fredag 19 november 2010

Färdigstrålad för denna gång!

En bild på Joel som igår fick en egen PaperJam gitarr av morfar för att han varit så duktig på sjukhuset. Rock n Roll;

Idag var det sista strålningen (var där 7.30). Skönt! Även om det inte gör ont att stålas så är det jobbigt att åka till sjukhuset varje dag. Höften gör bara ont om jag ligger på den eller om jag sitter på för hårda stolar så strålar det smärta genom sittknölen.
Efter strålningen var jag och tog prover för att se att mina värden var ok för att börja äta cellgifter dos 2 på måndag och 14 dagar framöver. Proverna var bra och utan en enda stjärna. Otroligt att inte levern är påverkad då tumörerna härjar där inne.
Frukostfika med mamma på Deslelius i hamnen vid 9. Varm lyxchoklad med grädde. Mmmm.
Har fått mycket sms idag och jag blir lika glad varje gång det plingar till. Tack alla som tänkt på mig denna dag och skickat en hälsning. Jag har fått blombud från jobbet och även från min tidigare chef och hans fru. Min man överraskade med 10 röda rosor. Pia kom med en blomma häromdagen och Siw ökade på mitt antal blommor här hemma nu ikväll. Jag blir så glad av alla fina blommor och färger här hemma nu.

Jag fick en skyddsängel av Åsa

Ett jättefint smycke av bloggläsare Sanna i silver och turkost (Elsas änglar). Hon gör dessa fina änglar själv och bidrar för varje med 20 kronor till cancerfonden. Bra intiativ. Hmm, Sanna, du skriver att din mamma jobbade på dagiset där Adam och Isac har gått. Då måste du även vara moster till lilla Elton som går på Joels nuvarande dagis. Eller?
I vilket fall som helst är smycket bedårande! TACK!

Jag fick 2 schalar, badskum och lotion, pengar av svärföräldrarna och en övernattning på Yasuragi för 2 personer av mamma och pappa. TACK, TACK, TACK allihopa.
Kollade in i grabbarnas rum tidigare idag och insåg att de har lite kläder att plocka upp när de kom från skolan. Garderoberna gapar tomma och allt ligger på golvet…. Var tvungen att ta kort på Adams chinos…. I går morse suckade han att det inte fanns någon knapp i byxorna. Jag sa var syskrinet fanns men han tog ett par andra byxor till skolan. Han och Jörgen måste ha sytt i knappen i går kväll när jag gått och lagt mig. Röd knapp och blå sytråd!!!!! Nåja, en bra karl reder sig…

3 kommentarer:

Sanna sa...

Javisst det stämmer, Eltons mamma är min lillasyster! Jag visste inte att Joel gick där också. Men världen (Ingarö) är ju liten :)

Anonym sa...

Åh, va härligt med den röda knappen! Det är så roligt att följa din blogg. Jag har själv flera grabbar så jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Styrkekramar från Jämtland!!!

Anonym sa...

Kära härliga Elisabeth! Så fantastiskt att få krama om dig idag på Kvarnbergsskolans öppet husdag! Ni är fantastiska hela familjen! Många styrkekramar från Inger