söndag 7 juni 2009

Sveriges Nationaldag och årets fest.

För andra året i rad bjöd Åsa och JP in till en oförglömlig kväll på Säby Säteri.
Det bjöds på champagne och snittar, utsökt trerätters meny med viner för varje rätt, choklad tryfflar till kaffet och Pyttipanna och stekt ägg till nattvickning.
Fri bar rådde hela kvällen. Här snålas det inte.

Minglet innan.
Ann, Pernilla, Mia, Annika, Susanne, Åsa och Alicia.
Åsa helt outstanding som vanligt. Sken som en sol i ny klänning och håret som en bruduppsättning.


Så underbara människor som delar med sig och är mån om alla.
Värden JP som lät hälsa att om de bad om betalt i baren så; Just show them the finger! (på skoj alltså)


Förrätt, mmmm...


Förra året så bjöd de in en av de nya stjärnskotten från Talang, en trollkarl. En otoligt charmig kille med glimten i ögat och rapp i munnen.
SJÄLVKLART var han inbjuden i år igen som underhållare under middagen.
han gick runt och körde lite olika trick vid borden.
Här är han vid Jörgens bord och blåser Helene totalt.

Hon håller krampaktigt i de två kaniner hon fick i handen..... men när hon öppnar handen igen har de självklart förökat sig...

Här kommer han till vårt bord och trollar bort bollar, och istället fram en potatis. Åsa Falke och Håkan föröker lista ut hur.

Han frågar sedan om någon har en sedel och jag "offrar" en hundring. Han ber mig signera för att jag ska vara säker på att den är min. Jag får gissa vilken hand den är i och självklart är den borta.... Lite sim salabim så trollar han fram en kiwin under en mugg och ja mycket riktigt... Han delar kiwin på mitten och "gräver" ur min hundralapp!!!
Man sitrrar så ögonen blöder för att komma på hur:

Magikern avviker från festen och dansen börjar. Så himla kul när dansgolvet är fyllt hela kvällen. DJn spelade bra och blandad musik.

Min mans rumpa... inte mina händer:):) Men man får väl dela med sig för stunden.

Det verkar vara fler som gillar min man:) Håkan Bråkan:

Klockan tre stängde bar och musik och det var nog ganska bra det. Helt slut i rygg och fötter och vid närmare eftertanke så var man nog lite trött också.
Vi var hemma strax efter halv fyra efter att ha kört hem herr och fru Falke.

Det var en fin sommarnatt men något kall.
Tog en bild på vackra himlen när vi kom hem:

Tack För en oförglömlig kväll Åsa och JP.
Kände mig lite orolig när inbjudan kom tidigt i våras. Kommer jag kunna gå på festen? hur kommer jag att må i Juni? Lever jag då?
När Jörgen och jag dansade sista lugna låtarna så var det en underbar känsla av lycka. " All night long"
Jag har en underbar man och tre fantastiska söner.
Svaret på tidigare frågor är: ABSOLUT jag lever livet så länge livet lever!!
Hoppas på en underbar sommar och även många fler efter denna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken trevlig fest det verkar ha varit. Jag fattar inte hur du orkar allt i ett rasande tempo?Men du har ju alltid haft 100 järn i elden.En annan känner sig gammal o trött.(men jag är visst äldre också).Det var härligt att se bilder från sin gamla arbetsplats. Du ska veta att man längtar till Värmdö ganska ofta.
Lev o njut av livet det räcker så länge det räcker för oss alla, man vet aldrig..... 10 000 kramar Heléne S

Anonym sa...

Underbara Elisabeth ! Tusen tack till dig och Jörgen, som kom och förgyllde vår fest. Härligt att se er på dansgolvet. Det är gästerna som gör festen !!!
Tack för den fantastiska presenten, det blir en oförglömlig kväll.
Kryper nog ner i bädden nu, ganska trött..... särskilt i fötterna..
Många varma kramar
Åsa L