onsdag 1 augusti 2012

En stjärna

Attans vad fort det går....
För en vecka sedan stapplade jag runt 800 meter UTAN rullator och med en paus när jag hängde på Jörgen. Nu idag gick jag MED rullator samt hade 4 sittstopp på rullatorn.

Förra veckan satt jag i soffan och sov och sedan i förrgår kan jag inte sitta i soffan längre för jag kan inte ta mig upp från den. Jag satt och gosa en stund med Joel i soffan ikväll sedan skulle Jörgen försöka ge mig en hjälpande hand upp men det funkar inte då benen inte orkar hjälpa till. Det slutade med "gaffeltruck" lyftet för att få upp mig.

Börjar få svårt att gå på toaletten också vilket inte känns något vidare. Ser stomipåse och kateter framför mig och så långt vill jag inte att det ska gå. Jag har tillräckligt ändå.

Tidigare var jag "bara" bortdomnad från knän och neråt men att nu ha massa vätska från knäna och ner verkar ha slagit ut min  sista balans i de posturala musklerna som sagt och då är det baksidans muskler som känns svagast.

Så länge jag är upprätt och har rullatorn eller något att stödja mig mot fungerar jag hyfsat eller om jag sitter ner så känner jag mig helt frisk. (så länge inte magen spökar och känns som den ska sprängas)

Jag fick lite peppning i form av en bok med citat som en bloggläsare skickat till mig; DU ÄR EN STJÄRNA. Det tar jag åt mig av både nu i livet och när jag inte fysiskt längre finns här på jorden.

Jag hittade två favoriter direkt;

En stjärna aldrig ensam är, i månens vackra glans.
Bakom dig finns himlavalvet, med all sin elegans.


En stjärna är för alltid, fast livet är så kort.
Du finns här för evigt. Du glöms aldrig bort.


Den sista skulle faktiskt passa bra i en dödsannons eller på gravstenen kanske?
(hmm jobbiga tankar.)

92 kommentarer:

Anonym sa...

Du/ni finns i våra tankar ❤
Du ÄR en stjärna:)

Anonym sa...

Du som så ensam reser genom detta o ändå ger till så många andra! Ingen kan förstå hur du känner. Lugnet när de andra är med, sorgen, rädslan och den stora ensamheten när inga andra finns i närheten. Du är en fantastisk förebild som människa och du är otroligt klok, klarsynt och kompetent. Dina bar har en fantastisk ledstjärna i dig! Många varma styrkekramar från en stor beundrare

Aina sa...

Underbara Elisabeth, du ÄR en stjärna och kommer alltid att vara det!
Du är fantastisk som kämpar allt vad du kan!Älskade medmänniska, så jag önskar dig smärtfrihet och rörlighet, inga bekymmer och bara glädje.
Dröm att du dansar på en solig äng vid vattnet i natt - där kan du fortfarande vara ditt hela och kompletta jag, utan plågor, begränsningar och bekymmer!

Kramar om dig både på utsidan och på insidan.
Kärlek, Aina

Anonym sa...

Elisabeth, jag läser dina ord flera gånger om. Jag tror inte du förstår hur du påverkar oss läsare. Du kämpar på ett vis jag önskar att alla skulle göra. En inspiration till livet, en påminnelse om att vi är sköra o mitt i allt detta en sån enorm värme och kärlek! Flera gånger dagligen finns du i mina tankar i vardagen. Det finns så mycket man skulle vilja säga till dig, men jag fattar det i ett Tack! Jag önskar dig o dina nära all kärlek!

Anonym sa...

Tisdags kram! Ylwa

Anonym sa...

Vad jäkla frustrerande när kroppen inte lyder. Och att det går så snabbt. Hoppas du å rullen kan klara er tag. Stor kram fråm Marie.E

Anonym sa...

Hmm- jag hoppas att rullatorn ska bli en BRA kompis så att du kan vara med om bra mkt än!!!

