Som så många andra finns du i mina tankar varje dag.
kramar från Maria

Lillemor sa...

Bara en kram.

Anonym sa...

Underbara lilla Joel, vad tuff han är! Tror inte du behöver oroa dig för honom, han är också en kämpe.
Törs inte tänka på hur mycket tumörer det kan finnas om dina inre organ växer så mycket. Antar att tarmarna fungerar i alla fall, otroligt så mycket stryk din kropp får ta! Huvudsaken att du får den hjälp som sjukvården kan erbjuda, var inte blyg att kräva bästa tänkbara vård, det har du all rätt till. Och tack för att du orkar skriva om ditt liv!
h. Inga-Britt

Anonym sa...

Hej !
Läser din blogg varje dag och du är även i mina tankar mycket, du är verkligen en kämpe!
Du är en människa som fastnar i ens hjärta, tänk vad du berör och berikar livet för många....
Ta hand om dig och försök få till det med smärtlindringen, via plåster eller porten.
Det är ju onödigt om dina krafter ska gå åt till att bekämpa smärtan.
Kramar till dig och din familj från Sofia

Anonym sa...

Usch som din mage se ut att kännas , hoppas du kan få en pump och bli någorlunda smärtfri..! Joel är ju fantastisk precis som du !! De varmaste kramar till dej/familj... Jessica

Anonym sa...

❤❤❤
❤❤❤
❤❤❤

Anonym sa...

Varma styrkekramar till VÄRLDENS starkaste och modigaste kvinna!!!! / Kram Jenny Stockholm

annika sa...

Fy bubblan va ont du måste ha, aj aj aj om vi ändå kunde ta lite var, alla vi andra, så du kunde få må bättre! Det är en rejäl airbag du fått :(
Ska du inte röntgas igen så de kan se läget?

Ja, vilken tur att du har dina underbara barn att glädjas åt! Joel kommer kunna gå hur långt som helst med sin vilja :)
Tack, för att du vill lämna ut ditt livs resa på detta sätt, vi är många som lär oss att än mer ta vara på vad livet har att erbjuda.

Varma kramar sänds till dig!!

Anonym sa...

Tänker så mycket på dig! Kräv att
få en smärtpump och vätskedrivande
intravenöst. Många styrkekramar!

Anonym sa...

Men älskade du... vad du får kämpa. Hoppas på lite lindring för din smärta. All kärlek till dig

Ann-Louise i Ånge sa...

Du är bara värld att få vara smärtfri en dag,hoppas dom kan hjälpa dej så du får glömma allt de onda och bara vara vanliga Elisabeth.....usch vad fort de går ,förstår att du mår ännu sämre när du har varit en friskis o tränat och nu bara ser du hur kroppen inte vill vara med längre....Tänker på dej varje dag och hur du verkligen tar till vara alla braa stunder..jävla skitcancer man har svårt att förstå att de ska vara nån mening med att de händer....kanske att dom vill ha en ängel som är så underbar och sprider glädje,ja de är DU Elisabeth...verkligen en ängel i allas ögon.....sköt om dej ..kramis.(snacka om att joel är lik sin mor,kämpar verkligen med allt och klarar det oxå,verkligen inponerande.)

Anonym sa...

Vet egentligen inte vad jag ska varken skriva eller säga för ord känns liksom futtiga. När man kämpar som dej borde man vinna men jag vet ju att den jä... sjukdomen är svårslagen. Tänker på dej och din familj varje dag. Massor av kramar Britt-Mari

Anonym sa...

Fy sjutton vad du får lida! Finns ingen rättvisa någonstans när det gäller denna cancer! :-(

Kram Mija

Anonym sa...

Lilla gumman vad du får kämpa med alla problem kring din sjukdom. Varma kramar <3
Tina

Anonym sa...

Hej Elisabeth!
Lilla Du,förstår att du nåste ha hemskt ont!Jag har de tabl,samt morfinplåster,kan du inte får det?
(fast jag ej har den jäkla C!)Men
värk.är hemskt.hoppas du kan få
något som HJÄLPER NU! Gör ont att
du ska behöva ha det så!Tänker
på dig,gör vi
mångavarmakramartilldig,
Kicki Vö (m make)

Anonym sa...

Tänker så mycket på dig och hela din familj, många kramar från oss,
fam. Hagelin i Gustavsberg

Anonym sa...

Jäkla skitsjukdom!! Jag hoppas du får all hjälp som finns!
Vilken pojke du har. 14 meter upp!!! WOW :) Jag har sån höjdskräck så själv skulle jag nog bara klara typ 1m...
Ha det så gott du kan Elisabeth. Du är en kämpe!! Tänker på dig ofta ska du veta.
Kram från Lotta i Västerås

Anonym sa...

Lilla hjärtat så du ser ut, vet inte vad jag ska säga. Ger dig en styrkekram

KRAM från Marita

Anonym sa...

All värme och kärlek till dig och din fina familj Elisabeth! Marie

FYC sa...

Det gör ont att se dig lida, jag hoppas att du får den lindring du behöver. Kramar L

Emelie sa...

