måndag 29 juni 2009

Helg med Abba på Dalhalla.

I fredags kom Majsan (Joels resurs) med familj hit och hälsade på.
Vi grillade på kvällen när de kom och gick sedan ner och fiskade vid bron. Vädret kunde inte bli bättre.
Joel i Mattes knä och spelar bygelgitarr.

Två personer som betyder enormt mycket för Joel, mormor Anita och resurs Majsan.
(De betyder mycket för oss andra i familjen också!)

Ingen fiskelycka men det var en härlig kväll.

På lördagen var det stranden som gällde hela dagen och på kvällen fick alla barnen vara kvar på gården med mormor o morfar medans vi åkte till Dalhalla och förlusta oss. (det gick ingen nöd på barnen då de fick göra egna hembakade pizzor och smaska i sig)
Entren till Dalhalla.
Vi hade med oss sittunderlägg och en hel del picknick.

En bild på mig och Jörgen är inte så vanligt...

Showen "The Music of Abba" med "Arrivals". De gjorde det riktigt bra med scenkläder efter originalet och med riktigt Abbasound.

Sist kvar.

"Thank you for the music" och "Dancing Queen" som de spelade i slutet gjorde att jag fick gåshud och en liten klump i halsen. "Thank you for the music" är en favoritlåt och jag skulle önska att man spelade den på min begravning.

Är det inte konstigt att vi talar minst om det vi tänker mest på?
Tänker på döden flera gånger per dag men slår bort tankarna ganska fort. Vill inte tänka sådana jobbiga tankar nu när jag mår så bra som jag gör och det är sommar och sol och alla runt omkring mig är glada och lever livet.
Jag är faktisk också väldigt glad. Jag lever och njuter varje sekund.

Måste berätta om en incident som hände igår.
Vi satt på fiket i byn och hade det så mysigt. Alla var glada och ingen av oss tänker på att jag faktiskt är så sjuk som jag egentligen är. Mina närmsta behandlar mig precis som vanligt och det känns skönt. Men då... kommer en Furudalsbo fram till mig och börjar krama om mig och undrar hur jag mår och bla bla bla. Det är ingen jag känner och jag tänker definitivt inte älta min skjukdom med någon utomstående.
Med ett litet leende säger jag att, Jo tack jag mår ganska bra nu!
men egentligen skulle jag bara vilja be honom dra åt helvete rent ut. Jag tycker inte han hade någon rätt i att klampa rätt in i mitt privatliv. Jag hade det jättetrevligt där jag satt med våra kompisar och denna person förstörde stor del av min dag!

"Gå inte framför mig, jag kanske inte följer efter; gå inte bakom mig, jag kanske inte leder dig; gå vid sidan och var bara min vän"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej min kära vän !!
Vilka underbara ord du skrev i slutet.. dom berör.... vilken härlig helg ni haft, kul med ABBA.
Vi ses snart, många kramar från ett varmt Ingarö // Åsa L

Ullis Hedman sa...

Hej,

Känner igen din incident. Tror att folks vilja att visa sin omtanke är större än viljan att visa respekt. Samma hände mig strax efter Thea gick bort när jag var i Mölnvik och skulle handa med Sanna. Vi möter en "vän till en vän" som börjar gråta, kastar sig runt halsen på mig och försöker uttrycka sin sorg och medkänsla. Där står jag, har en bra dag, och vet inte var jag ska ta vägen. Snabba Sanna löste det snabbare än jag, men sen var den dagen förstörd.
Tyvärr något man får vänja sig även om man inte skulle behöva.
Hoppas att jag får se dig på gymmet snart. Jag har flyttat till andra sidan stan men gästspelar där lite då och då.

Många kramar till dig och familjen

//Ullis
(WC Värmdö)