torsdag 17 december 2009

STORM

Igår onsdag blev det ingen BodyBalance på morgonen. Hade Joel hemma från dagis. Kvällen innan hade han ögoninflammation och var geggig, men när han vaknade upp på onsdagen var det borta. Vi hade gett ögondroppar och gul salva på kvällen och sedan baddade jag ögonen med ögonbad två gånger på natten. Skam den som ger sig!

Vi var ute och åkte lite snowracer i det fina vintervädret som det bjöds på igår på dagen och han satt i sittskal och tittade på Musses Klubbhus ett antal gånger.

På kvällen var det julfest med jobbet. Vi började med lite teambuilding i köket på jobbet. Uppdraget var att skapa ett annorlunda pepparkakshus och det var minsann en kreativ skara som tog an sig uppgiften med bravur. Nu var det ingen tävling men jag tror att vi hade förlorat i vårt lag om det hade vart det…
Mitt lag. Kanske inte så snyggt hus men loggan var vi stolta över. IJ (Intrum Justitia AB)

Och här de övrigas bidrag, riktigt imponerande!



Klockan sju hade vi bokat ”The Lobby” inne i stan och där börjades det med champagne provning i en dryg timme.

Inte direkt min grej i vanliga fall och definitivt inte igår kväll då jag hade bil och skulle köra hem.
Efter det så bjöds det i alla fall på en fantastisk middag. Riktigt bra måste jag säga, från förrätt till efterrätt.
Klockan 23 tackade jag för mig och gick ut och skrapade bilen som hade börjat snöa igen. (De andra gick till cigarr rummet och fick en ny föreläsning. Inte heller min grej.)
Allt var frid och fröjd tills jag kom ut på Värmdöleden. DÅ möttes jag av stormen. Det blev att köra med dimljus på i 30-50km i timmen ändå till Ingaröavfarten. Det var en sådan snöyra och plogbilen hade inte hunnit köra av någonting så vi var några bilar som låg som ett pärlband efter varandra. Efter Ormingeavfarten tar vägbelysningen slut och där var det även svårt att urskilja vart vägräckena var. Det var tur att jag hade en bil framför att ta rygg på.
Väl hemma på ingarö singlade snön bara ner lite fint och det var precis som när jag lämnade några timmar innan. Jörgen trodde nog att jag överdrev när jag kom hem, och idag nu när det är värsta snöyran utanför fönstret och Jörgen jobbar utomhus så sa han att SÅ HÄR som det är nu kan det inte ha varit igår kväll… Mitt svar:- Jo, precis så här var det när jag körde hem på 222an igår.
Det var ingen risk att jag somnade bakom ratten i alla fall, och det kändes skönt att ha en rejäl bil med fyrhjulsdrift att köra.

Tog bilder ut från barnens fönster som det ser ut just nu. Det verkar inte vilja avta någonting, så min gissning är att vi blir inne hela dagen idag.
Mycket Musses Klubbhus blir det. Undra om vi ska ta ståskalet och baka någonting kanske?

1 kommentar:

Therese sa...

ååå det är så härligt me snö. Jag såg stormen igår i alla fall vid halv 11 när jag skulle gå o lägga mig va det total snöstorm utanför.

Ni är så duktiga på att använda ståskal o sittskal, måste börja ta efter =)