Det unnar jag dig av hela mitt hjärta!
Du-vet vad-(eller:nä det vet du ju inte :?) bör finnas på plats 18 torsdag!

Kram Madde-Umeå

Anonym sa...

Jag menar NU på torsdag!
(vad sjutton skriver jag egentligen ? dags att ha en träff med kudden ser jag. Så går det när man har semester= sena nätter/långa sovmorgnar!)
/Kram Madde-Umeå

Anonym sa...

Du får verkligen en att värdera om och ta vara på livet, då det är inte självklart. Det du delar med dig gör sååå mycket för många,att ta vara på dagen och se till de positiva i livet trots allt. Tänker ofta på dig E! Du är en stooor förebild. Kram!

Anonym sa...

❤❤❤
❤❤❤

Anonym sa...

Hej Elisabeth!
Jag måste ju säga,att Du kämpar på,
trots den jä..a C! Tur du har Din fam,å dina vänner oxå.Att komma ut
å gå,är som Du ju oxå vet En Lisa
för själen!Hoppas du kan koppla
bort din jä..a C ibland,fast svårt.
Tar Du ngr små cellgiftstabl? Vet ej vad de heter.Hoppas du iaf får en FIN dag idag,
Mångagoakramar,
Kicki Vö (m make)

Anonym sa...

Önskar dej styrka att klara det som måste klaras av! Du är så otroligt fantastisk, du får en att inse hur mycket man har att vara tacksam över!

Anonym sa...

Så vackert och sååå tänkbart !! <3. Kram Ulrica

Anonym sa...

Underbara du. Ledsen att det går så fort från att gått själv till rullator, som att snabbåldras, men med rulle får du ett extra stöd här i livet. Hoppas att det löser sig med proverna som försvann, klantigt av dem. Kul att det gick bra med födelsedagen. DU måste vara den ledstjärna vi som följer dig behöver här på Jorden och jag vill tacka dig av hela mitt Hjärta för att du låtit mig få ta del av denna resa. Många Kramar från //Diana

Anonym sa...

Kärlek till dej... Jag saknar dej redan fast du ff finns här på jorden ... Du har låtit oss följa dej som vår ledstjärna i en ofattbar situation .. Om du hade kunnat tala sen om hur det är så kanske evigheten hade kännts lika levande som livet ! Kram Jessica

Anonym sa...

Fina Elisabeth! Jag tänker ofta på dig och din familj, jag önskar att jag på något sätt kunde hjälpa dig..
Nu kan jag bara visa mitt stöd, du är en stor förebild. Tänk om alla hade ett uns av din kämparglöd och vilja!
Du inspirerar mig stort.

Kram från Linnea i Piteå, Norrbotten.

Karin sa...

Sitter och försöker komma på dumma bortförklaringar, anledningar till varför jag inte ska påbörja mina träningsmål idag.
Men, efter ett besök här hos dig Elisabet, och den positiva, varma känsla som du förmedlar i den ofattbara ogreppbara situation. Ja, då känns det bra löjligt och patetiskt att sitta och försöka komma med en dålig ursäkt att inte sätta igång att träna.

En reflektion över livet.... vad är viktigt.... vad ska energi och fokus läggas på...
När man är "mitt i livet" är det inte alltid att man stannar upp och tänker till, springer bara på. Utan att ta in allt det vackra och underbara som livet har att ge.

Jag kommer att ge mig ut och genomföra mina träningsmål med start idag. Med en intention till att hylla dagen idag, till livet och till Dig Elisabet som omedvetet lyckas få mig att tänka till. Den energi som jag idag alstrar får gå ut i universum och tillbaka till Elisabet som ett litet tack för att du delar med dig.

Är det någon mer som hänger på och tar en promenad/träningspass idag, eller imorgon? För att hylla livet, dagen idag och till alla människor som inte själva inte kan ta den promenaden/träningspasset som de önskar och vill.

Ha det gott! Kram

Anonym sa...