Kärlek till dig!! Styrkekramar från Emelie

Anonym sa...

Jävla skitsjukdom! Kan inte hitta några andra ord. Önskar så att man kan hjälpa dig med det som plågar dig så att du får må så bra som möjligt. Du är en kämpe! Jag imponeras, förundras och blir ledsen. Fuck cancer! Många styrkekramar. Fr en namne till dig:)

Anonym sa...

Grymma Joel! Helt imponerad, skulle ALDRIG våga klättra så högt! Vinnarskalle helt klart! Tårarna trillar när jag ser dina bilder då du kämpar så med smärtan. Jag hoppas verkligen att ni får all den hjälp som krävs och att du kanske får någon mer smärtlindring. Underbart att du har din familj omkring dig och jag hoppas ni får mycket mer tid tillsammans. Många kramar Katrin B i göteborg.

Åsa E sa...

Nämnen fy f..n vad du får utstå!
Jaa du Bettan, den fina kropp du haft.
Säger som många andra: fuck cancer!

Härligt att se Joels envishet, han kommer komma långt!

Kram Åsa E Gustavsberg

Marie, Vendelsö sa...

❤❤❤

Anonym sa...

All världens styrkekramar till dig/er, vad ni kämpar!
Carro i Lund

Anonym sa...

All världens styrkekramar till dig/er, vad ni kämpar!
Carro i Lund

Anonym sa...

Nä men gumman. Ajajaj vad magen ser ut att göra ont��. Tänk om du kunde få vara smärtfri i alla fall.
Jag själv lider av rätt svår endometerios och ibland sväller magen till gravidmage, men jag har ju bra perioder emellan. Jag beundrar dig och din styrka så mycket.

Önskar dig en god och smärtfri nattssömn.

Kram
Therese

Lejonkvinnan sa...

Tänker på dig och er varje dag!
Massa kramar

Christin sa...

<3 Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu.
Att du är älskad för din egen skull,för ingen annan är som du. <3


<3 Du omsluter mej på alla sidor, och håller mej i din hand <3

Anonym sa...

ja, vad sjutton ska man säga...FUCK CANCER!!!!!!Många kramar till Dig som ändå kan vända blicken mot sonens bravader.....Du är otrolig.../ C

Anonym sa...

Jag önskar dig en god natts sömn och att du får en bra dag imorgon. En dag i taget. Ge gubben en puss och en kram imorgon - den 8 aug, pussa-på-gubben-dagen. Kram, Irene.

Anonym sa...

Kära, kära du! Finns det verkligen inget de kan göra åt din mage :(? Förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt! Har själv lymfödem och vet hur jobbigt det är att svullna om fötter och ben. Känner igen mig på dina bilder. Äter Impugan varje dag men det hjälper tyvärr inte mot själva lymfödemen men det lättar att slippa all överskottsvätska iallafal. Vet att det är en klen tröst men lider med dig och tänker på dig varje dag!

Massor av kramar! Birthe

Anonym sa...

Nämen oj oj! Din mage är i klass med min fast jag är i v 38. Kära nån det måste vara smärtsamt :-( Lindrar morfinet alls? Stor kram!! Roligt för fina Joel!!! Marie.E

Nea sa...

Älskade. Tänker på dig<3

Anonym sa...

Jag ser en Joel som klättrar mot en stark spännande framtid.
Han är grym.
Och detta tack vare DU och Jörgens underbara sätt att vara som föräldrar.

Barnens och DIN villkorslösa kärlek till varandra kommer vara beständig.
Var så säker.

Skickar dig åter en massa styrka.
Vill inte att du ska ha ont.
Tycker svårt synd om dig.
Men en större kämpe får man leta efter!
❤❤❤
Puss min fina vän
/Gitt

Anonym sa...

Fy vad livet är orättvist! Har själv en handikappad son och vet vad mycket extra allt är! Joel skulle verkligen behöva sin mamma:( jag hoppas du får många fina veckor till med din familj! Beundrar verkligen din energi! Kram Therese

Mia sa...

Tänker på er hela tiden! Att du orkar dela med dig av din vardag och sjukdom, vilken styrka! Massor med kramar till er! Mia

Anonym sa...

Vilken krigare du är mot den värsta fienden och som samtidigt delar med dig vad du upplever. Man önskar att man kunde sluta upp tillsammans med dig och bekämpa detta onda som gör dig så illa.
Man måste samtidigt glädja sig åt dina barn och krigaren Joel uppför klätterväggen! Härligt också att Joel har två större bröder, syskon som kommer finnas där för honom när han tar sig framåt i världen. Hoppas du får en bra natt med stärkande sömn! Kram Lena

Anonym sa...

Åh Elisabeth, tänker på dig dag som natt och lider så med dig/er:( Riktigt imponerad av Joel, modigt! KRAM Annika

Anonym sa...

Läser din blogg varje dag. Du är en fantastisk berättare och man får insikt i hur det är att vara drabbad av cancer.
Du måste ha superkrafter inom dig. Skickar en bamsekram till dig.
Ninnie

Anonym sa...

