söndag 27 september 2009

Jonas Helgesson

Sista timmen på konferensen igår stod Jonas Helgesson för. Han är 31 år, författare, föreläsare och stå uppkomiker. Har skrivit "Grabben i kuvösen brevid" (Som jag varmt kan rekommendera). Han föreläser och talar om handikapp och motivation.
Glömde jag skriva att han även har en CP skada:)

Jonas är gångare med ofrivilliga rörelser och sluddrar när han talar. Hans kroppsbyggnad är tunn, precis som Joels.
Han berättar att han sökt jobb tidigare på HM utan lycka. Deras motivering var att han såg "annorlunda" ut och kunde skrämma iväg kunderna. Jonas driver med oss i publiken och säger:- Då kanske jag ska söka jobb på ett vaktbolag?
Han har verkligen glimten i ögat och driver om sitt handikapp. Samtidigt så finns det en allvarlig röd tråd genom hela föreläsningen.

När han skulle starta eget och damen på myndigheten läste igenom hans ansökan och det står YRKE: Talare.... undrar förstår damen hur detta ska gå till när han inte ens kan prata? Jonas sluddrar fram att "Jag är väl inte den enda som jobbar med något jag inte kan?"

Gå gärna in på Jonas hemsida:
www.jonashelgesson.se
Han är fantastisk person som både kör bil och spelar golf.
"Det bästa med golf är att alla har ett handikapp."

Tänk vad folk har förutfattade meningar.
Att man är CP, betyder inte att man är dum i huvudet! Se på vår Joel!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Precis så är det;), hoppas det kommer att gå bra för våra söner och att vi kan få gå med dem på golfbanan
kram till dig och Joel från Ulle och Ellion

Anonym sa...

Vi vill också hänga med på golfrundan!! Kramar från Petra o Emma