Du är en stjärna! En förebild för många. Jag är full av beundran. Många kramar till dig och din familj.

Anonym sa...

Hej! Följer din blogg men rinnande tårar. Jag kommer ihåg när jag förlorade min mamma och känner starkt för dina barn! Jag kommer ihåg när jag gifte mig då fick jag den bästa present man kan önska sig ett fin brev som min pappa läste upp från min mamma. det va helt underbart! Glöm inte bröllopskort till dina barn! ocg du kämpar helt otroligt du är en stjärna....

Anonym sa...

Du är en starkt lysande stjärna, Elisabeth.
Du ser Möjligheterna. Inte bara hindren.

Jag hänger på kommentatören, som tänker ta ett träningspass idag. Jag ska ta en lång cykeltur.
Hoppas fler hänger på!

Tusen kramar /Gerd i Lidköping

Anonym sa...

Elisabeth ! Ja du är verkligen en Stjärna om någon.En fantastisk mamma Fru och vän.Hoppas ett under sker,så du får vara kvar hos oss ett bra tag till. Ha en solig dag med de dina.Kramiz från Gull i Skåne.

Anonym sa...

Elisabeth Du är en stjärna. Många kramar till er i denna jobbiga tid. /Connie

Anonym sa...

Kör ett pass på motionscykeln. Tack för allt du ger, kloka ord och kämparglöden du visar. Du får en att inse, hur viktigt här och nu är. Kram

Ulla sa...

Du ÄR en stjärna:) ❤

Anonym sa...

Hur reagerar barnen nu när det blir så påtagligt att du blir sämre. Tänker mycket på dem.
Kramar/ Kinna

Jennie sa...

Styrkekramar <3

Anonym sa...

Kramar från Katrin B i Göteborg! Grym är du och din familj!!!!!! Har också hakat på motionsracet idag och cyklat! Kramar å finns här om det är något jag kan göra. Fina ord från boken! Kram

Therese sa...

Fina Elisabeth, du sprider så mycket glädje och eftertanke omkring dig, jag tycker du är fantastisk! Jag skickar styrkekramar till dig!

Anonym sa...

Du är verkligen den finaste stjärnan, tänker mycket på dig och din familj! Kram p <3

Anonym sa...

Du är verkligen den finaste stjärnan, tänker mycket på dig och din familj! Kram p <3

Pernilla sa...

Du kommer bli den starkaste stjärnan på himlen som dina nära och kära kan söka tröst i att titta på! <3 läser din blogg dagligen och har gjort länge och vet ju hur du mår men funderar ofta på hur din man och söner har det... De verkar starka och jag vill ge er alla mitt största stöd och hopp om att ni fortfarande får många bra dagar tillsammans!

Anonym sa...

Det finns klossar som man sätter under benen på soffan, så den ska funka även för dig.

Annette sa...

Håller till fullo med "anonym"nr 2 uppifrån!Och orden räcker inte till för att beskriva dig.................
KRAM Annette i Göteborg

Anonym sa...

Jösses, du ÄR en stjärna.

Du kämpar på när så så SÅ många andra skulle ha lagt sig ner och gett upp. Du är en hjälte, allra mest för din familj givetvis, men även vi andra får förmånen att få en inblick i en urstark kvinnas liv. Urstark i både psyke och kropp.

Skulle jag drabbas av sjukdom hoppas jag för min familjs skull att jag skulle ha styrkan att agera som du gör. Jag inser naturligtvis att du är en människa som vi andra, med medföljande brister.. Du är en sann inspiratör till att göra livet bättre!!

Kram

Kerstin 2

Anonym sa...

Tack för att du finns och delar med dig!
Kramar

Anonym sa...

❤❤❤

Anonym sa...

LIVSINSPIRATÖR är vad du är Elisabeth! Kommer aldrig någonsin glömma dig och vilken inblick du gett oss läsare i det som så många fasar för. Cancer....Kram Anneli F i Haninge

Jag är Elisabeth sa...

Fasiken vad smart tips från en bloggläsare att sätta klossar under soffan. Ska be Jörgen såga till några. Det kanske ser lite skumt ut att höja upp den en dec men det kan det vara värt tillfällligt.
TACK för tipset!
Elisabeth

Anonym sa...

Som Karin sa..
Jag hänger på! Jag brukar alltid ta bussen till och från jobbet, men idag tänker jag gå hem. Det blir en promenad på drygt 5 km. Jag går varje meter för dig Elisabeth! Du ÄR en stjärna. Jag beundrar dig.
Kram /Linda

Anonym sa...

Stadiga klossar för att höja upp soffan kan du få snabbt via din arbetsterapeuft. Ring och säg att du behöver det bara, men kolla först hur hur de befintliga soffbenen ser ut, dvs runda eller fyrkantiga ben.. Förhöjningar finns i många varianter, de är lätta att sätta dit och de finns även i olika höjder!

Anonym sa...

Elisabeth genom att läsa sin blogg har jag börjat inse att hur sjuk man än är så ska man ta vara på tiden med sin familj, och som du sa alla är inte perfekta... Du är en kämpe fortsätt att inspirera oss med dina ord för att du gör en stor skillnad i många av dina läsarens hjärta.. Kramar och styrka micaela

Anonym sa...

Du ÄR en stjärna! Född till den, lever som en stjärna och har en plats där uppe när tiden är inne. Men just nu lever du som en UNDERBAR stjärna här på jorden!!!
Mycket fina citat och den sista var finast.. blir lite... "gråtig"... den hade jag gärna haft på min mammas sten på krkogården.. MYCKET fin!

KRAMAR

Anonym sa...

Räcker det inte med bara klossar under soffbenen så finns det stadiga kuddar att sitta på (som också är ett hjälpmedel) Just att de är stadiga gör att det blir lättare att ta sig upp. Men de tror jag man måste köpa, alltså inte gratishjälpmedel!

Anonym sa...

Många styrke kramar till dig och dina närmsta, du är verkligen en stjärna!!<3 Kram Teres

Anonym sa...

"Keep smiling, keep shining...". (sången)//Irene

Sister Moonshine sa...

Ogillar att läsa om de snabba förändringarna och försämringarna du går igenom. Förstår att du är rädd för det som händer. Skickar dig mitt stöd och all styrka jag kan avstå. Kram.

Anonym sa...

Hej Elisabeth!
Skulle bara önska Dig en God Natt,
hoppas du får sova gott,ha fina
drömmar,vi tänker på Dig.
Du är INTE ENSAM!
Mångagodavarmakramar,
Kicki Vö (m make)

Anonym sa...

Hej! Det ska finnas även kuddar-dynor hos arb.terap. som hjälpmedel. Tänker på Dig Elisabeth! Kraam

Anonym sa...

Hej Elisabeth!Så tårögd man blir av det du får uthärda,så stark du är som kan dela med dig av din sjukdom.Önskar dig att du skulle få må bättre!!

Anonym sa...

Jag lider med dig när jag läser det du skriver. Det måste vara fruktansvärt att förlora olika förmågor så snabbt. Ändå låter du så samlad och positiv. Du är en helt enastående person.
Kramar i massor från Maria E

Anonym sa...

I den fasen du är nu gick det fort också för min pappa. Rörligheten, musklerna, det var ett snabbt förlopp. Sedan stabiliserades det och han levde en lång tid. Jag ville bara säga det, att det behöver inte fortsätta gå lika fort sedan. Kram fina du.

Anonym sa...

Tack för din generositet och förmåga att dela med dig av dina känslor, inte lätt i tunga och svåra frågor. De som kanske har allra svårast att visa detta är våra ibland truliga tonårspojkar. Men skickar med en sång som jag tycker är så vacker med uttryck för kärlek med känslor av saknad, att bli lämnad själv men också tacksamhet. Sorglig men vacker...
http://www.youtube.com/watch?v=qBrCWH6eSCg
Till sist, kämpa på som du alltid gör, med "fötter" på soffan, rollator och med lyskraft som en evig stjärna!