Du är så otroligt stark! ��

Anonym sa...

Minns dig fortfarande som vältränade friska Bettan! Din positiva energi och utstrålning finns dock fortfarande kvar. Du är helt otrolig! Så stark du är som trots allt kan glädjas åt dagens ljuspunkter, t ex Joels klättring! Förstår att ni blev överraskade när ni hörde att han klättrat! Modigt och vilken styrka han besitter:-) En riktig tuffing som kommer att klara sig utmärkt i livet. Tänker på dig och läser din blogg dagligen. Hoppas du kan få något effektivt smärtstillande som fungerar! Varm kram från Susanne

Helen sa...

Kan bara skicka en kram...

Unnur sa...

Ni är helt otroliga!!! <3

Anonym sa...

En stor kram till dig!
/Veronica

Anonym sa...

Hoppas du får hjälp med med den svullna magen så du slipper ha så ont! Tänk om man kunde skicka över en riktig styrkekram via nätet då hade jag viljat göra det! Kraaam Ulrica

Ulrica sa...

Elisabeth jag vet inte alls vad jag vill skriva!!! Så många känslor och tankar virvlar runt. Men en sak är då helt klar: dina fina söner har den starkaste av grunder att stå på. Med den glöd, kärlek och omtanke du visar dem och omvärlden har du givit dem en så stark trygghet att du ska vara STOLT. Dessa pojkar kommer bli bra män som vet vad som är av vikt i livet. Du däremot fick bära smärta och lidande. Fuck cancer! Den kan ändå aldrig ta dig på riktigt- du vinner på ditt sätt!!!

Anonym sa...

Beundrar dig vackraste Elisabeth<3 du är fantastisk.
Kram och massor med kärlek från en annan mamma som bara kan försöka sätta sig in i vad du går igenom.

Anonym sa...

Bästa stjärna! Tänker på dig och er alla i familjen. Gör ont i hela hjärtat att få se hur det är med dig och din kropp. Du hjältinna och den största kämpen jag känner skickar jag en varm och go kram till, genom cyberrymden. Kommer alltid att tänka på dig när jag ser en paj, buss, ett blåbär, en fjäril eller en stjärna <3 // Fia

Anonym sa...

Skickar styrkekramar. Det kan hjälpa att smörja hiuroidsalva på dina ben. Vi änvänder det på våra patienter. Joel är wn kämparkille å så duktig. Fortsätt kämpa snart den 12 aug så du får vara på cirkus. Kram carina västkusten.

Anonym sa...

Fyfan vad jag hatar cancer. FUCK CANCER!! All kärlek och styrka till dig och din familj ♡ ♡

CillaS sa...

Måste bara skriva något för att jag vill visa mig ditt stöd. Problemet är vad tusan skriver man för det jag vill är ju lindra din smärta och allra helst att du skulle få vara frisk, Du borde hur som hafver få Nobelpriset för ditt sätt att skilda det du går igenom. Jag blev så berörd när du skrev om att du gillade, du vet väl om att du är värdefull. Det är en sång som följt mig och som jag bl.a. Sjöng konstant för mina barn när de kämpade för sina liv Det stämmer verkligen att ingen annan är som du och i ditt fall känns du oerhört unik som människa. Massor av tröst och kramar Cilla

Anonym sa...

Hej Elisabeth! Vad du måste ha ont, älskade du, varför måste du lida så ? Hoppas du får den smärtlindring några nämde här.
Visst är Joel en kämpe precis som sin mamma. Joel det gjorde du bra.
Styrkekramar till er alla Kramiz från Gull i skåne.

Anonym sa...

Fy faan va livet är orättvist ibland..

Man blir så ledsen när man ser all skit du får gå igenom. Jag hoppas verkligen du får nån bättre lidring. =/

Ger dig den starkaste finaste och varmaste kram jag har! <3

Anonym sa...

Vill bara ge en kram och hoppas att du får sova i natt ! Jennie

Anonym sa...

Glömde skriva att jag har en låt som jag brukar lyssna å för att samla styrka. Det är en som på nått sätt samlar alltid alla mina olika känslor.

Fyra steg i det blå med Peter Lemarc

Hoppas att du kommer känna som jag. =)

Kram

Anonym sa...

Det sista jag gör på kvällen och det första jag gör på morgonen är att gå in på din blogg och se om du skrivit något. Du är beundransvärd var tar du all kraft ifrån? Att ha så ont och ändå ställa upp som du gjort för familj och vänner! Hoppas verkligen att du ska få hjälp att vara smärtfri.
Du är den starkaste människa jag någonsin hört talas om, att orka skriva så fint som du gör är något som är få förunnat. Tänker på dig varje vaken stund. Håller tummarna för att du ska orka med cirkusen tillsammans med din underbara familj. Joel är också en kämpe med glimten i ögat. Hoppas du får en dräglig natt! styrkekramar IM/Örebro

mjuka händer sa...

