torsdag 18 mars 2010

Smoothie

Igår var jag på frukost seminarium med Åsa, Annika och Vera. Föreläsningen riktade sig till tonårsföräldrar och talare var Katerina Janouch. Föreläsningen var intressant men jag lärde mig inget nytt utan det var mer en påminnelse om att man har många hormoner som florerar här hemma. Och även ganska skönt när man känner igen sig och att det ser likadant ut i de flesta tonårsfamiljer. 25 kronor av anmälningsavgiften gick till Rädda Barnen vilket kändes bra.
Det bjöds på smoothie och smörgås från Blueberry som var riktigt gott.

Jobbade sedan på dagen och när jag kom hem hjälpte Joel mig i köket och vi fick in mycket träning samtidigt. Han stod i sitt ståskal och diskade, sköljde äpplen och sköljde äpplen och sköljde äpplen. Himla rena blev de i alla fall och nu ligger de i fruktskålen.
Två gamla bananer gjorde vi egen smoothie av.
Joel fick skala bananerna själv vilket är bra tvåhands träning:



Sedan blandade vi Honungsyoghurt, Bananer och Hallon till en underbar smoothie. När Joel fick ett eget glas rynkade han på näsan och sa ”Fy vad äckligt!”
Nåja, resten av familjen tyckte att det blev jättegott.

På kvällen tog jag en promenad hem till Åsa F som bjöd in till lite tjejfika för att prata igenom lite av vad som sades på föreläsningen på morgonen. Åsa F kunde nämligen inte själv vara med på den. Vi som var där var jag, Åsa, Åsa F, Kicki, Vera och Lena.
Hon hade gjort en underbar Äpple och Päron Tartar med glass till. Och även kladdkaka och grädde. Pust! Magen stod i fjorton hörn efter. (Jag promenerade hem)
Här, en bild i deras nya kök samt en från soffhörnan. Tyvärr är det mörkt och man kan inte se den härliga utsikten som det annars bjuds på över ängarna och Ingarö Kanal.


Tack Åsa F för bra initiativ och en mysig sammankomst.

Idag har jag bara varit hemma och pysslat på förmiddagen, sedan har jag tränat, simmat och varit på vattengympa.
På badet träffade jag min barndomskamrat Niklas, min "lillebror"! Vi satt länge i bubbelpoolen och pratade, det var så längesedan vi sågs. Känns härligt att förkylningen gett med sig med tanke på att jag och Jörgen åker till Spanien över helgen med Åsa och JP.
Jörgen jobbar nu ikväll och jag är hemma med mina små änglar. Joel sitte just nu i mitt knä och hjälper mig med bloggen, Adam ligger i soffan och kollar Tv och Isac är ute och leker med en kompis.

Nattikramen.
I morgon blir det Spanien…………mmmmmmmmm fett nice som grabbarna säger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha det så jätteskönt i Spanien Elisabeth och underbart att höra att dina prover var bra!

Din blogg berör, det går inte en dag utan att jag tänker på Dig!

Kram Eva Klöfver