torsdag 17 december 2009

Idag kom MAMA tidningen

Som prenumerant får man alltid tidningen några dagar tidigare, vilket var idag. Nummer 1 för 2010 kommer ut i handeln 22 december. I detta nummer är ett repotage om mig och barnen. Kändes jättejobbigt att läsa igenom artikeln idag. Alla känslor bubblar upp till ytan igen men jag är glad att jag vågade vara med i tidningen. Det blir ett bra minne för barnen i framtiden.
Moa, reportern, skriver om min ängel som står bakom sängen. Ängeln som jag köpt till mina barn men inte velat ta fram. Den påminner om mig när jag hade långt hår.
Skulle passa bra nu i juletid kanske att ta fram den, men jag vet inte, jag är inte där än. Än är det långt kvar tills jag har lust att bli en ängel.
Den står bra i kassen bakom byrån:

På förstasidan står det dock Elisabeth 39. Och inne i tidningen 35 som jag var när intervjun gjordes. Rätt ålder är 36! Och alltså INTE 39.



Redaktionen bad mig också skriva ner en vanlig dag, hur den kan se ut. Antagligen fick det inte plats i artikeln då den var begränsad till 3 sidor. Nu vet ju ni som läser min blogg troget hur det brukar se ut, men här kommer i alla fall det som var tänkt att stå med i tidningen men som inte fick plats:

7 Jörgen går till jobbet och det är dags för resten av familjen att gå upp.
De äldre barnen gör frukost och fixar i ordning sig själva och går till skolan, lämnar dock efter sig ett slagfält…
8 Lämnar Joel till frukosten på dagis. (ibland stannar jag kvar och är med en stund)
9 Tränar en timme. Helst yoga.
På förmiddagarna lägger jag in besök till läkare, psykolog, sjukgymnastik och kuratorer. Både jag och Joel är frekventa besökare på dessa institutioner.
Försöker även hinna med ärenden och handling innan barn och man kommer hem från klockan 14, och då är det full fart igen.
15.30 hämtar jag Joel.
Sedan är schemat fyllt av aktiviteter som det ska skjutsas och hämtas till och från. Och många föräldramöten blir det både på skola, dagis och I sporterna de utövar.
Middag blir allt mellan 17-19 och består oftast av två sittningar då det krockar med aktiviteterna. Aktivitetsfri kväll innebär lite mys med popcorn eller fruktsallad framför tvn även om det är mitt I veckan. (Man måste njuta I vardagen)
Jag och Joel badar tillsammans och han kokar låtsas spagetti och kaffe till mig I vattnet.
19.30 Vällingmys I soffan och sedan somnar Joel I min famn. (det har alla barn fått göra)
21 Isac nattas och jag och Adam kör läxförhör.
Innan jag själv går och lägger mig ”nollställer” jag hemmet och förbereder inför morgondagen. Jag ser till att matsäckar är klara, disken borta och tvätten undanplockad. Joels hjälpmedel samlade så att inget glöms I virrvarret på morgonen.
23 Läser mail och bloggar.
24 Släcker lampan och kryper in under Jörgens varma täcke.

Och nu sitter jag alltså här vid datorn och bloggar, klockan är halv elva. Tänker stänga ner nu för att kolla på intervjun om Tiger Woods "missbruk".
(Har precis varit ute och tagit en uppfriskande kvällspromenad på 20 minuter. Behövde verkligen komma ut då jag varit inne med Joel hela dagen. Det kan bli en jobbig natt, känns som han har feber.)

Nattikramen alla läsare!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du är heeeelt fantastisk. Jag tankas med energi av att läsa det du skriver och reflektera över din fantastiska inställning och positiva attityd. Tack.
Kram Mia

Anonym sa...

Har precis visat Peter detta inlägg och han säger direkt från hjärtat - Vilka fina barn hon har...

Jag förstår att denna tidningsartikel i Mama-tidningen inte lämnar någon oberörd.

Det jag lilla jag kan se och läsa från dina foton får mig både ledsen och arg. Livet är så förbannat djävla orättvist.(Förlåt svordomarna, men det är precis så jag känner)

Samtidigt ser jag en livsvilja i dina ögon inlindad med en stark kärlek till dina barn.
Så sagolikt fint.

TACK för att DU VÅGAR.
TACK för att DU FINNS.
TACK, Elisabeth.

Vi landar den 22 dec på morgonen och det första jag gör är att köpa Mama-tidningen på Arlanda!

Julkramar i en snöhög till dig, fina människa!
/Gitt

ps ville inte Jörgen vara med i tidningen?

Marie Lindgren sa...

Hej du starka!
Fick den största klumpen i halsen när jag bläddrade igenom mama tidningen ikväll... Jag såg världens sötaste Joel! sen såg jag vad artikeln handlade om........ Jag har svårt att förstå hur orättvist livet kan vara.

Det var riktigt starkt av dig att vara med i tidningen, dina killarna kommer vara stolta över dig!
Joel är sån fin kille! Elton pratar ofta om Joel hemma och pratar ofta med honom i sin telefon=)

Kram till dig! //Eltons mamma

Humlamamman sa...

Hej!! Jag har precis läst artikeln om dig i Mama. Jag säger bara: HEJA DIG!! Du verkar vara fantastisk. Själv väntar jag på ett besked om ev. tumör i magen. Jobbigt som attan, men inte i närheten av vad du förmodligen går igenom. Må så gott! Susanne i Åhus

Anonym sa...

Kram och god jul till hela familjen! Nu ska jag ut och köpa Mama!
//Lisa Staaf

Carina sa...

Mina tårar ..de rinner.....jag är också en trebarns mor,skickar dej många varma kramar fast vi ej har setts....mvh carina

Anonym sa...

OJ vads mycket du orkar göra jag förstår ingenting. Jag själc kan ej gå upp ur sängen har värk och ömmande överallt i kroppen och känner mej ofta varm febrig har lite ont i halseb torra ögon tinnitus hela tiden 24/7 och stel i hela kroppen. ont i hhandelederna och armarna axlarna nacken ryggen ländryggen bena knäna och fötterna... och kan bara gå upp dricka te kolla mailen skriva lite sen äta något och se TV det är allt jag gör varje dag i al oändlighet. Med nöd och näppe kan jag åka till Coop med sambon en dag i veckan men då är jag jättetrött och har sån värk så det är svårt att gå. Måste vila ideligen. Och ingen läkara har ens tittat på mej utan bara avvisat mej. Ledsen för att jag mår dåligg hela tiden 24 timmar om dygnet...52 år gammal. Så jag blir avis på alla sina upptåg. Mår man vwerkligen så pass bra när man har cancer och hur kunde du veta att du hade det? Hur blev du sjuk?
Jag lnskar jag också kunde fika på stan med nån men ingen kan. så ledsamt att leva och vill ej vara kvar här alls! kram iaf och sköt om dej!