söndag 7 februari 2010

Ett gott skratt

Ett gott skratt förlänger livet sägs det. Och då kan ju jag behöva många skratt. Eller hur?
Det har inte hänt något spektakulärt de sista dagarna. De har liksom bara rullat på. Jag har tränat och grabbarna har spelat matcher som vi varit och hejjat på. Isac och hans lag vann mot Nacka igår och idag spelade Adam oavgjort mot AIK.
I går var det Melodifestivalen och direkt när vi hört låtarna första gången så tippade vi på att det var Ola och Salem som gick till Globen, och ack så rätt vi hade.
I morgon är det måndag och dags att jobba igen.

Men innan dess bjuds här på ett gott skratt som jag fick av Åsa:
När en lastbilschaffis stannar för rött glider en liten Nissan Micra
upp jämsides...
Ur Micran hoppar en blondin, som springer runt till lastbilens förardörr och knackar på.

Lastbilschaffisen vevar ned rutan och blondinen säger:
-Hej, jag heter Linda och din last håller på att läcka ut!
Lastbilschaffisen struntar fullständigt i blondinen, men när han stannar vid nästa rödljus glider Micran upp jämsides igen. Blondinen hoppar ur, springer runt och knackar på förardörren…


Lastbilschaffisen vevar ned fönstret och blondinen utbrister igen:
-Hej, jag heter Linda och din last håller på att läcka ut! Lastbilschaffisen skakar på huvudet och fortsätter nedför gatan...

Vid det tredje rödljus-stoppet händer samma sak igen... Andfådd hoppar blondinen ur Micran, springer runt och knackar på fönstret på förardörren.
Lastbilschaffisen vevar ned fönstret och blondinen säger på nytt:
-Hej, jag heter Linda och jag sa att din last håller på att läcka ut! När det blir grönt drar lastbilschaffisen på och hinner fram till nästa rödljus i god tid innan Micran.

Den här gången hoppar lastbilschaffisen ur och skyndar iväg att möta
Micran. Han knackar på fönstret till förardörren och när blondinen vevar ned rutan säger han:
-Hej, jag heter Bosse, det är mitten av januari och jag kör saltbilen!

Nattikramen till er alla läsare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi den är underbar, tycker blondinen som skickade den !!!

Natti natti säger jag oxså
Och många kramar från Åsa L

VidSidanAvCancer sa...

hahahaHa :-D!!! TACK, den satt där den skulle!

Gott att läsa att allt rullar på "som det ska", hoppas du hade en fin dag på jobbet en måndag som denna!

Stor kram, fnissar fortfarande åt din blondinhistoria!

Kramar från en Blondin :)