torsdag 7 oktober 2010

Jag har ett gott hjärta.

I går onsdag så jobbade jag hela dagen med ett avbrott vid lunch för att åka till Södersjukhuset och få en genomgång av mitt hjärta. De vill kolla att inte alla mediciner påverkat hjärtat. Först gjorde de en ultraljudsundersökning som tog nästan en timme och efter det fick jag göra ett EKG i vila.
Hjärtat fungerar och de sa att jag har ”ett gott hjärta” 
Trots all stress som jag lever i så orkar hjärtat med att fungera, tack och lov!

På väg till Fysiologiavdelningen på plan 3 där Hjärteko skulle göras så passerar man handkirurgen på plan 1. Jag tog tillfället i akt och lämnade in en skrivelse till verksamhetschefen där angående Joels och vår upplevelse av tisdagens operation.
(Idag ringde läkaren upp Jörgen och pratade igenom allt och Joels kurator tycker även att han bör få komma till Lekterapin en gång för att han ska få uttrycka sig hur han upplevde det hela. Han kommer ju trots allt att vara en flitig besökare på sjukhus resten av sitt liv och då är det kanske bra att man inte får med sig några trauman i bagaget.)
Tack alla för ert stöd i kommentarerna på bloggen!!!!!

Idag på morgonen har jag träffat en kurator för min egen skull för att få hjälp att ”sortera” i mitt liv och för att få prata av sig. Jag lever i en ständigt pressad tillvaro och när jag någon gång kan tycka att det lugnar ner sig så poppar något annat upp. (Som nu, med Joels botox i benen som inte blev av)
Resten av dagen har jag jobbat och träffade sedan mamma och Åsa i Nacka Forum kl 18 och åt middag tillsammans innan vi skulle på vernissage.
Det var Susanne Asplund som ställde ut på Melanders Fiskrestaurang. Nacka Forums chef var även där för att inviga Susannes utställning inne på Nacka Forum samt målningen på 122 kvadratmeter som pryder hela väggen ut mot 222an.
Det var flera kända ansikten i minglet, bland annat Agneta Sjödin och Anders Glennmark. Jag träffade även min tidigare chef Finn som jag hade när jag arbetade på Trio AB.
Ett av Susannes alster. Michael Jackson.


I morgon fredag, är jag ”ledig” och ska till sjukgymnasten på morgonen, sedan tänkte jag gå på Kundaliniyoga innan jag måste hem och passa telefontid för att ringa Botoxläkaren från Astrid Lindgrens (han som inte dök upp) samt göra en skrivelse till Patientnämden och även fixa ansökan för Joel till Ballongens vårtermin.

Inga kommentarer: