torsdag 20 januari 2011

Arbetsdag 8-17

Sitter upp och väntar på att skelettmedicinen ska verka så att jag kan få äta lite frukost innan jag beger mig iväg på dagens uppdrag.
Först så ska jag skjutsa Adam till skolan, och det gör jag i samma veva som jag åker till vårdcentralen och tar nya prover.

Sedan hoppas jag att jag hinner vara hemma en timme så jag kan administrera färdtjänsten för Joel senare idag, samt boka om lite andra tider för att få familjens aktiviteter att gå ihop.

Klockan 12.30 ska jag vara i Skarpnäck på Behandlingsmöte för Joel. (Skulle behöva stanna till på Stadium i Sickla och köpa ett par större gympakor som jag kan gå i med mina ömma fötter. Lite trött på att snubbla runt i Jörgens.. Får se om jag hinner…)

Direkt från mötet i Skarpnäck ska vi till Hjälpmedelcentralen i Långbro där vi ska vara klockan 14. Joel och personal från Ballongen ska jag boka färdtjänst till då jag inte får in mer saker i bilen. Idag ska vi pröva ut elrullstol till Joel. Samtidigt så ska vi passa på att lämna tillbaka en rullstol samt hans utomhusgåstol som är ett riktigt schabrak. (eh, hur stavar man schabrak, shabrak??)
Ska bli skönt att få tömma lite från förråd och från våran hörna i vardagsrummet;

Vet inte när vi är klara på Hjälpmedelcentralen men förhoppningsvis senast klockan 16 för sedan har jag ju ett besök kvar för dagen……
…….. nämligen Radioterapin på Södersjukhuset för strålningsdos 4.
Jag har haft så ont efter strålnlingarna i ryggen och en klump i halsen så igår fick jag även träffa en läkare som skrev ut lite mer snabbverkande morfintabletter. Gillar ju inte att gå på morfin och vill absolut inte börja med Oxykontin igen utan ska försöka klara smärtan med enbart Oxynorm som är de snabbverkande morfintabletterna. Dessutom så kan jag ju inte ta dem på dagtid när jag är ute och kör bil så då får jag klara mig på lite Alvedon Forte.

Men igår efter strålningen och läkarbesöket så hade jag så ont när jag satt i bilen hem så jag tänkte antingen får det bli soffan och värktabletter eller så får det bli en promenad. Vad tror ni jag gjorde, ni som känner mig????
Självklart blev det en promenad i solen. Ingen snabb direkt men jag var ute och lullade i 45 minuter och vips var krampen jag hade runt ryggkotorna borta!!!!!!!!! INGA VÄRKTABLETTER alls i går kväll!!!
(Har dock haft ont nu på morgonkvisten igen. Får se om det blir bättre när jag börjar röra på mig lite.)

Nä, nu måste jag påbörja min arbetsdag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon vännen, jobbigt att läsa att du har haft ont från strålningen sista tiden, förhoppningsvis lättar det snart och känns bättre..
Otippat att du tog en promenad istället för värktabletter - NOT. Du är en fantastisk kvinna och mamma, en enorm förebild för oss alla runt omkring dig! Kram Jenny

Anonym sa...

Jag beundrar din styrka! Själv hade jag hamnat på soffan och tyckt synd om mig själv. Du är en förebild! Fast behöver man lägga sig ner så måste man också lyssna till det och tillåta sig själv att bli liten. Men tänk om vi alla hade din styrka, vad hade vi inte då åstadkommit?


Kram blossläsaren Eva i västerort

Anonym sa...

Bloggläsaren ska det ju vara och inget annat. Dags att vakna till med en kaffe till ;-)

/Eva

Anonym sa...

Stundtals har det slagit mig att Joels skada räddat din vardag sen du fick din diagnos.
Missförstå mig rätt.
Verkar som du trivs ha mycket att göra. Även om det tidvis blir för mycket.

Igår kikade solen fram. Den speglar hela dig. Du ser verkligen livet från den ljusa sidan. Det smittar av sig.
En massa styrka vill jag ge dig, fina du. Hoppas "ontet" försvinner fort.
Kolossalt fort.
/Kram Gitt
ps schabrak stavas det så du skrev rätt ;o)

Berit sa...

Vilken kämpe du är! Helt otroligt att du orkar med allt detta.
Hoppas din smärtan ger sig. Ska själv göra som du och trotsa mitt onda och ge mig ut och gå lite.

Anonym sa...

Men herregud vilket fullspäckat schema...jag ska aldrig mer klaga på att jag är trött! Hoppas smärtan försvinner snabbt. Kram Annika