lördag 4 juli 2009

Ett liv utan mobiltelefon. Går det?

I måndags fick min moiltelefon värmeslag och inte en enda knapp fungerar.
Tur att jag tagit e biljett för tågresorna och inte biljett via SMS.
Man kan faktiskt leva utan mobiltelefon. Lite jobbigt ibland när man vill veta vad klockan är. Har inte haft klocka på mig sedan Joel föddes för snart tre år sedan utan alltid kollat på mobilen.
Men eftersom det är sommar och semester så spelar det inte så stor roll vad klockan är heller...
Men ni som försökt ringa mig så är jag inte snorkig som besvarar samtal eller meddelanden utan jag är helt ovetande.
Ring på Jörgen om ni vill mig något eller maila.

Vad gjorde man innan mobiltelefonen fanns?

Kommer ihåg min första mobil, en Ericsson 388. Jag var bland de första som fick mobil via jobbet och jag tyckte det var pinsamt om det ringde när man var ute bland folk. Minns att det ringde precis innan jag gick på bussen en gång och busschaffören frågade mig om det fungerade bra och om det var värt att investera i en mobiltelefon eller om det bara var en överflödig pryl.
Kan det vara 15 år sedan?

Tänk vad tekniken och världen snurrar allt fortare och fortare?

Kommer ihåg att jag var först i klassen med att ha en VHS spelare hemma. Då, på den tiden var det en stor investering. Nu är det förbrukningsvara med DVD spelare. VHS existerar knappt längre.

Mammas första betongklump till dator kostade när jag var liten 60000,-!!!!! Kan det ha varit en 186a?? Om ens det!? Några år senare när det blev en 386... wow.
Konstigt att alla teknikprylar bara blir billigare och billigare?!

Lite scary tycker jag.
Vår tid på jorden är så kort.
Vi föds, vi lever, vi dör.
Även när vi lämnar jordelivet så snurrar allt på fortare och fortare, men vad händer sedan?

Inga kommentarer: