söndag 27 december 2009

Julhelgen


Barnen var nöjda med sina julklappar och Jörgen blev glad för halsbandet jag låtit göra till honom. Återigen min kompis Katrin som fixat.
Kul med ett unikt smycke:

Joel var inte rädd för tomten alls, kanske något försiktig. Han såg till att tomten fick något att dricka innan han gick men såg lite konfunderad ut när tomten lyfte på skägget för att dricka:

Nöjd kille med ny gitarr:

På juldagen var vi i pulkabacken med några kompisar. Vädret var väl inte det bästa men som sagt det finns inget dåligt väder… Vi grillade korv och drack varm choklad.


Efteråt gick vi hem till oss och fikade. Jörgen tände en brasa och vi slog oss ner i soffan medan barnen var ute i tv-rummet och spelade spel.

På annandagen var jag och Jörgen och tränade på morgonen, och på dagen var det shopping och mellandagsrea i Nacka Forum.
16.00 var det familjemiddag hemma hos Jörgens föräldrar.

Idag har Adam och Jörgen varit på hockey hela dagen och vi övriga varit hemma och spelat spel. Joel fick ett Buzz spel med Apor som han tycker är kul. Han förstår nog inte riktigt allt men det fungerar bra med en så enkel kontroll att han också grejjar att trycka på de 5 olika knapparna som finns.
Ikväll ska vi till kompisar på middag. Det är min barndomskamrat Tomas med familj som har bjudit in. Ska bli jätte trevligt.
Snöiga hälsningar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fint smycke du har fått!

Jag är Elisabeth sa...

Smycket var från mig till min man. Själv har jag ett hjärta med alla barnens namn på.
Elisabeth

Anonym sa...

Tack för du tittade in hos mig och för dina peppande ord. Jag vet att cystor brukar vara ofarliga, har redan opererat ut två stora sen tidigare och haft massor av små. Hela underlivet är så gott som borta nu; så att vi har fått vår underbara lilla Alma är ett under enligt min läkare. Det var bara det att denna gången sa läkaren att det kunde vara en begynnande cancertumör och då blev jag lite skrajsen. MEN så tänker jag på dig och tycker då att mitt problem är peanuts i jämförelse. Jag känner inte dig, men hyser stor respekt för dig och ditt mod att berätta så här offentligt om din sjukdom som du gör. Och....den fina artikeln i MAMA som berörde mig djupt. Ödmjuka hälsningar Susanne

Cecilia sa...

Hej! Jag hittade hit via humlamammans hemsida. Kan bara inte låta bli att lämna en kommentar efter att suttit och läst runt i din blogg. Vet egentligen inte vad jag ska säga mer än att du är oehört tapper och jag beundrar verkligen ditt mod och ditt jag. Önskar dig ett riktigt gott nytt år. / Cecilia

Sofie sa...

Hej hittade din blogg i mama tidningen. Har last om er onskar dej all lycka kram