torsdag 10 juni 2010

Avslutningar

Utvecklingssamtal med Joel i tisdags gick bra och på eftermiddagen var det avslutning på Ballongen samt besök på Olmed för korrigering av fotortoser och ståskal.
Joel har uppvisning och balanserar ringen:

Idag har det varit avslutning för de stora grabbarna. Adam hoppade dock över avslutningen då han åkt iväg på ett 2 dagars hockeyläger i morse…
Jag, Jörgen, Joel och mormor och morfar var med på Isacs avslutning och det kändes sorgligt att tacka av hans fröken Laila som har varit en riktig klippa de här 3 åren. Nu väntas ny lärare till hösten.
Vi åt lunch på golfklubben och Isac hade med sig sin kompis Tim.

Under hela förmiddagen så har jag parallellt med avslutningen varit på telefonen med kurator, handläggaren på kommunen samt dennes chef. Det har tagit så mycket på krafterna och jag känner mig helt slut nu ikväll. Det var skönt med en lunch utomhus på golfklubben som en liten paus för klockan 13 var vi på kommunen och träffade handläggarens chef. Hon kändes bra och verkade vettig. Vi får hoppas att det kanske blir ett lyckligt slut ändå… men det är långt kvar dit ännu……
Ringde snickaren på väg därifrån samt att vi faxat över mer ritningar till honom. Snickaren hör av sig i början av nästa vecka för att komma hit igen och räkna på ytterligare alternativ.
Dokumenterade Joels maskinpark som den ser ut idag;



Väl hemma så cyklade Joel och jag till lekparken och hade picknick!
Det är så himla kul att han nu kan trampa på sin trehjuling. Vi får visserligen putta på lite ibland och hjälpa honom att svänga men övning ger färdighet.


I brevlådan låg kallelsen till Skelettscinten. På onsdag är det bokat en heldag på Södersjukhuset, sätta nål på behandlingsavdelningen, injektion på röntgen och sedan avvakta 3 timmar innan jag åker in i röntgenmaskinen som gör skelettscinten.
Susanne har lovat följa med så då kan vi ut och promenera och fika i väntan.

2 kommentarer:

Lena C sa...

Jag vill bara önska dig all Lycka till med undersökningen och med handikappanpassningen. Har varit helt slut bara för lite skolavslutningar fester och en liten förkylning...så läser man alla dina inlägg och beundrar dig än en gång!! Du är en otrolig förebild! Kram från Lena

Tina sa...

Vill gärna säga dig att jag är med dig lite grann på din resa här. Förstår att du har tusen tankar.Och jag kan inte ge dig en klapp på axeln; och önska dig lyckat till. Viill bara ge lite medkänsla och empati...Önskar förstås med dig o hela din familj, att det i morgon löper smärtfritt---> och allt som hör till positiva svar...Kram // XLUSIV