lördag 5 juni 2010

3.59.01

Idag var det alltså dags.
Jörgen tog bussen in vid 12 och jag, Joel och Maria åkte bil in vid 13.
När vi kommer fram till Danvikstull blir det precis broöppning, typiskt. Vi stod som bil nummer 3 så några sekunder tidigare så hade vi klarat oss över.
Jag stänger av motorn och jag och Maria pratar om gånger bron fastnat………….. Tror ni inte att den fastnar precis nu!? Jodå, efter ett tag går det ut ett meddelande att det är tekniskt fel och man vet inte hur lång tid det dröjer. Några försökte åka över refugen men de skrapade sönder sina bilar rejält. Efter ett tag så började kön att backa så det löste sig faktiskt ganska bra och vi körde runt och tog Skanstullsbron istället.
Parkerade sedan vid Götgatsbacken och gick ner till slussen.

Första gången vi såg Jörgen var vid 5,5 km och Joel satt på mina axlar och ropade ”Hejja pappa”. Sedan gick vi bort till Sheraton för att peppa honom vid 12 km. Nu hade även Jenny och Isac slutit upp. (Isac hade sovit över hos Jennys son Andre kvällen innan efter att vi varit där på middag)
Det var lite stressigt för oss som publik att hänga med och vid 29km ropade vi fram honom vid Kungsträdgården. Men då kom han 10 minuter tidigare än vad jag hade beräknat så det var på håret att jag såg honom precis när jag kom ut från Mc Donalds med Happy Meal till Joel.

I Kungsträdgården mötte vi upp med grannarna Peter och Annika. Deras dotter Julia hade gjort en fin skylt som barnen höll upp på andra varvet vid Sheraton igen, denna gång 37 km. Han såg oförskämt fräsch ut och det såg ut att kunna bli en bra tid, vilket det blev.


OM jag har en bra dag så satsar jag på 4.30 hade Jörgen sagt innan loppet, och om foten som han haft problem med en tid börjar göra ont så var målet att i alla fall springa ett varv på Maraton.
Han gjorde en jätteskräll och tog sig i mål på 3.59.01!!!!!!!

Hela familjen åkte sedan till Ingarö Golfklubb och åt middag med Åsa och JP.




Väl hemma hade grannarna satt upp den välkomnande skylten till Jörgen.

Placering 4950
Placering (Åldersklass) 1032
Totaltid (Netto) 03:59:01
Genomsnittsfart 05:40 min/km
Mellantider
Split Plac.
5K 6505
10K 6382
15K 6299
20K 6044
Halvmararaton 6017
25K 5752
30K 5454
35K 5128
40K 4955
Mål 4950

Bra jobbat Jörgen!
Puss från frun.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken grej!!! Dessutom så pigg och fräsch hela vägen, helt makalöst!
Jag är så imponerad, snacka om att verkligen pricka in formen till rätt tillfälle, 3.59!!! Det gör mig helt övetygad om att allt är möjligt - rätt dag, tillfälle och energi är receptet :)

STORT GRATTIS (igen)
/Maria

Anonym sa...

Jag är oxå mäkta imponerad. Kändes bra att få gratulera maratonlöparen via telefon igår.
Men skickar ändå ett
STORT MEGAGRATTIS
till genomförandet, Jörgen!

Nu sitter vi och hejar fram Söderling. Kommer bli ett tuff match.

Kram på er alla från en skön helg på landet/
Gitt