måndag 11 januari 2010

Världens bästa Majsan!

Idag var första "riktiga" dagen på dagis för Joel efter jullovet. Han var visserligen där lite grann i förra veckan men utan resurs.
Idag var Majsan åter och Joel fick lämna över sin julklapp i efterskott.
Heja Djurgården säger Joel. Medan alla grabbar i vår familj är AIKare. Jörgen brukar skämta om att vi måste byta resurs... men det skulle aldrig komma på fråga.
För Joel är hans resurs "Världens bästa Majsan!"

Jag har jobbat 2,5 timme på förmiddagen, sedan var jag och Jörgen på habiliteringsförskolan Ballongen för behandlingsmöte och åtgärdsprogram vad gäller hjälpmedel. Efter det skjutsade Jörgen tillbaka mig till jobbet där jag fortsatte med några rapporter i 2,5 timme till.
Hemma strax efter 18 till en framdukad middag och tvättmaskin som redan var igång.
(Riktigt skönt att jobba de sista timmarna, annars hade det varit jag som fick tvätta och laga mat...)

Vi har nu ikväll hjälpts åt att ta bort det sista julpysslet och lastat upp det på vinden igen. I morgon kommer den efterlängtade städerskan igen efter 3 veckor. Jag har damsugit en gång emellan men då fick Jörgen ta vid efter hälften då det känns som mina handleder ska gå av. Vissa vinklar fungerar verkligen inte alls.

Snart läggdags men jag tror jag ska ta mig en varm kopp choklad och lägga några pusselbitar till:

1 kommentar:

Anonym sa...

Dif är bästa laget;) Vad härligt att ni har en toppenresurs!
Kram :)
Katarina (med Emelie & Adam)