onsdag 23 juni 2010

Röntgensvar

Dagen började bra med strålande sol och jag tog en morgonpromenad efter att jag fått iväg Joel i taxin till Move and Walk med Majsan.
Övriga barnen sov fortfarande.
När jag kom hem åt vi frukost och sedan packade vi med oss fruktsallad, strandstolar och handdukar för några timmar på Grisslinge havsbad.
Jag hade med mig en bok och satt och läste. Dock INTE i bikini. Shorts och Linne fick det bli. Grabbarna badade...brrr.
Isac och hans kompis Jakob mumsar glass:

Väl hemma så kom samtalet. Privat nummer. Då kan man ana att det antagligen är från sjukhuset och antingen gällande mig eller Joel. Denna gång var det min onkologläkare som ringde angående skelettscinten.
Ingen aktivitet i bäckenet för tillfället, som får anses som mycket bra. Det var där det var värst från början. Däremot kunde man ana en aktivitet högre upp i ländryggen. Suck!
För att utreda detta vidare så ska jag in på en slätröntgen någon gång i nästa vecka som de kan jämföra med. Egentligen skulle en magnetröntgen vara bättre men det kan de inte fixa på så kort tid. I augusti sedan så blir det en datortomografi igen och eventuellt en magnetröntgen också.
Läkaren menade på att jag inte skulle oroa mig nu i sommar då det inte är någon större förändring men självklart ska det följas upp.
Jag som trodde att jag skulle vara "ledig" i två veckor nu från alla sjukhus. "Ledig" så att jag skulle kunna ha tid att jobba på mitt vanliga jobb.

Hmm, får se hur det blir med den saken.
Jag var ju på gruppsamtal nu ikväll tillsammans med andra cancerpatienter och samtalsledaren tycker INTE att jag ska gå in och jobba.
Hmm igen, men jag är kluven. Jag gillar och jobba och nu är det halvårsbokslut och massor att göra. Och då känner man att man gör massa nytta när man kommer in och hjälper till så att kollegorna kan få komma iväg på sina semestrar så snart som möjligt också.

Här är två bilder över takåsarna i stan. Detta är taget ifrån lokalen vi hade vår gruppträff i nu ikväll på Karlavägen på Östermalm.
Härlig utsikt va?

Inga kommentarer: