torsdag 20 maj 2010

Så här skulle inte mitt liv se ut efter rehabtiden.....
Hämta, lämna, föräldradag på dagis, apoteket några vändor, banken, handla, vårdcentralen, provtagning, bilverkstaden, föräldrafika, tvätt, handling, matlagning, rodda med läkartider, bostadsanpassning och mycket mer.
Vad hände med MINST ett yogapass i veckan, egenträning och vila?
Idag klämde jag i alla fall in en timmes träning mitt på dagen samt att jag och grannen tog en liten kvällspromenad.
Yogapass får bli nästa vecka. Om jag kan få till det i familjeschemat...

I morgon kommer Åsa och hämtar mig, Jörgen och Isac klockan 05.15 för att köra oss till centralen. Vi åker till Göteborg med x2000 över helgen. Det blir Universeum, Göteborgsvarvet för Jörgen och Liseberg för hoppningsvis.
Ska bli så skönt att slippa vardagssysslorna några dagar igen. Tror min kropp hamnade i chock efter att ha varit på rehab 2 veckor. En vecka hemma som familjekoordinator och jag är helt slut.
Börjar fundera på hur mycket jag ska orka jobba närmsta tiden, hmmm?!?

Fick svar på mina leverprover idag och ingen stjärna denna gång heller. Puh! Då lever vi vidare en månad till.

En fråga från en bloggläsare angående dinkelpopcorn.
De kallade det för det i Alfta. Man tar smör i en stekpanna och fräser på dinkelkorn i cirka 10 minuter. Det börjar pysa och låta som om det poppar men de behåller sin ursprungsform. Häll upp på ett fat och låt svalna och smula lite flingsalt över. Bra om man är lite saltsugen på kvällen.

Nu är det god natt.

1 kommentar:

Tina sa...

Tack för dinkelpopcornen....Ska prova...Du har fullt ös.. och inte en minut går till spillo. Läste du hade dåliga levervärden? Är det ASAT och ALAT då ? Må du ha en fin tid nu när ni ska ut på galej..Tack för mig idag. Kram :-)