onsdag 17 februari 2010

Nu stängs boken för gott.

Nu har den tredje och sista deltagaren i boken ”Livet kan inte vänta” somnat in och jag stänger boken för gott. Jag känner mig otröstlig ikväll, trots fina blommor från Åsa med familj och en fin kalender från en kompis i Göteborg.
Ulrica somnade in klockan 8 i morse, drygt en vecka efter sitt besked att inget mer fanns att göra. I fredags ville hon ha Ben & Jerry glass. Jag känner paniken! Kan det verkligen gå så här fort?
Ska själv till läkaren i morgon bitti och är livrädd.
Läs Ulricas mans sista ord:
http://ulricasboxofchocolate.blogspot.com/2010/02/karlek.html

Tänk Kärlek!!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Starkt av dig att skriva förstår att det är väldigt tungt.Tänk kärlek och finn tröst vi är många som kommer tänka kärlek och liv... till dig.
Ville bara att du ska veta att jag tänker på dig och önskar av hela mitt hjärta att du ska må bra.
Massa kramar från Lena

Anonym sa...

mina tankar går till dig,din vän ulrica och dina funderingar, du fixar det här elisabeth! starkt av dig att gå in och skriva i denna tunga stund. lycka till imorgon.

Katrin sa...

Kollade Din blogg nu... Jag förstår att Du känner panik, panik känner jag själv också vid tanken på att ingen vet hur eller när livet för någon av oss slutar... Livet är så oerhört skört och orättvist och ibland aldeles fantastiskt tursamt och fyllt av en massa lyckliga slumpar, jag har sett så många prov på allt detta genom mina år i jobbet (och privat också så klart...) och det finns ingen genväg... Den insikten gör också att jag har lärt mig att försöka ta vara på stunderna - vad är viktigt här och nu... (Just nu springer dammråttorna runt i vår hall eftersom jag idag prioriterat musiklekis för alfred och sedan sången för mig)
Jag tänker på Dig och håller tummarna hårt hårt och försöker förmedla styrka, mod och glädje till DIG!!! Liksom Du förmedlar livsglädje och inspiration till dem runt Dig - också till mig - TACK!!! och Tack för promisen förra torsdagen - jag lever fortfarande på värmen i solstrålarna - kände Du den? Kram från Katrin som hittat till kommentarfältet=)

Anonym sa...

Jag såg detta först nu och förstår verkligen att det att det har varit en mycket tung dag idag, vännen.

Det kommer att gå bra imorgon..jag håller tummarna och tänker på dig

Kramiz Jenny

millory17 sa...

Hittade denna lilla dikt för många år sedan på baksidan på en LP-skiva. Den bär jag alltid med mig. Nu skall du ha den...

Life is a garden that grows with the light of LOVE.

Varma omfamningar
Camilla

Anonym sa...

Vi tänker kärlek.
/Maria

Anonym sa...

♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥
♥ ♥


ALLT STÖD TILL DIG FRÅN MIG ♥
Kram Gitt ♥

Anonym sa...

Jag stängde inte boken, utan öppnade den igen - efter att ha haft den stående i min bokhylla en lång tid.

Det är tungt att se på bilderna av tre fantastiska tjejer, så fulla av livsvilja och framtidstro.

Än en gång blir jag påmind om att livet är så skört och oförutsägbart.

Än en gång blir jag påmind om att jag vill ta vara på min tid på jorden.

Jag lägger ifrån mig boken och smyger in till mina sovande barn och pussar dem på deras varma, mjuka pannor.

Kram Maggie

Anonym sa...

Tänker på dig

När dagen känns tung
och livet känns kallt
är det svårt att se
en mening med allt.

Så ensamt det är
att bära en sorg.
Men bördan kan lätta
med andras försorg.

För tankar kan värma
och ord göra gott.
En blick kan berätta
att någon förstått…

Så känn att du har
ett stöd här i mig.
För det ska du veta
- jag tänker på dig!

Kram Annica W <3

Anonym sa...

Styrkekramar till - och hopp om att du får ett bra möte med din läkare idag.
Må du få leva många härliga år !!!

Lejonkvinnan sa...

Skickar en massa styrkekramar till dig och hoppas att det går bra för dig hos läkaren!!
Kram

Anonym sa...

Dina ord är så starka - det speglar ju dig ;O) Vi håller tummar och tår! Kram Tiina

Anonym sa...

Har tänkt på dig idag och önskat att allt gått bra.
Kramar Mia