En beundransvärd kämpe när
Livet är svårt
Inte rättvist i dina bästa år
Styrka att berätta för
Andra om livets kamp och oron för
Barnen så vist och sant
En hälsning
Till dig och många kramar
Hade jag kunskapen skulle jag göra
dig frisk.


Hälsningar från Eva E

Anonym sa...

Fasiken vad du får lida. Förstår inte att du orkar va så stark dom du är. Fantastiska människa!!! Önskar man kunde göra nåt. Kram Fam. Skog Värmland

Anonym sa...

Jag ska aldrig, aldrig mer klaga över en liten ofarlig krämpa eller förkylning. Du ger mig och säkert fler en tankeställare om att livet är orättvist och att vi gnäller för mycket ibland. Det gäller att ta tillvara livets goda stunder på ett positivt sätt. Det gör verkligen du trots allt ont du får stå ut med!

Elin sa...

Vad imponerad jag blir av Joel! Vilken kämpe, precis som du. Hoppas verkligen att ni finner en lösning då du får lida mindre.

Alla kramar till er! <3

Annika sa...

Så fin text! Snälla, hjälp mig med var har jag hört den förut? Sjungas? Gulligt att skriva så fint inlägg till Elisabeth-bloggaren som är en kämpare av högsta klass!

Anonym sa...

Vilken kille Joel är! Han är verkligen sin mors son...jäklar så imponerande. Jag tror du kan vara lugn för honom :)
Dina krämpor däremot, så jobbigt. Du måste få testa andra former av morfin...
Stor kram

Mia Johansson sa...

Hej!
Säkert fler än jag som skrivit smärtpump eller morfinplåster... ett enklare sätt att få lindring! Hoppas att du får hjälp snarast med både smärtan o vätskan! Styrkekramar från en som sett eländet cancer på nära håll...

leaS sa...

Såg ett ordspråk idag som jag absolut tycker passar in på dig och din familj. "GÖR SOM HAVET, VÅGA" tycker det är precis det ni gör, vågar berätta, vågar leva, vågar utmana, vågar vara i nuet, vågar be om hjälp, vågar, vågar, vågar. Jag hoppas att döden vågar vänta så att du får många bra dagar tillsammans med familjen.
Kramiz

Anna L sa...

Jag skulle också önska att vi kunde lindra och hjälpa dig på något sätt! Inga ord har jag. Jag tänker på dig och skickar omtanke till dig och de dina. Det du har delat med dig av gör att vi är många som kommer att leva våra liv på ett bättre sätt. På det viset har du förändrat världen!!!
Kram
Anna

Anonym sa...

KRAM!!!
<3
/Maria

Anonym sa...

Tror det är en ganska nytillkommen psalm med nummer på runt 700-nånting, kika efter vetja!

Anonym sa...

Kärlek till dig Elisabeth. Jag önskar jag kunde trolla bort din smärta. Du är unik. Du är underbar och jag känner mig så glad över att vi fick träffas över huvud taget. Massor av kramar
Jessika Jarl

Anonym sa...

Elisabeth: Joel behöver du nog inte oroa dig för: han kommer att ta för sig i livet och verkar vara lika envis som synden /dig ;)

Det måste väl för farao finnas smärtpump eller morfinplåster som de kan ge/testa på dig ?
NÅGOT måste funka.

HUR ont o HUR du mår kan jag nog inte ens föreställa mig.....
Var rädd om dig o hoppas att du får många dagar med dina grabbar o nära o kära!
Kram Madde

s*tina sa...

CANCER SUCKS:((((
Finaste och enastående Elisabeth!
Vem kan ens ana vidden av ditt lidande...
Finns det möjlighet att lindra dina besvär med vätskan med lymfdrän?
Arbetat med svårt sjuka och har erfarenhet utav detta också funderat på andra vägar med smärtlindringen såsom pump.
Blir alldeles rörd av Joel, vilken kille.
Märker att han ärvt mycket av mammas sisu. Det kommer ta honom långt;)
Kraam

Anonym sa...

Du vet väl om att du är värdefull har nr 791.

Stor varm kram till dig ocj din familj Elisabeth.

Anonym sa...

Kära Elisabeth!
Jag kan föreställa mig ditt scenarium.
Jag har nyligen gått igenom detta med min älskade.
Jag läser din blogg morgon och kväll.
Du är fantastisk, vilken glöd!
Du ger oss alla Livet. Fast du lider. Men du har din familj. Viktig!
Du har fortfarande TID! Den är DIN!
♥eKramar /också en Elisabetha

Anonym sa...

Kramar, Elisabeth -

Du ska ADOPTERA Malin!!!!

I think Malin did an VERY FUN thing with Joel!

I wish I knew what to say regarding YOU. I never feel like I can find the right words. I wish you felt better. Everyone does. Truly.

We think of you often here.

Mera kramar, Du!

-- Annie i Columbus

Anonym sa...

Och du: bilden på Joel säger ju som dagt en hel del om hur långt dina grabbar kommer att ta sig här i livet: de rockar alla tre(fyra med Jörgen;)

Och jag håller fast vid mitt löfte: när Adam spelar i Tre Kronor: då tänder jag ett ljus i en fin lykta som jag har på spiselkransen och tänker på dig och ser framför mig att du sitter på ett moln och dinglar med friska ben och hejar sjövilt på Adam.

Du kommer att sitta på deras axlar alla tre och vara deras vägvisare och hjärta genom hela deras liv.
Tro inget annat.
Kram Madde-Umeå

Anonym sa...

Psalm 791

Du vet väl om att du är värdefull,
att du är viktig här och nu,
att du är älskad för din egen skull
för ingen annan är som du.

Tack för allt du ger Elisabeth! Du är helt fantastisk!

Kram Eva Li

Anonym sa...

Styrkekramar till hela familjen!
Du är fantastisk som orkar dela med dig om erat liv läser flera gånger varje dag.
Kram

Anonym sa...

Älskade fina Elisabeth sitter här med gråten i halsen och kan inte förstå hur du kan få ha det så här tufft. Önskade så innerligt att jag kunnat göra någonting och att det funnits något att göra som fick dig frisk,stark och lycklig. Stark och kämpande är du visserligen ändå din fighterkvinna! <3<3 Tänker på dig väldigt väldigt ofta och hoppas att du får någonting somhjälper dig att lindra dina smärtor!

Anonym sa...

Fuck cancer! Jag är imponerad av att du orkar dela med dig av din vardag. Jag önskar så innerligt att du slapp ha det så besvärligt.
Kram Elisabeth

Anonym sa...

Sötaste Elisabeth ...

Jag lider verkligen med er alla, främst då med dig. En fråga bara: Om du bajsar ut allt morfin varför inte sätta i en morfinpump?

Kram

lisen

Anonym sa...

Har följt dig nyfiket sedan sofias änglar...
Läst bloggen från börja till slut....
Jag tycker du har gjort vad du har kunnat - för att "lura cancern" du har rest och umgåtts och verkligen LEVT! FINT!!!!BRA!!!
Men nu har den hunnit i fatt....
I går sattjag o tittade på programmet mer er igen och denna gången eftersom jag följt er kändes det som om jag tittade på en vän....Ja du har blivti en "vän" som jag tänker på och följer.
Blderna du la ut här nu - får oss alla att förstå allvaret i vad du går igenom.
Kram kram kram //Helena

Anonym sa...

Begär att få remiss till specialistläkare för att lindra dina smärtor och få vätskedrivande intravenöst. Många kramar!

Anonym sa...

Kära du!
Det ser jättejobbigt ut med en stor, tung, stenhård mage...
Märkena tycker jag ser ut som "spiders" dvs nät av små blodkärl som man får när man har en påverkad lever.
Om Oxycontinet kommer ut hela så får ni väl fundera på plåster? Nackdelen är ju att man förstås blir trött, men förhoppningsvis får en mer "jämnt fördelad" smärta som kan bromsas.

Jag tror att dina år som aerobicinstruktör jobbar för fullt för dig nu! En vanlig liten lat person som jag själv hade nog inte pallat trycket, din kropp är full av kämparanda och jävlarannamma!

Allt gott till dig o familjen, vad ROLIGT att Joel kunde överraska på ett sånt fräckt sätt!

Kram Lilla Syster (akutsjuksköterska)

Anonym sa...

Ska till kyrkan idag o ska tända ett extra ljus för dig du vackra starka kvinna.du har ändrat många människors liv med din blogg. Vi är lika gamla du o jag o du har gett mitt liv mening.jag har varit deprimrad i flera år men efter att ha sett hur du kämpar in i det sista har du verkligen öppnat mina ögon.tack du fina elisabeth.frid min vän o tack du vet att du är en ängel sänt till denna jordl

Ann-Louise sa...

Vill ge kramar och styrka till dig!! Saknar ord...

Anonym sa...

Du är en sann kämpe.
Stora kramar till dig o familjen
/Veronika

Anonym sa...

❤❤❤
❤❤❤
❤❤❤

Britt sa...

Jag kan bara hålla med Fuck cancer.. Det känns som om övriga ord jag skulle vilja skriva bara blir patetiska. Tänker på dig. Kram.

Elisabeth W sa...

Undrar vad Joel kommer att ängna sig åt i framtiden!? Vilken grabb! Otroligt tufft och bra gjort att klättre så högt!!!
Så ont och jobbigt du har det nu! Säger som fler före mig har gjort, kan morfinplåster hjälpa dig att få bort smärtan något?
/Elisabeth W

Anonym sa...

Jag känner med dig och alla dina smärtor men kan naturligtvis inte förstå. Kämpa på du är en fighter!!

Bamsestyrkekramar i massor från mig <3

Marie i Västerås

Anonym sa...

Ja du vilken kämpe han är Joel. Helt otrolig liten viljestark kille! Och vilken kämpe du är. Finns inga ord. TACK för att du delar med dig. Din blogg berör så många ända in i hjärteroten. Kram

Anonym sa...

