torsdag 15 april 2010

Röntgen x 2

Nu har dagarna rullat på i rask takt igen och då blir det inte mycket till bloggande. Dessutom så verkar min dator vara trött på mig. Bilden står och hoppar med jämna mellanrum och det ser ut som hela datorn skakar. Ska kolla med IT avdelningen i morgon när jag kommer till jobbet om de kan "smörja" upp den lite.

En summering av veckan:
Måndag; jobbade jag hela dagen och tränade på kvällen.

Tisdag; SÖS. Injektion av lite radioaktivt ämne på morgonen för att sedan komma tillbaka vid lunch för röntgen. En så kallad Skelettscint. Tyvärr sprack kärlet vid injektionen och röntgen undersökningen var inte "optimal" som det stod i svaret. Men det man kunde se tydde inte på någon större överraskning. Tiden som jag var tvungen att vänta passade jag på att ta en långpromenad på söder. Jag räknade ut att det blev ungefär 15 km som jag gick. Längs vattnet nedanför sös, ut på Reimersholme och runt Långholmen. Sedan Hornsgatan och Ringvägen tillbaka. Ute på holmarna har jag faktiskt aldrig varit tidigare så det var kul att vidga vyerna lite. Åt sedan en god lunch på en uteservering. All by myself. Hade varit kul med sällskap fast ibland är det faktiskt skönt att bara få vara.
Jörgen var på utvecklingssamtal med Isac. Allt bra och når samtliga mål med marginal.

Onsdag; Lämnade Joel på dagis till frukost så att jag kunde följa med Maria och träna BodyBalance på morgonen. Jätteskönt för min trötta rygg. Efter passet tog vi en timmes promenad i vårsolen. Hem och åt lunch. Hämtade sedan Joel klockan 12 för att åka till Astrid Lindgrens och röntga hans höfter. Direkt när vi kom in på avdelningen blev han ledsen och visste precis vad som väntade. Det gör inge ont men jag förstår att det känns lite förnedrande för honom att ligga upp på bitsen och ta av sig byxor och blöja, och en stor maskin som brummar. Han var duktig så vi åkte och fikade festis och bulle nere i Gustavsbergs Hamn innan det var dags för mig att gå till frissan.

Torsdag; Det är idag det. Mamma och jag mötte upp Åsa i Nacka Forum för en lunch innan vi skulle till Njuta Spa. Mamma och jag tog ansiktsbehandling och Åsa fotbehandling. Tack snälla mamma för att du bjöd mig!



När jag kommer ut från behandlingen sitter en kompis från Huddinge (Elisabeth) och väntar på sin tur. Helt otroligt att vi träffades där av alla ställen!?
Väl ute på parkeringen när jag satt på min mobil igen såg jag att jag missat samtal från min läkare som skulle ringa på eftermiddagen. Skit!
Som tur var så försökte hon igen en timme senare när jag var hemma. Hon meddelade att bukröntgen som jag gjorde innan påsk fortfarande var oförändrad. Visst finns det massa elakingar i kroppen men så länge de inte blir fler och ökar så är vi alla nöjda. Även blodproverna som jag tog i tisdags var normala. Inga stjärnor!
Och så berättade hon om Skelettscinten som ni såg svar på tidigare i inlägget. Planen nu är att nästa röntgen inte sker förrens i augusti men jag ska fortfarande ta blodprover varje månad och om de visar tecken på att något är galet blir det självklart röntgen tidigare.
Medicinerna jag har nu fortsätter jag med.
Åh vad jag ska sova gott i natt.

Nu ikväll jobbar Jörgen och Isac har varit hos en kompis. Joel har haft sin kompis Cornelia här en stund efter dagis och efter det fick han följa med mig och Adam när vi skulle på ämnesinformation i Adams skola. De lärare vi träffade var alla nöjda med Adam.

Fredag; Det är i morgon det och då är det dags att jobba igen. Planen är att åka och träna efter jobbet om allt känns bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att höra att allt är så bra det bara kan vara. Det ska jag hälsa mamma.
Tänkte på Er i påsk!

Kram din syssling Eva

PS:Vad snygg du är i håret!

Anonym sa...

Jag skulle precis skriva detsamma, men din syssling Eva hann före;o)

Du är GALET SNYGG i din nya frisyr! Antar att du lagt i lite slingor eller är det vårsolen som lyser upp vår snygga brud från Ingarö;)

Härligt med så många positiva svar som får dig att sova gott. Härligt.
Ses nästa helg. LÄNGTAR!
Puss/Gitt

Anonym sa...

Vad kul att se dig igår! Snacka om otippat, jag som egentligen skulle åkt skoter vid den tiden..Mysigt ställe, jag hade samma tjej som du, hon tyckte det var så kul med 2 Elisabethor på raken. Jag fick en peeling med något grönt och blev sen inlindad i plasfolie... helskönt faktiskt.Under tiden gjorde hon även en ansiktsbehandling, riktigt lyxigt och skönt! Sköt om dig, kram Elisabeth