torsdag 11 februari 2010

Älskade Förbannade Tonåring


Fick låna en bok av Åsa som är av mycket högt intresse för tillfället; Älskade Förbannade Tonåring.
Igår morse när jag var och lämnade Joel på dagis kommer Adam dit:
-”Öh, mamma, du måste skjutsa mig till skolan. Jag har glömt busskortet i skåpet på skolan.”
Grrr. Jag hade sett fram emot att få en timme själv hemma och äta frukost i lugn och ro innan jag skulle på Yogan. Det blev en macka i bilen.

Idag ringde han 9.10 och säger att han tappat busskortet på bussen! Efter att suttit i telefonköer till Sl och Busslink så fick Jörgen tag på en kompis som kör värmdöbussarna. Han i sin tur fick tag på bussen ifråga som var på väg in till slussen. Chauffören hade hittat busskortet och Jörgens kompis mötte upp i slussen, hämtade busskortet och körde tillbaka till Mölnvik där Jörgen i sin tur fick åka och hämta upp det.

Adam fick sedan på eftermiddagen hämta Joel på dagis. Var det för mycket begärt eller?

Idag på dagen tog jag och Katrin ( barndomskompis) en promenad i det underbara vintervädret. Tyvärr hade jag bara mobilkameran, men jag tror ändå ni kan få en bild av hur vackert det var.


Ikväll har Joel haft kompisen Frida här och det var mycket skratt kring en viss bok; Bajsboken!

2 kommentarer:

Anonym sa...

2 bra tips, tack för de. Fattar inte att jag missat bajsboken, det låter ju som en bok som skulle passa mig :D

Skratt, glädje, rörelse och hur mycket god energi som helst, "inkräktaren" i kroppen vet inte vem den fightas mot, i min värld hålls den i schack tills det kommer bromsmedicin eller annat.

Nu simmar vi......

Kram, Maria

Anonym sa...

Joel, Frida & bajsboken = Vilka härliga skrattanfall de hade! Där kan man prata om lyckoendorfiner.
Värmer än i hjärtat när jag tänker på det.

Själv läser jag just nu "Trotsboken" kapitel "3-åring"...! Hi hi

Eva