tisdag 23 mars 2010

Spanien

Jaha, så var man hemma igen. Det känns som vi varit borta länge men samtidigt inte. Vi har hunnit med mycket och haft mycket växlande väder.
När vi kom fram till Åsa och JPs lägenhet i Mar Menor i fredagskväll var det ruggigt kallt. Att värmen inte fungerade i lägenheten gjorde inte saken bättre. Vi gick ut och åt middag och med en varmdusch och sedan en jätteskön säng med duntäcke och överkast över sig så sov vi som stockar.
På lördag morgon åt vi frukost på hotellet i området för att sedan göra oss redo för dagens storshopping.
Vi började med utemöbler, värme element och en grill, sedan var vi tvungna att åka hem en sväng och lasta av innan vi åkte till Murcia på IKEA. Åsa shoppade, jag var smakråd, Jörgen drog vagnen och JP fick betala. Vilket team!!
Efter IKEA var det MediaMarkt på schemat och TV, DVD och damsugare stod på listan.
Vädret var mulet och temperaturen låg mellan 15-20 grader. Vi pausade på en uterestaurang och åt lunch innan Åsa skulle shoppa vidare. Vi skänkte en tanke till alla som gick i täckjackor och broddar hemma.
Det var med fullpackad bil vi på sena eftermiddagen återvände till lägenheten.
Vi hjälptes alla åt och färdigställa lägenheten och det är så fint och mysigt nu.

På kvällen drog det upp till halvstorm och ett lågtryck drog in över Spanien. Det regnade till och från hela söndagen. Åsa och jag tog en förmiddagspromenad i regnet längs stranden. Min mormor sa alltid att man blir vacker av regn… men det verkar inte fungera på mig längre. 
Vi gick också med grabbarna några hål på golfbanan. Söndagen var det 15 grader och regn.


Igår kom solen! Och då var det dags att åka hem! Grabbarna golfade och jag och Åsa återvände till Los Alcazares och promenerade på strandpromenaden. Denna gång var det fler än oss som vågade sig ut.


Det var så härligt att vi äntligen fick se solen. Vi bestämde snabbt att det skulle bli lunch vid havet så fort grabbarna avslutat golfen.

Det blev en timme i solen. Utan skyddsfaktor! Tänkte verkligen inte på det och är lite rosa om näsan idag..
Klockan 16 var det dags att lämna lägenheten och åka tillbaka till flygplatsen.



Nu är vi hemma igen och jag har jobbat idag. Joel lite hostig så mormor har varit hemma med honom men han har kört på i full fart som vanligt och varit hockeydomare och sjungit ”Manboy, manboy, y oka kå mi manboy”. Någon som inte förstod mitten orden? Det är Joel som sjunger ”you can call me manboy”!
Vi får se om jag får vila i morgon eller om det är så att min Manboy ska vara hemma med mig.
Nu ska jag avsluta så att jag hinner se Cougar Town.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysig resa oavsett vädret som ingen kan påverka i alla fall.

Störtskön kommentar du hade om era roller på IKEA: "Åsa shoppade, jag var smakråd, Jörgen drog vagnen och JP fick betala. Vilket team!!”

Ha, ha ;0)

Njut denna underbara vårdag!
Kram Gitt

Anonym sa...

Hej Bettan! Synd att det inte var bättre väder, men mars är nog en ganska ojämn månad. Ni verkar ändå ha haft det ganska bra. Hoppas vi kan ses efter Påsk. Må så gott.Kram Tina L

Anonym sa...

Vad härligt ni verkar haft i Spanien. Jag får en bild framför mig med Jörgen dragandes med en stor IKEA vagn framför sig :)

See you another day!
Kram Katti