Stackare! Vad läskigt att organen växer!!! Å jobbigt att du börjat få så många krämpor!!! Jag vill att du ska må bättre!! Kramar i massor Sofia

Anonym sa...

tänker på er.
Du är bara bäst bästa mamma som finns.
Mvh
Natalie

Anonym sa...

Följt dig länge nu men aldrig skrivit. Kan bara säga FUCK cancer....... En god vän till mig lämnade jordlivet igår, han skulle bli galen på mig om jag köpte blommor. Hans högsta önskan var att bli frisk och att ingen mer skulle få cancer!! Så jag satte in en peng i hans och ditt namn till Cancerfonden. Tack för din blogg i din djävulska kamp har du via bloggen hjälpt och berört så många. Mia

Anonym sa...

Varma kramar Från Lotta Lundgren

Anonym sa...

❤❤❤
❤❤❤
❤❤❤

Aina sa...

Kära, älskade Elisabeth,
Jag lider verkligen med dig och hoppas att du kan få smärtlindring FORT!!!! På vilket sätt som helst (utan att nån slår dig i huv'et förstås...:).
Tror att dina år som vältränad med bra kondition gör att du orkar mera och längre än vad du annars hade gjort.
Joel är fantastisk, äpplet faller inte långt från päronträdet, hihi. Han kommer inte att låta sig stoppas av omvärldens åsikter att något kan vara ett hinder..... - härligt!
Alla dina pojkar är fantastiska, var och en på sitt eget sätt - precis som det ska vara.

Det ska du, Ängel på jorden, och Jörgen vara stolta över!

Du orkar dela med dig trots ditt elände och ger oss alla så mycket, förbättrar våra liv och vår syn på saker och ting - kan inte tacka nog för det! Du finns alltid i mitt hjärta och i mina tankar.

Jag skickar kärlek i massor till dig och din familj.

Aina

Anonym sa...

Många varma kramar från en trogen bloggläsare från Ystad! Önskar med hela mitt hjärta att du får tid, mycket tid till dina älskade

Fredrika

Anonym sa...

Det gör ont i mig när jag ser vilka påfrestningar din kropp utsätts för. Förstår att det måste kännas fruktansvärt, särskilt med tanke på i vilken form du var innan skit-cancern.
Vilken kille Joel är! Han kommer att ta sig långt här i livet med sin härliga inställning. Vilken prestation att klättra och dessutom så högt. //tvåbarnsmamman

Anonym sa...

En massa styrkekramar till hela din underbara familj. Vilken kämpe Joel är.
Läser din blogg var dag och blir blir så förbannad på den där jäkla cancern. Men du ska veta att jag tänker på Er var dag.
Har bara en liten undran har min lilla ängel kommit fram till dej annars får jag skicka en ny.
Barbro

Eva T sa...

Hej Elisabeth
Jag har bett om mirakel men inser ju att det är du i dig själv som är miraklet.
Om nu inte undret sker så att du kan bli frisk eller bättre så låt dig åtminstone få vara smärtfri så att du kan behålla din värdighet.
Du är en underbar person och det har jag tyckt sedan jag först "mötte" dig i Lindas blogg. Massor av allt det bästa, tänker mycket på dig.

Anonym sa...

Du har gjort skillnad i mitt liv!
Önskar jag kunde göra skillnad för ditt liv!

Joel, vilken kille! 14 meter!!! /Kram Åsa

Caroline A sa...

<3 <3 <3

Tänker på dig fantastiska Elisabeth!

<3 <3 <3

Anonym sa...

Ni finns i mina tankar varje dag och jag önskar jag kunde tagit ditt lidande och dina smärtor i alla fall för en dag eller två.
Styrkekramar
Agneta

Jessica sa...

Vad skriver man till nån man inte känner men som man känner med??
Jävla skitcancer! Så orättvist!
Se till att få en morfinpump om du inte har ngn redan. Du kan väl iallafall få slippa smärtan. Styrkekramar till HELA er familj. //Jessica

Anonym sa...

Mitt hjärta gråter...massor med kärlek till dig & dina kära<3

Lena C sa...

Hoppas du kan få hjälp med din mage, ser jobbigt ut! Ser inte ut som din...
Härliga bilder på Joel!
Trots allt elände hittar du nåt att var glad för!
Det finns inte ord!
Tänker på dig varje dag!
All världens kramar!
Lena

Anonym sa...

Elisabeth, trots att jag inte känner dig så finns du och din familj ständigt i mina tanker. Jag känner så innerligt mycket med er. Tack för att du mitt i allt det ni går igenom har styrkan att skriva på din blogg. Du har något viktigt att lära oss om livet! Och Joel - vilken kille!
Cissi

Anonym sa...

Du är så stark! Kan du inte lägga upp lite bilder på hur du såg ut innan du blev sjuk?
All kärlek till dig och din familj!

Anonym sa...

Det är förstås ingen tröst för dig men jag slås varje gång jag läser här att du fått ett ofrivilligt men oerhört viktigt livsuppdrag, som du utför med den äran! Du visar för oss vanliga människor i vardagslunken att livet är så mycket större än vi är medvetna om - vi glömmer att vara tacksamma för det vi har, men du påminner oss! Du har en så viktig uppgift, även om jag förstår att det hade känts bättre om någon annan tagit på sig den. Men kanske du är extra lämpad, iom din förmåga att uttrycka dig. Jag önskar dig allt gott och att du slipper ha ont.

