måndag 22 februari 2010

Snö

Idag har det varit så vackert. Vilket vinterlandskap!
Så mycket snö som vi har den här vintern i Stockholm har jag inget minne av i mitt vuxna liv. Möjligen att det var så här mycket när jag var liten och byggde snökojjor med de andra barnen hemma på Rådjursvägen.
Jag känner att snön definitivt måste dokumenteras i bilder.

Här är Jörgen uppe och skottar taket i söndags. Flera av grannarna har gjort det efter att de hört att det börjat knaka... så det var nog bäst att skotta bort några ton.

Efter snöskottningen blev våra snövallar på marken ännu högre och Adam och Isac ser inte ut från deras fönster längre.


Det är inte bara mycket snö vi har haft utan även väldigt kallt. I morse var det minus 27 grader och det är inte många dagar som har visat på plus sedan mitten av december. Jag kan tänka mig att de kan räknas på en hand.
Och med kylan kommer elräkningen... den var INTE rolig.

Nattikramen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ett litet roligt inlägg från när Elisabeth var "liten" och vi hade precis så här mycke snö den vintern. Vet ni vad hon gjorde...? Jo hon och hennes kompis Ulrica gick upp på taket från baksidan, det var ju inte så högt upp från marken, och sen åkte dom kana ner från nocken på taket och hamnade i världens snöhög nedanför altanens tak som var ett sånt där av korrigerad plast. Tänk om det hade spruckit? Jag kommer ihåg att jag var tvungen titta ut för jag trodde det blåste storm ute. Det gjorde det ju också på ett vis. Ganska roligt i efterhand. för mig med.
Kram mamma

Anonym sa...

Det är något speciellt med att hoppa från taket, gjorde precis likadant när jag var liten och i helgen då var det Nora som hoppade.

Robin var så slut efter att han skottat hus- och garagetak så han somnade i hallen med ytterkläderna på......vilken hjälte....... :))

Varma vinterkramar,
Maria

Anonym sa...

Vad gulligt att din hjälte till man somnade med kläderna på i hallen, Maria ;o)

Kram/Gitt