Anonym sa...

Du vet väl om att du är värdefull
att du är viktig här och nu
att du är älskad för din egen skull
för ingen annan är som du.

/ från en 2-barns mamma som följer din blogg varje dag,
skickar dig styrka och värme, du finns i mina tankar var dag, du berör och ger såå mycket värme och kärlek önskar dig mera tid, du är en fantastisk människa glöm aldrig det, hälsn Ullis

Anonym sa...

Elisabeth..vilka vackra citat..ska själv skaffa boken...Jag skickar en STOR VARM KRAM till Dig, tänker på Dig var dag, Allt gott från Ulla (U:s mamma)

Karro Umeå sa...

Himlen är oskyldigt blå, som ögon när barnen är små. Att regndroppar faller som tårarna gör, det rår inte stjärnorna för. Älskling jag vet hur det känns. När broar till tryggheten bränns. Fast tiden har jagat oss in en vrå, är himlen så oskyldigt blå.

Massor med kramar till DIG, din FAMILJ!!

Lisa 22 år sa...

Hej jag har läst din blogg ett tag nu! Du ger ifrån dig otrolig styrka och glädje. Min mormor dog i bröstcancer för 8 år sen. Och sedan dess har jag varit väldigt rädd för att få cancer. Sen jag började läsa din blogg så har lite av rädslan försvunnit.

Lisa 22 år sa...

Jag fortsätter min kommentar (de vart något fel). Jag såg en film som heter A little bit of heaven, som jag rekommenderar till dig om du inte sett den. Den gjorde mig ännu starkare än du redan gjort! Kramar från mig<3

Anonym sa...

Vill bara sända några styrkekramar till dig och din familj. Vilka fina album du har gjort till dina barn.Och vad härligt det är att få läsa allt som du hittar på trots att du har blivit svagare. Tänker på dig varje dag många kramar till dig / Lisa

Anonym sa...

Finns det något, bara något vi kan göra för dig och din familj? Den veklighet ni går igenom nu kan jag inte förstå. Kramar till dig, din familj och barnen. Jag tänker på dig alltid cilla

Anonym sa...

Vilken kämpe du är! Tror vi alla som läser blir berörda..Stor kram till dig och din familj.

Taina sa...

Oj, jag vet inte ens vad jag ska skriva om nu när jag klickat på kommentarer. Vill ändå på något sätt säga att jag beundrar dig och att du orkar skriva som du gör. Att skriva om något som du vet kommer att hända inom snar framtid, men inte när, är så otroligt nyttigt för en annan att läsa om. Nyttigt är kanske fel ord, men jag menar att du på detta sätt hjälper så många andra som kanske en dag står inför samma "öde" som Du gör att det går att leva ut, precis som du gör. Du har en sådan styrka som som är svår att beskriva, men som bara "känns" när jag läser din blogg.

Styrkekramar från andra sidan Atlanten!

Anonym sa...

Jag är rädd. Vill ha din styrka-
Du är så stark!!!! Kram Linda

Anonym sa...

Hej E, skickar många tankar och kramar och massor av kärlek vi önskar dig allt gott, du är underbar, kram till dig och till din fina familj från en okänd
medmänniska i Varberg

Bettan sa...

Skickar varma kramar och tankar.

Vilken klok människa som skickade boken till dig, för du är verkligen en stjärna!

Kramar

MissManic sa...

Men vad otäckt att det går så fort, jag har följt din blogg en tid nu och skräms av tanken att en dag inte få läsa Dina ord.
En mening från dina anhöriga som skriver att du inte är med oss. Jag önskar så att du blir bättre, att de hinner komma på en behandling som hjälper dig.

All kärlek och styrka från Mig

Anonym sa...

Elisabeth du starka kvinna, stjärna
är vad du är.Har din arbetsterapeut hjälpt dig att få alla hjälpmedel för en dräglig tillvaro. Soffben till förhöjning har jag ju läst här som tips. Har du en toalettsits med handtag som man kan sätta över toaletten? Se till att få alla hjälpmedel som står till buds. Du är värd allt som underlättar din vardag. Kramar i massor till dig o de dina

memo sa...

Feel for you and your family...

Anonym sa...

Hej underbara fina du!!! Jag är mamma till en flicka som gick bort i en hjärntumör och jag har länge följt din blogg. Det är nu ett år sen min dotter gick bort och jag har funnit väldigt mycket styrka i din blogg och fått kraft att möta varje ny dag. Du är fantastisk!! Så otroligt klok och så otroligt fin!! Läser ofta om cancerforskning och läste idag om något som heter Afinitor... Känner du till det??? Ville bara berätta att det finns...Så svårt att veta om man ska skriva det eller inte, men jag kände att jag måste tipsa om det.. En stor varm kram till dig och hela din fina familj!!

Anonym sa...

Vilka fina ord!!!
Det har gått fort nu-men det kan ju stanna upp...
Skönt att du fått din "rulle"-den kan ju vara ett bra söd i livet!
Precis som alla andra kan jag lätt konstatera-DU är så klok och vilken kraft du har!!
Är mer än full av beundran!

mariab

Anonym sa...

Du är en stjärna det ska du veta..oj oj vad du kämpar. Va fina foto böckerna blev efter allt ditt slit med dem..känns nog jätte skönt att du fick göra det. Kämpa på...om jag kunde skulle jag ge dig en massa extra tid. Kram Åsa

Anonym sa...

❤❤❤

Anonym sa...

Du finns i mina tankar hela tiden. Jag håller alla tummar o tår att du får mer tid kvar.... Ett stort tack för att du orkar dela med dig o du ska veta att du påverkar oss alla. Massa kramar till dig o din familj för finare familj finns inte!!!!
Kram Camilla

Anonym sa...

Idag ska jag börja läsa ett av dina boktips... Onepicen är på, tänder lite ljus, barnen sover (3 st) och jag ska ta mig tid att läsa.. "Döden är livsviktig".

DU ÄR FANTASTISK!!! Du ger mig så mycket Elisabeth!
TACK!

Hoppas din dag varit ok och att du får sova så gott det bara går.

KRAMAR

Anonym sa...

Hej Elisabeth!
Jag ville önska dig en gonatt,att
du få Sova Gott,vi tänker på Dig
mångavarmakramartillDig,
Kicki Vö (m make)

Anonym sa...

Någon undrade om vi kunde göra något för Elisabeth och hennes familj. Varför inte skänka pengar till den fond som Elisabeth har inrättat för sin familj? Plusgirokontot finns på bloggens första sida. Sedan har vi ju Cancerfonden som är i behov av pengar för att kunna bedriva forskning så att fler kan bli friska. Många tankar till dig och din familj, Elisabeth.

Anonym sa...

Tittade tillbaka i din blogg och såg en vacker bild på dig i bikini från 2009. Tänk så länge du kar kämpat och så fantastiskt att dina söner och din man har fått de här åren med dig. Trots sjukdom och svårigheter lyser kärleken.

Anonym sa...

Vill bara säga tack!! jag har läst din blogg ett tag och jag förundras hur stark livsgnistan faktiskt kan vara. Får en påminnelse om att jag inte ska ta allt för givet. Tänker ofta på er.

Jennifer sa...

Jag blir väldigt mållös så fort jag klickar mig in på din blogg och vill kommentera på något vis, men vet inte riktigt vad jag ska skriva, för inga ord kan ta dig ifrån din situation. Jag önskar så att det fanns något man kan göra för dig och alla andra cancerdrabbade.
vill tipsa alla bloggläsare om en hemsida, www.ungcancer.se, där de säljer prylar för att stödja cancerdrabbade. På produkterna står det ''fuck cancer''. Finns inget mer att tillägga om den saken.

Vill iallafall skicka en stor kram till dig Elisabeth!

annika sa...

Din stjärna kommer lysa så starkt på himlen! Jorden behöver goda änglar och du är en av dem både nu och sen!

Kram med mycket styrka!

Anonym sa...

Skämdes i dag när jag till en kollega beklagade mig över att semestern snart var slut!
Efter att ha följt din blogg länge nu borde jag veta bättre om att vara tacksam för varje dag.. Dina livsvärderingar finns numera i mitt medvetande men levs ännu inte fullt ut.. men jag ska bättra mig!!!!!!

Anonym sa...

Jag vet och förstår att Elisabeth skriver på sin blogg när hon orkar. Något annat har man inte rätt att begära, men jag är orolig, det har varit tyst från Elisabeth. Det här raderna riktas inte till Elisabeth för att hon ska skriva för det gör hon när hon orkar. Behövde bara skriva av mig och dela min oro med alla er andra som skriver kommentarer här.

Anonym sa...

Mmmmm jag håller med din kommentar här ovanför. Jag undrar hur det är nu. Men hälsa och familj i 1:a hand naturligtvis.

Anonym sa...

Vilka fina citat. Himlen är oändlig så också själen.

Anonym sa...

Fredags kram! Ylwa

Anonym sa...

När vi växte upp, lekte livet,
vi var evighetens hopp.
Det var helt självklart att vår
framtid skulle bli,
oförbrukat fri.

(ur Ted Gärdestads Himlen är oskyldigt blå)

Anonym sa...

Det är klart att vi är många som oroar oss för Elisabeth.
Men jag tycker mig ha sett "rutinen":
hon skriver nästa fm( ngn gång sen natt) om hur dagen innan varit. Och så kan det ju hända att besök/ sjukhus/ bara njuta av familjen o vänner gör att datorn får vila en lite längre stund en dag
Hon prioriterar ju självklart de sina o hur hur hennes ork o ser ut för stunden.
Hoppas du har det så bra du bara kan, Elisabeth!

Många styrke kramar från
Madde-Umeå

Men visst:

Anonym sa...

Tänker på dig och din familj.Njut och ta vara på varandra. Många kramar till hela familjen från Elsa

Anonym sa...

Kära Elisabeth och medsyster. DU har jag gett alla oss som följer dig en större mening med livet, du lär och påminner oss att uppskatta och värdesätta livet!!! När jag ska till att börja gnälla om vad som egentligen är pettitesser, då kommer du och ditt liv fram i tankarna, och då är det inga problem man har helt plötsligt. Tack för att du finns, och för att du alltid kommer finnas i våra tankar och hjärtan, Kram/Lotta, Varberg

Anonym sa...

Du är en riktig kämpe du ska vara stolt över dig , har haft Bcf själv.
tänker på dig och din familj.
Mirakel kan hända
Kram
Natalie

Anonym sa...

Varma kramar och tankar till hela familjen.

Anonym sa...

Hej igen, finns också ringar till toaletten så höjden blir bättre för dig. Hälsar Anneli

Anonym sa...

Jag har följt din blogg länge nu och ser hur du blir allt sämre :´( min allra bästa vän gick bort i januari i år av samma sjukdom, så obarmhärtigt och grymt! Så ledsen för din och din familjs skull men jag tror du får de bra dit du kommer. Det måste kännas absurt att behöva tänka på vad som ska stå på gravstenen..tungt...galet...att behöva föreställa sig de även om man måste kan jag tro..en vacker text jag såg på en gravsten en gång som jag kom att tänka på när jag läser om dig är "Ett hjärta av godhet har slutat slå" Så mycket du tänkt på och gjort åt dina barn att kunna ta del av när du lämnat jordelivet vilken godhet <3