Johanna sa...

Heja JOEL ♥ Vilken lycka, vilken känsla, vilken hjälte :-)

Till dig Elisabeth... Kramar dig i mina tankar, torkar dina tårar, blåser bort din smärta...

Kärlek och värme till dig från mig

Anonym sa...

Kramar i massor till dig du fantastiska tjej/ Siv Lenne

veronika sa...

Hej Elisabeth! Jag är inne på din blogg varje dag och läser och tänker mycket på dig och din familj, tycket det är så synd att en sån underbar och go person ska behöva gå igenom så mycket smärta som du gör samtidigt så har du underbara vänner och familj som stöttar dig och hjälper dig.du är en helt fantastiskt person och hoppas att du kan få hjälp i från sjukvården så du inte har så ont som du har nu.Tänker på dig massor och på dina fina pojkar och din mån har allt en favorit Joel han är en sån härlig person kan inte göra anat än le när jag ser videos när han leker. Massa kärlek till er <3
Kram Veronica

Magdalena sa...

Elisabeth, du får mig att inse att mina, i mitt tycke, stora och svåra beslut egentligen är bagateller! Du är fantastisk och du får mig att öppna mina ögon! Önskar att jag kunde hjälpa dig...

Anonym sa...

<3 kramar från Hockeymorsan från norr.
Du finns i mina tankar. Väcker upp oss som än är friska - att bli mer ödmjuk till livet. Tack för att du är ärlig, rak, modig, enkel, djup = allt i ett paket. Underbara människa <3

Hockeymorsan från norr

Anonym sa...

Hej!
Vilken kämpe du är.
Hoppas dom kan hjälpa dig så du får bli smärtfri.
Många kramar till dig och din underbara familj.
<3<3<3 Jessica

Anonym sa...

Hej! Har sedan 1 år tillbaka följt din blogg! Dina barn kommer ha en bra kämparbok att luta sig tillbaka på när livet känns tungt och då menar jag din blogg som ska tryckas upp som bok! Dom kommer alltid att minnas dig som kämpe och som en mamma som alltid gav allt utan att ge upp i dem värsta uppförsbackarna! Du är en kvinna som verkligen ger oss som följer dig styrka kraft och mod till att aldrig ge upp! Hoppas du fått något mot magen;( ge dig styrka att ett under skall ske;) stor kram Till dig å din familj<3

Anonym sa...

❤❤❤

Anonym sa...

Hej Elisabeth!
Jag hoppas du fått hjälp,med det
du Behöver Nu!Hemskt du ska ha så ont.Blir förb,ATT denna jäkla C överhuvudtaget Finns!!! DEN C för
med sig allt Elände,sorg,vanmakt,död,värk och mycket Mer!!!Fuck C!!!Hopppas
forskningen,tar DÖD på den j..a C!
SNART! Hoppas att du ändå orkar ha
din kämparglöd (som håller Dig uppe?)Du verkar vara en fin mor,
med tanke bl.a de fina böcker du
gjort mm.Hälsn till din fam,oxå!
mångavarmaläkandekramar,
Kicki Vö (m make)

Awa sa...

Du är så stark!

Tänk om alla satte in en krona på kontot för varja gång de besökte sidan, då skulle barnen få sina böcker samt ha ett bra start-kapital i livet!

Kramar Awa

Anonym sa...

Saknar ord Elisabeth. Största styrkekramen till dig och din familj. Och hoppas ni ändå har många fina stunder mitt i allt elände.
Och Joel - vilken grym kille, precis som sina brorsor!

Stor, lång, varm kram från mig
Hanna, G-berg

Anonym sa...

En stor kram från Skåne till dig och familjen!
hälsar
Pernilla

Anonym sa...

Jag har aldrig förut varken läst Din blogg eller kommentarerna. Men blev, ärligt talat, nyfiken på vad människor runt omkring i vårt land skrev här. Jag har genom en vän hört talas om Dig och Din blog då jag aldrig tittat på " Sofias änglar" eller liknande Tv- program. Jag tycker att dessa program kränker människorna det handlar om, som förmodligen ställer upp för att synas och/eller få hjälp av de som sponsrar nämnda program. Att exploatera sig i Tv ger programmakare mycket pengar då det i människans sätt att vara, alltid leder till en slags hänryckning, hos tittarna, vare sig det är positivt eller negativt.Det är ju trots allt så att vem skulle titta på Ola-Conny och Morgan , om det inte vore för att de inte fungerar som "normala" människor!
Likadant blir det med program som handlar om folk som försatts sig i ekonomisk misär pga att de vill ha det alla andra har, men inte har ekonomi för det! Och så då detta program som handlar om sjuka människor som inte längre klarar av sin situation och hoppas på lite medialt intresse för att få lite hjälp! Inget fel på det, men om det går över gränserna, DÅ blir det annorlunda!
För Elisabets del, hoppas jag, blir det lättare att hantera vardagen med all smärta, hopplöshet dödsångest och att ständigt se sin förändring till det sämre, varje dag, varje timme, varje sekund. Men Du visar upp din kropp, inte för att Du tycker den är vacker, utan för Du tycker det är fruktansvärt hemskt! Och DET ÄR DEN!!! Sjukdomen har förstört din kropp, ätit sakta men säkert upp varje uns av den, och det ser fruktansvärt hemskt och plågsamt ut! MEN...ändå skriver folk i sina kommentarer " DU SER FANTASTISK UT, JÄTTEVACKER osv osv. Snälla ni där ute. HUR ska Elisabet kunna tro på vad ni skriver då motsatsen syns för henne varje dag hon ser på sig själv!
Herregud, låt Elisabet höra att ni tycker synd om henne , det vill hon säkert höra för det tycker hon säkert sjäv. Konstigt vore det annars!Men Gräv inte upp känslor som ni inte har, inte KAN ha, för en helt främmande kvinna. Ge INTE grannar, vänner och bekanta dåligt samvete för att de inte hjälper den utsatta familjen tillräckligt
Det är mycket svårt att stiga in i en familj där sjukdom är en dödsdom och försöka hjälpa till. Man blir rädd och vet inte hur man skall göra.Skriva massa dravel i kommentarer kan ALLA göra, men våga inte ge er på ovan nämnda människor!Jag är övertygad om att de gör så gott de kan. Ni som skriver om olika mediciner som kan hjälpa gör det säkert av god vilja, men bär det gäller denna fruktansvärda sjukdom så får säkert Elisabet all hjälp som står till buds.
Hjälp fler istället genom att sätta in pengar till cancerfonden, då kan forskare få ytterligare medel till att fortsätta sin verksamhet och ge andra chansen att slippa dö av den! Tänk på att det finns många som överlever, att få cancer betyder inte alltid en dödsdom. Detta pga alla som ger sitt bidrag till fonden. I mitt tycke bättre än att ge pengar till att kunna ge ut böcker om blogginlägg.
Det leder osökt till att jag undrar hur mycket pengarDu har fått in!? Det har så vitt jag kan komma fram till, ingen vågat fråga. Svenskarna är ju en gång för all ett givmilt folk! Hoppas Din kamp för livet inte blir för långdragen och att du känner att det finns massor av folk som tänker på Dig. Man kan faktiskt göra det av ren empati, både för Dig och alla andra med olika allvarliga sjukdomar.
Jag gkommer att göra det i alla fall!

Lisa sa...

Detta (Anonym 13:02) var nog en av de mest oempatiska inlägg jag någonsin läst. Jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta det. Visst får man en märklig relation till de bloggare man läser. Men precis lika mycket yta som det kan vara (som hos Schulmans kanske) så kan det också kännas viktigt, berikande och väldigt ärligt. Så har det nog varit här för alla oss som följer Elisabeth och tycker att hennes styrka och familjeengagemang är något som fått oss att tänka ett steg längre. Jag är tacksam över det. Det vill jag att hon ska veta istället för att jag skriver att det är synd om henne? Att ifrågasätta insamlingen och positiva kommentarer om utseendet känns också jättelågt. Oempatiskt.

Nej, jag kanske inte skulle gett mig in i det här inlägget utan bara skrivit idiot.
Lisa Alm

Anonym sa...

Det var min make som skrev det långa inlägget. Han menar inget illa. Han tycker förfärligt synd om dig Elisabet och han är ingen idiot! Hoppas att du får en helg du kan njuta av, så mycket du nu kan lilla vän!
Hälsn. Sven-Görans fru Camilla
( Sven-Göran har oxå cancer)

Anonym sa...

Min lilla reflexion blir att vara vacker eller se fantastisk ut inte behöver betyda att man bedömer en kropp. Elisabet har ett vackert leende och hennes ögon lyser så fint. Det kan man se på bilderna. Sättet hon skriver på om sina nära och kära visar att hennes inre är vackert. Så visst håller jag med om att Elisabeth är fantastiskt vacker. Kramar från Småland

Anonym sa...

Hej! jag ska aldrig mer klaga över lite ont i nacken, gallstensattack eller migrän. Jag vet ju att det går över. Stackars människa, hur mycket ska du får genomlida. Jävla skitcancer! och jag ska ta vara på dagen för man vet faktist aldrig vad som händer imorgon! Kram

Anonym sa...

Tusen styrkekramar till dig!

Anonym sa...

Börjar bli orolig... Flera dagar sedan du skrev. Tänker på dig!

Anonym sa...

Tårarna bara rinner när jag läser det du skriver. skickar massor av kramar till dig! Från Tanja i Boden.

Monika Broström sa...

Du är en riktig kämpe <3 Fy va du ska behöva lida så mycket <3 Hoppas nu att det löser sig med morfinet så du slipper ha ont <3 Styrkekramar till dig och familjen <3<3<3

FUCK CANCER

Monika från Västerås